Tuolla mitä maksaa sinisellä näyttäis oleva n. 100€ laitetun raidetangon pään hinnaksi, ei ole vain kerrottu kumpi pää kysessä.
Onko tuossa siäpään vaihtohommassa mitään ihmellistä. Omassa luultavasti kans väljä ja pitäis vaihella. Ulompi pää irti, suoja palje sisäpäästä irti ja pääsee käsiksi?
Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Se ulompi pää pitää pyörittää pois ja suojapalje pitää ottaa kokonaan pois, mutta eihän se ole kuin vetästä kun irrottaa ne klemmarit. Olikohan 32mm avain millä sen saa väännettyä auki kun renkaat linkussa.
Ja sitten tarkkana kumpi pää siihen kuuluu.
Keväällä kun mun ohjausvaihde vaihdettiin, niin kävi ilmi että joku oli joskus asentanut lyhyen mihin olisi kuulunut pitempi (eli se kierreosa).
Eli oli raidetangon sisempi pää ~3 kierrosta kierteellä
Onneksi oli kuitenkin pysynyt.
Ja myös multa suositus Lemförderille.
Hmm, ilmeisesti Simin ohjausvaihteeseen kuuluu se pitemmällä kierteellä oleva? Justiin viikonloppuna vaihtelin kilkkeet ja taisimpa laittaa ne lyhyellä kierteellä olevat

-04 mallissa PITÄISI olla jo ZF eli lyhyellä kierteellä, mutta taisipa niissä hammastangon haitarikumeissa lukea Sim... No pitää ajella menemään jonkin aikaa ja tarkistaa miltä siellä haitarin sisässä näyttää

Toiselle puolen kylläkin oli vaihdettu näköjään joskus jo ja oli kans lyhyellä kierteellä ja toisella puolella taas pitkällä kierteellä

No lujassa oli molemmat
