No tässähän tuli jo vinkkiä, jos toistakin!

Öljynvaihdoissa olen ollut itse aina tarkkana omieni autojen kanssa, joten ehdottomasti yksi tärkeimpiä huomion kohteita, sekä jakopäärempat. Ilmastoinnista en ole omissa autoissa päässyt koskaan nauttimaan, niin ehdottomasti semmoisenkin toiminta pitää tarkastaa! Jarrut ja tietty muut alustan osathan ovat kulutus tavaraa, joten jarrurempat ei miestä pelästytä, eikä mitkään koiranluiden vaihdot, kunhan moisia ei jokavuosi tarvitse vaihdella, vaikka alustasarja tuleekin, ja hieman maavara pienenee, mutta ei mitään överiä. Kalareissuille on ehdottomasti päästävä paikkaan jos toiseenkin!

Mites tuo kytkimen vaihto? Jos vain onnistuu ilman apurungon irroitusta, niin eipä sekään mahdottomuus ole, mutta tietenkin auton hintaan liittyy paljonkin tuo kytkimen kunto. Vanhassa ooppelissani oli sitten niin haista kettu koko homma... Tuli se vaihdettua, mutta toista kertaa en lähtisi...
Sähköviatkin ovat niin kettumaisia hommia, että mimmoisia sähkövikoja näissä on ilmennyt? Mutta ehdottomasti tulevaan käyttikseen tullaan panostamaan myös laadukkailla varaosilla! Edellinen Opel kun oli itselleni 16h työstä palkka, niin halvinta osaa tuli siihen myös laitettuakin. Toiset kesti paremmin kuin toiset.
Itse nyt vain kaipaan huolettomia kilometrejä, ja "oman auton tunnetta". Jotenkin ei ole ollut sellaista fiilistä vielä kertaakaan noissa käyttiksissä ollut. Muut pistelee vannetta, ja alustasarjaa ym, mutta itse en ole viitsinyt satasen autoon moista tuhlata, niin ajellut vain niinkuin olisi lainassa koko auto. Mutta jos seuraavaksi sen oikean käyttöauton löytäisi, ja saisi panostaa hieman ulkonäköön esimerkiksi alustalla ja vanteilla, ja sisustaan panostaa vaikkapa äänenlaatuun ja siisteyteen.
Tuohon projektiinhan on saanut sitten kaiken tehdä oman maun mukaan, mutta eipä silläkään ole tullut ajettua, kuin trailerille, ja pois trailerilta, ja 10km matka hallille. Mutta eiköhän tänä kesänä pitkän rakennuksen jälkeen!