Terve, tuttujen ja tuntemattomien painostuksesta ajattelin jotain kertoa mun volvo prokkiksesta!
Auto siis ihan perus 940 2.3t FK koneella, M90 askilla ja G80 "lukkoperällä". Vuosimallia -97. Kilsoja ostaessa jotain 270tkm, about täyshuoltokirja.
Puol nahkapenkit, sähköikkunat. Ilmastointia ei ole (talviautoksihan tän piti tulla).
Tarina lähti käyntiin kun etsin edellisen Golffin tilalle jotain käyttöautoa...

No ostinpas sitten Nissan 200sx S13, SR20DET tekniikalla. Jaaha, melkeen käyttöauto.


50e linttabemari toimi siis talviautona tässä taustalla koko aika. Ai vitsi, tässä se silmä lepää

:

Bemari oli riisuttu sisustasta, ja paukutettu 2 talvea rajotinta vasten KOKO AJAN. Noh, moni väittää että keinuvivut hajoilee, eipä mennyt yhtään.
Tosin pomminvarma M10 neloskone kaasarilla.
Bemarissa leima alko loppumaan, päätin myydä sen ekan talven jälkeen kaverille 400€ (ostin takasin 50€ ja leimasin) Ja viimeisen kerran 150€ sain myytyä jollekkin.
Edelleen tarvitsin auton talveksi kun bemari lähti ja extempore fiiliksellä kumit sutien Helsingistä Poriin ostamaan Volvoa.
Auto vaikutti hyvältä, päätin ostaa sen. Samalla sain pullakahvit ja omistaja suri himoa (vanhakoppaseen) S80 volvoon. Mietti että sureekohan tätä vielä. Sanoin että suree, mutta mä ostan tämän!
Ostokunnossa:

Autolla ajettiin vakio 0.3bar tasan 1.5päivää. Ruuvattiin ahdot vrcf selailun jälkeen sinne 0,6-0,7bar tienoille. Alko jo vähän tuntumaan että autossa on ahdin...

Lopulta tonin lastut sytkäpurkkiin ja bensapurkkiin. (bensapurkin lastu ei koskaan ottanut toimiakseen vaikka toni asiaa selvittikin)
Jousia tuli katkottua kierroksen, kuormajouset taakse jne jne
3" putki katilta taakse.
Katin tyhjennys jne muuta hölmöä.
Jostain volvosta 370cc suuttimet korvaamaan lastu, en muista mistä. Oisko ollut s40 t4? Siemens dekat ne ainakin oli.

Loppuen lopuksi ajelin 1.1bar paineilla. Hyvin toimien, mitä nyt vakio cooleria piti välillä puristella päädyistä kasaan.


Tuli kytkin vaihdettua kun vanha 280tkm ajettu kytkin oli lopussa. +luisti isommilla vaihteilla.
Kytkin -618 sre ja blingfactory vauhtis jne jne
Samalla tais vaihtua 578cc suuttimet ja 3" imm.

Sitten tuli kesä, nissani tallista ajoon. Volvo tilalle talliin!


IPD:ltä tilattiin kaikkea käyttöauto rojua


VRCF:ltä tuli nimimerkiltä:
HM__ mysteerilähetys (mikä maksoi kyllä monta sataa)

Nokkaa asennettiin huolella ja tarkkuudella.

Puslaremontti alkoi vissiin rallyracesta täytyy kysellä taakse nouta uretaanisia?
No enivei, turhaa paskaa kirjoteltu ja turhanpäiväsiä kuvia. Tämän päiväinen tilanne on tämä:

Liekkö tästä vielä jotain tulee?

Sanokaa jos noita kuvia on liikaa näkyvissä niin muutan linkeiksi. :hello: