Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo ja venäläinen menovesi

  • 385 Vastauksia
  • 130990 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #195 : 16.01.2015, 21:10:47 »
Kyllähän ne joutuu purkaaman ja kasaamaan, ja jos särkee niin pitäis niiden varmaan korvatakkin särkemänsä rojut.
Onko kellään särkynyt autosta mitään, kun rajan toisella puolen on käyty ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #196 : 17.01.2015, 00:01:15 »
Venäjän puolella puretaan auto itse, näyttäävät mitä haluuvat auki. Suomen tulli purkaa miten purkaa, jos ei löydy mitään niin korvaavat, sun tehtävä on vaan heti huomata mitä on paskana.. :-\

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #197 : 17.01.2015, 12:12:22 »
Sanoisin että Suomen puolella eivät ihan mitättömistä syistä ala autoa purkamaan, jokin melko konkreettinen syy on ennen kuin viitsivät sitä tehdä.

Joku uittumaisen naapurin tekemä ilmianto on kuulemma yksi syy ollut.
Tarkistuksessa sitten selviää onko ollut asiaa vai ei.

Itse kuljin n. 30 ensimmäistä kertaa rajan läpi ilman että ketään kiinnosti, sitten tullimies pyysi saada vilkaista takakonttiin.
Sanoin että on ensimmäinen kerta että katsotaan, ja tullimies kommentoi siihen että yllättävän helppoa on päästä listalle että joka kerralla katsotaan...

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2437
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #198 : 24.01.2015, 20:05:45 »
Tankkaamassa käyty, ruuhkaa ei ollut. Kurssi oli 68 ja bensa 35.10/l

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #199 : 24.01.2015, 21:20:22 »
Tankkaamassa käyty, ruuhkaa ei ollut. Kurssi oli 68 ja bensa 35.10/l

Muuten samat mut oli ruuhkaa, kurssi 71.x ja diesel 35.60/L.  :D

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #200 : 25.01.2015, 07:10:32 »
Ei ollut Niiralassakaan ruuhkaa, juuri tulin sieltä.
Vastaan tuli kyllä paljon autoja poispäin tullessa.

95E 34,95 ja Grigorilla kurssi tasan 70.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #201 : 25.01.2015, 07:59:25 »
Ei ollut Niiralassakaan ruuhkaa, juuri tulin sieltä.
Vastaan tuli kyllä paljon autoja poispäin tullessa.

95E 34,95 ja Grigorilla kurssi tasan 70.

...ja paluumatkan jälkeen ajotietokone näytti paluumatkan kulutukseksi 6,1 l/100 km.
Tankkauksista laskettuun verrattuna tietokone näyttää 0,1-0,2 l liikaa.
Seka-ajon kulutuksia löytyy topicista -bensa-Volvojen kulutuksia- tjsp.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #202 : 25.01.2015, 08:58:26 »
Muuten samat mut oli ruuhkaa, kurssi 71.x ja diesel 35.60/L.  :D
Yöaikaan tullissa peruskurssi 60 - 65 välissä. :-\ Ei päivisin viitsis lähteä jonottelemaan, mut emäntäkin on sieltä vaikka mitä pyytänyt, niin kai se pitää joku päivä lähteä käymään, yöllä siellä pääsee niin paljon nopeemmin. :D

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #203 : 25.01.2015, 09:23:52 »
Keskustelun nimeks vois kohta vaihtaa vaikka "Volvolla käynti venäjällä"  ::)
Ei sillä, kiva lueskella muidenkin käyntikokemuksia ja mitä muualla päin on kurssit ja hinnat  :)
Niiralassa oli tuossa viikolla kovien pakkasten aikaan päivällä koneet ihan jumissa. Mennessä tulliselvitysluukulla meni semmonen 10-15 minuuttii per kävijä. Taisivat jopa käsin kirjotella tietoja ylös. Onneks lopulta kävi koneet toimimaan "normaalisti" eikä tarvinnu ihan tuntii seistä pakkasessa  :idiot2:
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #204 : 25.01.2015, 10:07:34 »
Juurikin tuota ajelin takaa, ja voi käydä tankilla silloinkin kun ei nuo rahanvaihtopisteet ole auki.
Skrill testattu, ja toimii!! Loppui tuo ainainen rahanvaihto!!
S60 2,4D ja V60

