Kulkukoira  Proturbo

Volvo ja venäläinen menovesi

• 385 Vastauksia
  • 130977 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Suoli

• Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
    • "T5RS70XC"
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #255 : 28.03.2015, 12:25:20 »
Niin tuskin niissä hyvin on heittoa. Meneehän täyttöputkeenkin jonkinverran ainetta.

Tosin tuollainen vaaituksella kikkailu sattuu omaan leukaan todella nopeasti. Jos sellaisesta jää kiinni niin asiakkaat loppuvat heti.
Sen sai silloin aikoinaan eräs huoltoasema siinä rajan takana huomata.
En tiedä oliko totta vai ei, mutta vahva huhu levisi että k.o. aseman maanalaisiin säiliöihin valui sadevesiä ja polttoaine on siksi kelvotonta.
Siellä ei käynyt kukaan tankaamassa ennen kuin tekivät remontin.

Tämän huhun olen itsekkin kuullut.
Tänäkin vuonna oli tässä Niiralassa huhua että Reginan asemalla ois dieseli-säiliöihin valunu vesiä. Otin siitä kyllä useemman kerran kanisteriin ja hyvin nuo hallilämmittimessä palo...
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Volv0 S80

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #256 : 29.03.2015, 18:21:03 »
Eikös Reginalla ole ne maanpäälliset säiliöt siinä mittarikentän reunassa?
Vai onko ne vain bensamittareille?
Olen ainakin nähnyt tankkiautosta niihin kontteihin purettavan tavaraa, ei tosin tullut pistettyä merkille että oliko bensaa vai dieseliä.

Tuo kertomani tarina sijoittuu 'Öljymäelle', kaikki Niiralasta tankkaavat tietänevät jo tuosta mistä paikasta on kyse.

Itse olen sieltä Nordicilta välillä tankannut ilman ongelmia, eikä Reginallakaan ole ollut valittamista. Lähinnä öisin tankkaan Regilanna kun en jaksa sen levyEskon kanssa jaksa kinastella levyjen ostamisesta tai ostamattomuudesta.
Gaspromilla voisi käydä mutta kun en yleensä jaksa jonottaa, jostain syystä aina kun olen ajanut ohi on ollut 3-4 autoa jonossa enkä jaksa jäädä siihen odottelemaan.

Öljymäkeä pidemmälle en noilla teillä viitsi ajella, Puikkolasta saisi paaaaaljon halvemmalla, kuulemma.

Poissa Suoli

• Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
    • "T5RS70XC"
« Vastaus #257 : 29.03.2015, 18:48:18 »
Ne maanpäälliset on bensalle. KUULEMA dieselille maan alla.

Gasprom tosiaan ahdas. Kahdesti oon siitä ottanu ja kyllä aine hais senverran pahalle että en oo enää ottanu. Auton toiminnassa ei ollu muutosta bensan hajusta huolimatta :)

Taitaahan siellä Puikkolassa pari ruplaa halvempi olla, välillä ei ollu ees hinnassa eroo. En tiiä mitä järkee ajella monta kilsaa paskaa tietä muutaman euron säästön takia  :idiot2:

Poissa injector

• Grand Touring
  • Tulevaisuuden Johtaja
« Vastaus #258 : 29.03.2015, 21:42:28 »

Tulihan tuota eillissä päivänä käytyä tankilla Vartiuksessa. Mukavan liukasta oli kesärenkailla, kiireen sai unohtaa  :)
4 tuntia meni koko reissussa, 100km ajoa siivuun. Bensan hinta sama oli pysyny 35,30

Poissa Volv0 S80

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #259 : 30.03.2015, 00:46:31 »
Ne maanpäälliset on bensalle. KUULEMA dieselille maan alla.

Gasprom tosiaan ahdas. Kahdesti oon siitä ottanu ja kyllä aine hais senverran pahalle että en oo enää ottanu. Auton toiminnassa ei ollu muutosta bensan hajusta huolimatta :)

Taitaahan siellä Puikkolassa pari ruplaa halvempi olla, välillä ei ollu ees hinnassa eroo. En tiiä mitä järkee ajella monta kilsaa paskaa tietä muutaman euron säästön takia  :idiot2:

Eräs dieselillä ajava kehui Gazpromin ainetta paremmaksi kuin noilla parilla muulla asemalla; haju on sama kuin Suomessa ja auto polttaa nokea paljon harvemmin, kerran tankillisella kuin noiden muiden aineella kuulemma vähän väliä on poltto menossa.
En tiedä sitten, bensalla kun ajan.

Oli tuo bensakin jossakin vaiheessa ihmeellisen hajuista Reginalla, pari kertaa ihmettelin sitä taannoin pari vuotta sitten.
Toiminnassa ei ollut mitään ongelmaa.
Nyttemmin haisee ihan bensalle, ei mitään ylimääräisiä aromeja siis pariin vuoteen missään asemalla.

Kesällä olen joskus käynyt retkeilemässä kauempana rajan takana, Ruskealassa yleensä ja kerran Sortavalassa.
Suvun vanhat kotitilat ovat Ruskealassa, tai muuta ei ole jäljellä kuin päärakennuksen kivijalka.
Mutta Ruskealan pappilassa olen yrittänyt joskus käydä tukemassa paikallista toimintaa.
Keinosten elämäntyötä olen seurannut pari kymmentä vuotta ja en voi olla nostamatta hattua sille sinnikkyydelle ja vilpittömälle auttamisenhalulle.
Kalevi on jo poistunut keskuudestamme mutta henki, usko ja toivo elää!

