Autoracing  KL-varaosat

ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?

  • 56 Vastauksia
  • 26449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #45 : 21.07.2013, 17:28:46 »
Ei vaan päästi noin päin helevettiä korjatun läpi uusintanäytöllä, sitä miikel varmaan tarkoitti.

Tosta olis saanu ihan hyvän, kun olis virsikirjalla tasottanu, ja sen jälkeen räkiny uudet pisteet vanhojen väliin, ja em. lauseen toisto kunnes kivasti kiinni kaikkialta.
kiinnihän tuo on ja se varmasti riittää. Plus että on paksumpaa peltiä ku alkuperänen. Eihän sen tartte kelvata muuta ku leimasetälle vai oonko ymmärtäny jotenki väärin?
850tdi -96

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1097
  • www.vrcf.fi
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #46 : 21.07.2013, 17:45:56 »
Katsastuksessa ei jaella kauneuspisteitä, mutta sen kummemmin arvioistelematta toisten kättentyötä niin tuo lienee hitsattu ihan puskusaumalla jos oli ongelmaa saada reuna kestämään pilliä? Omat hitsihommat pyrin tekemään limisaumalla jos mahdollista, ikuisia ei niistäkään tule kun väliin tuppaa jäämään tilaa kupalle mutta on sentään suht helppoa hitsata.

Tosta aiemmin mainitusta helmatalkoosta tuli otettua joku kuvakin. Ammattihitsarit saattaa itkuun pillahtaa mutta ei se mitään...
Ruoste pois mahdollisimman tarkkaan että on tervettä peltiä hitsata, tässä oli apuna alkuperäiset levikkeiden reiät joihin sai helposti hitsattua tartunnat ja sit vaan se pitkä sauma umpeen. Mukava hitsata kun on kaksi tervettä peltiä vastakkain. Muistaakseni toiseen helmaan piti hitsata ensin semmoinen kapea soiro ikäänkuin sisäpuolelle johon sai sitten hitsattua tuon varsinaisen ulkopellin edes jotenkin nätiksi. + jollain tavalla kestäväksi rakenteeksi.
Alareuna piti laittaa tulppahitsaamalla, suoraan pellinreunaan hitsaamalla olisi "mielenkiintoista" eikä onnistu kovin hyvin. Tässä piti kyllä hitsata ensin ~50mm soiro sinne helmapalkin takapuolelle kun oli niin pahoin mädäntynyt.  Tässä olisi ollut jo helpompi värkätä profiilista koko helmapalkki, mut ainahan sitä pitää todistella ainakin itselleen että suorastakin pellistä saa jotain muotoja aikaiseksi.




Ketjun aloittaja ei tainnut olla paljoa hitsaillut aiemmin, sillä vaan laittelin jotain omia kokemuksia jolla mätähommia tehnyt. Tekemällä sitä oppii, ja taidot jalostuu.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #47 : 21.07.2013, 18:09:34 »
Hieman limittäin ovat, sinne tosin jäi pieni ilmarako yläreunojen väliin kun ei kulma osunut ihan kohilleen. Tuo sitten aiheutti ne ongelmat. Vasaralla nakuttelin ohempaa peltiä kiinni sitä mukaa kun homma eteni. Alkuperänen kotelo oli alareunasta ehkä 3cm välein tulppahitsattu. Itse laitoin uuden ihan vain pistehitsillä ja oli pikkasen hankalaa alhaalta päin hitsata. Jälkikäteen ajateltuna tuo tulppahitsi olisi varmaanollut se fiksuin tapa.
850tdi -96

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #48 : 22.07.2013, 01:00:27 »
Tuo tulppahitsi on ainoa järkevä tapa tehä se alakantti, joskus koittanu jotain muuta niin palanu hermo ja hiukset.

http://www.dropbox.com/s/p7rfvpd1aacdrcd/2013-05-27%2020.28.14.jpg tuossa eräs melko keskiverrosti tehty helmanpätkän vaihto, puskusauma, koska jos 2peltiä päällekkäin niin alkaa heti mätäneen. Hitsivehkeenä halpamig, mutta saumaa tahkottu vähintään tarpeeksi, lopputulos melkein miellyttää silmää, harmi ettei maalausta ennen tullu otettua kuvia. Alakantti tietenkin tulppahitsein, muuten 100%sauma. Joku kellä ei oo peukalo keskellä kämmentä ja saa auton ylemmäs tekee helposti parempaa, maassa maaten tuo homma melko rektumista. Tarvinnee vielä jokupäivä ottaa pari hdkuvaa aiheesta.