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #205 : 25.01.2015, 11:57:37 »
Keskustelun nimeks vois kohta vaihtaa vaikka "Volvolla käynti venäjällä"  ::)

Pitäisi tehdä VRCF:n Bensaturismi -topic  ;D

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #206 : 25.01.2015, 13:35:29 »
Ostin tollasen -96 passatin ja meinasin että alkaisi tuota pensaa rahtaamaan.
Passi pitää uusia ja viisumihakemus sisään.
Mitä muita juttuja niitä oli, kertokaas kaikki tarvittavat liput ja laput, oi te kokeneemmat idänkävijät.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #207 : 25.01.2015, 13:43:24 »
Mitäpä tuota nimeä vaihtamaan, nykyinen otsikko pitää (yleensä) sisällään rajan ylittämisetkin.
Ainakin jos lain kirjaimen mukaan mennään.

Tosin liki kaikki Suomessa käytettävä bensiini (=öljy) on Venäjältä peräisin...

Ihan mukava lueskella miten missäkin sujuu, voisi vaikka enemmänkin kertoilla vinkkejä ja knoppeja jos tiedätte.

Unohtui noihin kahteen edelliseen viestiin kirjoittaa että Niiralassa Venäjän rajapuomilla on sellainen jääpatikko varsinkin Suomeen päin tullessa että itse tulin Venäjälle tulevaa kaistaa puomivahdin jälkeen, näytti siltä ettei Volvon maavara riitä omalla kaistalla.
Samoin kaikki piha-alueet on tuolla yleensä talvella hirveässä kunnossa, tiekarhu taitaa olla tuntematon laite.
Yllättäen itse tielinja oli siedettävässä kunnossa, liikenne pitänee sen auki.

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Vaalimaan ennakkovaraussysteemistä?
Onko se toiminnassa, muistelen jostain lukeneeni ettei se tullut ainakaan henkilöliikenteeseen käyttöön suunnitellusti.
Suunnitelmissa on kuulemma järjestelmän muuttaminen kokeilun jälkeen maksulliseksi kuten Virossakin. n. 1 €/ylitys.
...valtio haluaa edes pienen siivun itselleen tankkaajilta...
Järjestelmää perustellaan ennustettavuudella ja ruuhkien purkamisella, käytännössä siis ruuhkaa levitetään taaksepäin. Muuten se toimisi n.s. markkinaehtoisesti, vähänkään useammin käyvät kyllä tietävät milloin on ruuhkaa ja milloin ei.


Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #208 : 25.01.2015, 14:11:40 »
Ostin tollasen -96 passatin ja meinasin että alkaisi tuota pensaa rahtaamaan.
Passi pitää uusia ja viisumihakemus sisään.
Mitä muita juttuja niitä oli, kertokaas kaikki tarvittavat liput ja laput, oi te kokeneemmat idänkävijät.

Passi

Viisumi

Valtakirja auton viemiseen ulkomaille jos auto ei ole omissa nimissä

GreenCard (en tiedä onko pakollinen, ei ainakaan haittaa kun on ilmainen)

Migraatiokortti (saa passintarkastuksesta, nopeuttaa on on jo valmiiksi täytettynä. Hommaa jostain etukäteen ja pyydä lisää molempiin suuntiin passintarkastuksesta niin saat 4 kpl/käynti. Täyttöohjeita löytyy netistä)

Auton tullauspaperit (kaavakkeita ja täyttöohjeita löytyy netistä. Jos aiot käydä useammin ja vähintään kerran kuussa niin pyydä heti n.s. pitkä paperi autotarkastusluukulta, nopeuttaa jatkossa kun ei tarvitse olla esitäytettyjä kaavakkeita kahtena kappaleena aina mukana)

Venäjän puolella ajettaessa autosta pitää löytyä sammutin sekä ensiapulaukku.
Nämä nyt on kai kaikilla muutenkin...?
Tullia ei kiinnosta mutta rajan takana miliisiä saattaa kiinnostaa.

Autosta on saatava kaikki ovet ja luukut auki, muutenkin helpottaa kuin pitää auton mahdollisimman siistinä ja tyhjänä niin ei venäläisiä edes kiinnosta tönkää eikä tutkia.

