Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

T5 -98 jakohihnan kiristin.

  • 12 Vastauksia
  • 3936 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
  • www.vrcf.fi
T5 -98 jakohihnan kiristin.
« : 06.07.2013, 10:06:52 »
Mimmonen on tuo kiristin löysätä, onko se jousitoiminen vai mimmonen? Joissain kai se hydraulinen, mulla ei ole mitään hajua tuosta, kun en ole kurkannu.

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #1 : 06.07.2013, 10:14:02 »
hydraulinen, ei kai siinä ou ku pultit auki, ei se silimille tule mutta takaisin puristaessa varovaisuutta  hitaasti  ni hyvä tulee  :)
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #2 : 06.07.2013, 18:38:24 »
Pultit auki joo, ja ruuvipenkissä/prässissä HITAASTI kasaan. Sen tuntee kun se antaa periksi/menee sisäänpäin. Sitten jokin metallitappi sokaksi. Se valkoinen muoviklipsu on varalta. Jos kiristin hajoaa, ei remmi pääse liikaa löystymään.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #3 : 07.07.2013, 13:34:04 »
Mites tuo venttiili suoja, kannattaskos se samalla irrottaa, ja tiivistää uudelleen, kun jostain tulee öljyä ja veikkaus et sieltä välistä. Vai onnistuuko sen irrotus sillon kun on hihna paikallaan? Korjaamokirjan mukaan tarvitaan asennuksessa erikoistyökalua, mut kuvan mukaan tuo on lattarauta jossa reiät ja pultit saa läpi, ja vedettyä suojan paikoilleen, pettääkö vanhat silmät?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4218
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #4 : 07.07.2013, 13:59:59 »
Varsinaista venttiilikoppaa ei ole vaan kansi on 2 puolikkaassa joiden välissä nokat ja liimalla kasassa. Jos ei muutakun kostuu niin yrittäisin elää sen kans ja vielä varmistaa ettei tule muualta esim. öljykorkki huohottimen putki jne.

hevonen

  • Vieras
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #5 : 07.07.2013, 16:03:42 »
Ei onnistu tuo päällikannen homma jos remmi on paikallaan.
Voi tosiaan ajaa öljyä sieltä urasta mikä on tarkoitettu sitä varten jos sen muovikannen alle öljyä syystä tai toisesta kertyy.
Ura on suunnilleen nelospytyn (apaut :P) kohdalla sinne pakosarjan suuntaan. Ota se muovikansi irti niin voit putsailla liiat öljyt pois ja näet sen öljyn juoruaukon siellä kannen takaosassa...

Se työkalu on sellainen joka kierretään tulpanreiän kierteisiin(vähintään kahteen) ja ruuvataan kansi alas sillä latalla ja kopan pikkuruuvit kiinni.
Menee se tosin ihan niitä pikkuruuveja kirraamallakin paikalleen.
Jos avaat tuon kannen, huomioi erikoisliima, ei mitään silikoneja siihen väliin. >:(

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #6 : 07.07.2013, 16:43:24 »
Joo on mulla jo varattuna tasotiiviste sinne väliin. Pitäs kai ostaa vielä tohon hommaan sitä hard mallista, tuo normal on tiivistänny kyllä muualla hyvin

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #7 : 07.07.2013, 22:33:08 »
Jos avaat tuon kannen, huomioi erikoisliima, ei mitään silikoneja siihen väliin. >:(

Joo, hevonen puhuu taas kerran asiaa.
Juurikin viime viikolla vaihdoin sen oikeanlaisen tiivisteliiman, kun entinen ei pitänyt.
Varaosaliikkeessä ei silloin ollut sitä oikeanlaista ja myyjä kehui, että tällä nuo kylän ammattimiehetkin noita liimailee...ilmankos niillä hommia piisaa, kun samat autot tulee aina korjattavaksi... :2funny: No, ei kai, vitsi vitsi.
Eli VAIN sitä oikeaa liimaa, eikä mitään muita  ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #8 : 07.07.2013, 23:51:32 »
Hae ihan ekana öljykorkkiin uusi tiiviste, se jokatapauksessa 97% todennäköisyydellä vuotaa ellei ole vaihdettu lähiaikoina. Maksaa muutaman euron sinisellä.

JOS vuoto kuitenkin tulee laakerikannen saumasta, kannattaa tiivistämiseen käyttään vain Volvon omaa (40€ tuubi) tai Loctite 510 (joka on samaa tavaraa kuin Volvolainen, mutta paljon halvempaa).

Tuon laakerikannen avaaminen ei ole mikään ihan läpihuutojuttu, eli kannattaa harkita muutaman kerran sen avaamista.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #9 : 08.07.2013, 10:02:44 »
Joo, siks mie sitä kyselinkin ettei kehtais turhaa rueta aukomaan, jonkin verran tihkuu ympäriinsä, mut pitää tutkia kun irrottelee jakopään kilut. Sen ylimmän muovisuojan oon useesti irrotellu ja öljyt putsaillu, ja myös huohotin putken liimannu kun oli halki, jokin locktiten geeli on siinä nyt reilun vuoden kestänny.
Ajattelin koneeseen tyrkätä sit nuo rvs käsittelyn kamat sisään, kun siitä on aiemman auton vaihteistosta niin hyvät kokemukset, ja teollisuudessa muottihuollot suoritetaan vastaavalla aineella. Tai ekanahan pitää Delvackia laittaa koneeseen, ja ajella muuan sata, et puhistuu kone.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #10 : 09.07.2013, 11:14:54 »
monikahan hampainen hihna tuossa pitänee olla?

hevonen

  • Vieras
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #11 : 09.07.2013, 13:03:28 »
monikahan hampainen hihna tuossa pitänee olla?
Motonetin sivulta:
Jakohihna Volvo16/20/24V 94-98

25-5866    850/70 BENSAmoott: 20-Ventt 94->98 (148-hampainen/23mm) [1994-1998]

-98 eteenpäin on jo uudempi moottori ja jousikiristeinen systeemi.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 -98 jakohihnan kiristin.
« Vastaus #12 : 10.07.2013, 21:04:59 »
Väärän hihnanhan mie Motonetistä kotiin roudasin... No nyt on uus hihna ja vesipumppu paikallaan, ja ahdasta oli. Kiitoksia neuvoista

 

Elekma  Autoracing