Poissa Suoli

• Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
    • "T5RS70XC"
« Vastaus #260 : 30.03.2015, 07:01:41 »
Bensalla siis itekkin vaan ajelen ja sen haju oli outo.. Dieseliä joskus kanisteriin otan. Tallissa kun tankkia tyhjenti ni ei reginan aine haise. Tuon gaspromin aineen kanssa ei voinu ees tallissa olla ku tyhjenti.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2015, 07:09:38 kirjoittanut Suoli »

Poissa -linttamummo-

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #261 : 31.03.2015, 16:26:49 »
Jep itsekin huomannut että gaspromin aine haisee yleensä aika pahalle, mutta on toiminut moitteetta aina. Siitä gaspromilta saa myös sen bonuskortin 200 ruplalla, millä saa sitten tankkailla ilmaseks kun on bonuksia kertynyt tarpeeksi. 3 ilmaista tankillista saanut tähän mennessä kun viime kesänä hommasin sen
S40 2.0t classic -03

Poissa Ville-

• Grand Luxe
  • **
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
« Vastaus #262 : 04.04.2015, 08:51:59 »
Tuli tässä aamulla käytyä Nuijamaallakin ensimmäistä kertaa.
Rättijärveltä nuuskat (1890rbl=31.23€) ja tupakit (675rbl LM=11.15€) ja Taftnetiltä Dieseliä 74.4L hintaan 34.6rbl (0,57€) per litra

Laittelin vähän hintoja esille kun niistä ollaan aina kiinnostuneita.
Euro hinnat laskettu pankin vaihtokurssilla joka oli tänään Rättijärvellä 60,5.

Ensi viikonloppuna pitää vissiin vierailla Vaalimaalla pitkästä aikaa, melkein vuosi siitä kun on viimeksi käynyt

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa Teemu-

• Grand Touring
  • Kantti on kaunista.
« Vastaus #263 : 04.04.2015, 09:55:05 »
Mieki kävin viime yönä vecculin tankkaamassa. Katselen kuitista, paljonko bensat maksoi kunhan muistan käydä autolla. Tupakat oli ~800rbl (6+6 toppaa), en niin tarkkaan sitä hintaa aatellu mutta keltanen kauppa @ Svetogorsk. Se keltasen kaupan Samaramies on kyllä hauska kaveri :D

Aikaa meni joku +-tunti, aattelin et menee pitempään kun menin emännän autolla kun oon vaan haltijana siinä mutta ei. :o

E: 57 litraa, 2300ruplaa
« Viimeksi muokattu: 04.04.2015, 10:09:39 kirjoittanut Teemu- »

Poissa Kalamies

• Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
« Vastaus #264 : 04.04.2015, 14:34:29 »
Kasipätkä piripintaan ysikasia oliskos ollut noin ~2450ruplaa, eli jotain noin 40e.

Poissa Teemu-

• Grand Touring
  • Kantti on kaunista.
« Vastaus #265 : 02.05.2015, 10:42:27 »
35min meni viime yönä, 50 litraa bensaa (36,42€). Vihreillä tullista tulliin. :pomo:

Poissa kimmo72

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #266 : 02.05.2015, 11:50:19 »
57 litraa 98:ia säkkijärven nesteellä n. 43€
V60 t5 -2020

Poissa Panssarivaunu

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #267 : 02.05.2015, 11:58:46 »
Joensuu-Värtsilä-Joensuu 2,5 tuntia, 75km tulee suuntaansa. Yksin sai kymmenen aikaan illalla tulleissa olla.
55 valuutanvaihto, 75 litraa 95 bensiiniä kustansi 47 euroa.

Poissa Volv0 S80

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #268 : 02.05.2015, 14:18:21 »
Neljä vuotta olen nyt käynyt yhtä soittoa, juuri Vapun alla meni viisumi vanhaksi.
Toisaalta passikin on täynnä, viimeistä sivua mentiin.
Nyt on siis uusi passi ja viisumi haussa.

N. 160 kertaa olen käynyt neljän vuoden aikana tällä passilla, ja voi sanoa ettei kahta samanlaista kertaa ole vielä sattunut, aina on jotain erikoista joko mennessä tai tullessa.
Jos tankkaamassa olen käynyt niin olen käynyt yöllä, silloin ei kulkijoita ole niin paljoa kuin päivällä ja erityisesti satunnaiset turistit eivät ole pyörimässä kuin hyrrä ja jarruttamassa menoa.

Työnantajan asioilla ollessa sitten on pitänyt mennä silloin kun on mentävä.

Nyt tiistai-keskiviikko -yönä olin siis TJ-keikalla tällä viisumilla ja n. puoli yhden aikaan yli katselin että jono takaisinpäin oli n.s. tyttöjen kaupalle asti.
Tankkaus ja virvokkeiden osto ja kas; jono olikin jo liki hevosenkengässä. Siellä jonoon ja siinä sitten istuttiinkin paikoillaan liki kaksi tuntia...
En tiedä mikä oli, kun lähti vetämään niin veti ihan hyvin. Joku häiriä kansallisessa yhteydessä, ehkä. Tai sitten jostain johtuva italialainen lakko.
Olen huomannut että kun joku kikkailee omia juttuja tullissa niin kaikki seisoo jonkin aikaa. JA ne kikkailijat ovat niitä satunnaisia yleensä jotka käyvät päivällä.

Nämä kokemukset siis Niirala-Värtsilässä.

Poissa injector

• Grand Touring
  • Tulevaisuuden Johtaja
« Vastaus #269 : 02.05.2015, 17:05:14 »
Vartiuksessa käyty. 95 maksoi 35.10 ruplaa. tekihän tuo tankillinen siinä 45€ pyöreesti. aikaa kului 2.5h ja 100km suuntaansa ajoa

Elekma  Autoracing