Lisäksi pitää olla mukana seikkailumieltä, joskus homma menee hienosti, usein jossain kohtaa tökkii vastaan.
Aikaa menee mutta kannattaa koko ajan pitää mielessä että kyseessä on vapaaehtoinen toiminta, pakko ei ole käydä jos tuntuu vaikealta/hankalalta/pahalta.
Vaikka kuinka uituttaa niin naama peruslukemilla ja rauhallisesti käyttäytyen ei joudu silmätikuksi jota pompotetaan.
Vaikka eivät puhu suomea niin liki kaikki rajalla olevat ymmärtävät suomea kohtuullisesti, eli toisille suomalaisillekaan ei kannata kommentoida uitutustaan.

Niiralassa homma menee niin että ajetaan Suomen tullin puomille, sammutetaan auto ja käydään sisällä näyttämässä passi sekä rekisteriote. Ja jos auto ei ole omissa nimissä niin myös valtakirja.

Sen jälkeen ajetaan rajalle, jäädään merkille odottamaan että rajapuomilla oleva rajamies antaa luvan tulla puomille.
Puomilla katsoo passin ja viisumin voimassaolon jonka jäleen ajetaan passintarkastukseen.
Yleensä jonoa, stop-viivalla odotetaan että edellä oleva siirtyy eteenpäin ja sitten ajetaan seuraavalle stop-viivalle ja mennään näyttämään passia (valmiiksi täytetty) migraatiokortti ja rekisteriote mukana. Passi ja viisumi tarkastetaan, passi ja migraatiokortti leimataan ja mirraatiokortin toinen puolisko annetaan rek.otteen ja passin mukana sinulle. Pidä huoli että migraatiokortti tulee mukaan ja on koko ajan tallessa.

Sen jälkeen ajetaan eteenpäin ja mennään autoluukulle passi, rekisteriote ja (valmiiksi täytetty) tullausilmoitus mukana.
Kun olet saanut paperit takaisin leimattuna autosta konepelti, ovet ja takaluukku auki ja odotellaan että auto tarkastetaan.
Jos auto on täynnä tavaraa niin saa varautua vaihtelevasti purkamaan niitä pois, ainakin että tavaratilan mahdolliset lattialuukut saa auki jne jne.

Tämän jälkeen ajetaan taas eteenpäin puomille jossa näytetään vielä passia että saatiin siihen leima.

Ja sitten ei muuta kuin tankkaamaan!
Liki kaikilla asemilla käy suomalainen pankkikortti sekä Visa.
Kuten muuallakin, Eurotkin käyvät mutta kurssi kassalla on yleensä kehno, kannattaa vaihtaa jossakin siihen erikoistuneessa paikassa.

Kun tankki on täynnä niin takaisin mennään päinvastaisessa järjestyksessä; puomi, auton tarkastus, passintarkastus, puomi, Suomen tulli.

Toiset urheilevat sillä että paljonko voi tuoda n.s. ylimääräistä ilman että siihen puututaan. Kartongin lisäksi irtoaskeja, kanisteriin 15 litraa sallitun 10 sijasta, perstaskussa litteä votkapullo jne jne.
Itselläni on 10 litran kanisteri joka vetää oikeasti piripintaan tankattuna 13 litraa. Etu on se ettei kukaan kuin vilkaise kanisteria, ei kokeile eikä kysele paljonko sisällä oikeasti on.


« Viimeksi muokattu: 25.01.2015, 14:13:21 kirjoittanut Volv0 S80 »

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #209 : 25.01.2015, 14:38:13 »
Hyvät ohjeet  :)

Lisäyksenä viisumin hankkimiseksi pitää olla matkavakuutus. Yleensä nämä on liiton puolesta. Esim. itse oon jäsenenä metalliliitosta ja viisumia hakiessa ottivat vaan kopion kortista.

GreenCard on tosiaan hyvä olla mahdollisia kolareita varten. Helpottaa hommaa siellä päässä ku näkeevät että sinulla on vakuutus autossasi.


Venäjän puolella ajettaessa autosta pitää löytyä sammutin sekä ensiapulaukku.
Nämä nyt on kai kaikilla muutenkin...?
Tullia ei kiinnosta mutta rajan takana miliisiä saattaa kiinnostaa.

Ja jos nastarenkaita käyttää, ni takalasissa pitää olla se nastarenkaista ilmoittava lätkä.
Itellä ei näitä mitään ole eikä ikinä kukaan valittanu...enkä kyllä ole kuullutkaan että keneltäkään noita olis tullin tai miliisin toimesta tarkasteltu.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

 

Futurez  Kulkukoira