Toisaalta nää on niitä kulttuurieroja, jotkut tekee myyntikorjauksia, toiset itelle ja kolmas on kulmamies joka tekee tehdasta parempaa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #49 : 04.08.2013, 09:11:56 »
No niin. Helmakoteloihin tuli valeltua pellavaöljyä pikkasen tervalla höystettynä (tarttuu paremmin). Lopulta helmoista tuli tän näköset.


Hyvin ne asettu tuonne muovien alle. Sisäpesua ja leiman kunniaksi volvo sai vielä uudet öljyt myllyyn. Vielä pitäis ulkoa pestä niin sitten alkas olla myyntikunnossa  :)
850tdi -96

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #50 : 05.08.2013, 01:27:29 »
No niin. Helmakoteloihin tuli valeltua pellavaöljyä pikkasen tervalla höystettynä (tarttuu paremmin). Lopulta helmoista tuli tän näköset.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Hyvin ne asettu tuonne muovien alle. Sisäpesua ja leiman kunniaksi volvo sai vielä uudet öljyt myllyyn. Vielä pitäis ulkoa pestä niin sitten alkas olla myyntikunnossa  :)
Noi etulokarin kaaret  :o

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #51 : 05.08.2013, 12:25:55 »
Noi etulokarin kaaret  :o
hyvä ku huomasit.. Pitäskö noi meikata piiloon? Eikai tol pintaruosteel oo kuitenkaan loppukäyttäjälle paljo merkitystä?
850tdi -96

hevonen

  • Vieras
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #52 : 05.08.2013, 14:12:53 »
Ei, mutta jos autosta meinaat myydessä jotakin saada niin...
Näähän on ehjinäkin näitä tonnin pelejä... :-\

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #53 : 05.08.2013, 18:03:34 »
Ja mä maksoin tuosta aikonaan yli 3000! Laskeskelin et kilometrille on tullu 20 senttiä hintaa vaikka tuost nyt ei enää mitään saiskaan. Jos tuosta kuitenki sen tonnin sais..
850tdi -96

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #54 : 05.08.2013, 20:46:03 »
Ja mä maksoin tuosta aikonaan yli 3000! Laskeskelin et kilometrille on tullu 20 senttiä hintaa vaikka tuost nyt ei enää mitään saiskaan. Jos tuosta kuitenki sen tonnin sais..
Jos rehellisesti myydessä otat helmat pois ja näytät työnjäljen sekä kaaret on muutkin tossa kunnossa, niin haaveeksi jää.
Tonnilla näitä saa yksvärisenä ja ilman suurempia hitsausharjoitteluita, kuten herra hevonen jo sanoi.

nou herne  :hg:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2330
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #55 : 27.08.2013, 16:03:07 »
Vähän sivuten tätä topicia kun tossa edellisellä viikolla joutu räkimään pari paikkaa -02 citroen picasson helmaan.. Se oli niin helppoa kun ennen hommaa meinasinkin.. Eli oli tosi p*rseestä.. Pellin paksuus oli jotakin 0,25 paikkeella.. Joten joutu hyllystä ettimään ohuinta peltiä mitä sattu löytymään.. Oli 0,3mm ja hieman paksumpaa kun auton oma helmapelti.. Eka yrittämällä ei tullu mitää koko hommasta, mutta sit muutama tunti myöhemmin kun uudelleen yritti niin kyllä se sitte pisteillä pelti siihen kiinni jäi ilman että palo reikää.. N. 2cm välein tuo tuli hitsattua, parista kohtaa pääs yhteinäistä saumaa vetämään.. Mutta hioin saumat ja kittasin niin tuli kun uus siitä helmakotelosta.. Kyllä nyt hän kenelle sen tein kehtaa vielä leiman kautta autoliikkeeseen vaihtoon ;D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

Tossu

  • Vieras
Vs: ruostuu se volvokin :'( rhs-palkkia vai hounekaluputkea?
« Vastaus #56 : 04.09.2013, 22:27:43 »
Jaa itelläki löyty.. oha tuo kyl 20 vuotta vanha ja 400 000 rullattu  :P

 

Futurez  Kulkukoira