Volvo kävi piuhan päässä ja antoi seuraavat vikakoodit:
- 2A20 Particulate filter faulty signal
- 4438 Exhaust gas recirculation check blocked
- Exhaust gas recysle check
- 44AO EGR valve
Asentaja sanoi että todennäköisesti EGR on jumissa ja aikoi katsoa sen. Soitti jonkin ajan päästä ja kertoi EGR:n olevan mekaanisesti rikki. Oli laakerointi pettänyt siinä asentomoottorin alla olevassa käyttöakselissa ja hirttää kiinni, siis ei pääse toimimaan. Uusi EGR tilattu, koska autoliike maksaa sen.
Auto piti muutenkin viedä pajalle, koska autoliikkeen asentama uusi tuulilasi ei sitten pitänyt ja tuloksena on kosteat lattiamatot...

Eli autoon asennetaan uusi tuulilasi sekä puretaan lattiamatot irti, kuivatetaan ne sekä tehdään otsonointi samalla että saadaan se ilkeä mädännyksen haju pois. Samalla on tietysti hyvä käsitellä kokonahkapenkit siniseltä ostetulla nahanhoitosarjalla (ei varmaan riitä kaikkiin?) ja lisätä äänieristystä lattiaan kun sisusta käytetään irti

Hyvin alkaa tämä Volvojen kanssa yhteiseläminen, takana on kuitenkin 12 Fordia dieseleinä sekä kolmen viikon kokeilu Saab 9-3 SportCombi TiDsistä ennen Volvoa. Auto on kyllä jämäkäntuntuinen ajaa ja muutenkin mieluisa, kunhan nämä kosteus- yms. ongelmat saadaan kuriin!