RallyBaron  Samppasport

S/V40 (vm.96-04) hankinta

  • 239 Vastauksia
  • 139691 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6933
  • Global alligator
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #225 : 31.07.2025, 20:04:21 »
Siis ostaakin mieluummin S60 2000--->  :) on kunnon laatikot ja koneet.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.4T 1999 The Saint.

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #226 : 31.07.2025, 21:43:21 »
Siis ostaakin mieluummin S60 2000--->  :) on kunnon laatikot ja koneet.

Jos nyt tällä kertaa ei lähtis keulimaan hirveesti. Toisaalta eihän noi hirveen paljon kallimpia ois.

Noh, käyn huomenna tota punasta kattomassa. Pitäisi olla vähä ruosteinen ja tosiaan vuoden päästä olipa auto mikä tahansa, lähtee meiltä eteenpäin
« Viimeksi muokattu: 31.07.2025, 22:02:56 kirjoittanut AnttiHar »

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #227 : 01.08.2025, 14:49:23 »
Joo ei, joko mulla on aivan väärä käsitys parin tonnin autoista tai jotain. Kävin kattoon tuota punasta, kuulemma ajolleen tosi hyvä ja maalipinta siisti...noh:
- moottori tuhisi jotenkin oudosti kylmänä, lämpinä haki jotenkin vääntöjä, tosin saatto olla kytkinkin tai loota.
- ratti oli vinossa ja kiihdytyksessä lähti poistumaan kohti metsää, ehkä pelkästään kulmat...mut joo
- jarrut kahisi ihan helvetisti
- oikea takapää narisi montuissa.
- kaikki kaaret oli ruvella ja tod näk maalattu päälle kun ainakin yksi kaari oli selkeästi appelsiinilla. Ehkä kestäs vuoden ehkä ei.
- takapuskuri oli irti
- konepelti ei auennut kun vaijeri oli poikki.

En tiijä, pitääkö tässä kuitenkin pistää joku euro lisää jos tämä on tätä.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1387
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #228 : 01.08.2025, 16:16:22 »
Oli 8v perheessä S40 turbo -00 ja siitä 7v mulla työ+ käyttöautona (ajoin itse +120tkm)  ja ruostetta riitti. Teknisesti toimi kone ok koko omistusajan ja normi jarru/ alustan osien kuluminen ja kytkin uusittu kerran tuolla välillä.
Helmat uusittu kokonaan 2x ja pohjaa hitsattu liki joka toinen vuosi, kiina etulokarit hommattu ja takakaaret rakennettu kerran. Lähti kun hammastanko porsi ja ei enää jaksanut helmojakaan lähtee korjaamaan.

Hyvä ja mukava auto ruostetta lukuunottamatta

Noilla sun havannoilla koeajolla noinkin kovalla pyynnillä en ottaisi jollei tekemisen puutetta sulla ole. Ruosteettomankin löytyminen kun helmamuovitkin käyttää Irti on pieni lottovoitto.

Emännän S60 -01 alustaa uusittu mutta kun ei ruostu mistään niin halvempi ylläpitää katsastusvälin ja jälleenmyymtiarvokin parempi joten semmoisia löytynee <2000€ parempiakin kuin tuo koeajamasi S40.


« Viimeksi muokattu: 01.08.2025, 16:36:20 kirjoittanut kupari s40 »
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #229 : 01.08.2025, 18:08:43 »
Jep, vaikka nyt ollaan S40 ketjussa niin katse on kyllä kääntyny S60siin. Olikos niin, että ne oli sitten kokonaan Volvon omalla tekniikalla?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1387
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #230 : 01.08.2025, 19:53:16 »
Pitäisi olla Volvon omia kaikki.
Vaparia jos se olennaisin vaihtoehto 2.4 on 140 hv ja 170hv mutta tehoero tulee niissä vain softassa eli muuten sama kone
2.0 kone on ns italian versio ja vähemmän tarjolla.
Turbot 2.3, 2.4 ja 2.5 litrasta.

Hammastanko alkupään smi joka ymmärtääkseni kestävämpi, zf tais vaihtua jossain 03-04>. Nämä kyllä kantsii kattoo ettei mehi tai vuoda. Säiliöt on turvonneet ja halkeilleet mutta halpa ja helppo korjaus.

Automaatissa öljynvaihdot 60-100tkm tehtynä paras tae kestävyyteen, manuaali ilmeisesti opetuskäyttöön jos kriteeri niin koejossa sen kunnon tuntee.

Vvt- pyöriä on alkupään -02 tai -03 asti (ainakin turbossa) muistaakseni vain yksi, uudemmissa jo kaksi ja suht hinnakkaita joten niiden ikä tai onko uusittu kannattaa kysyä.

« Viimeksi muokattu: 01.08.2025, 19:57:54 kirjoittanut kupari s40 »
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #231 : 01.08.2025, 20:27:54 »
Molemmat on volvon koneilla, sinertävä on rellun M5P laatikolla
Laatikoista mitään tiedä, mutta 1,8 ei ole tainnut kuulua Volvon tuotantoon. Naapurilla oli joku Mitsun kone 1,8 kulkineessaan. Taisi olla koko tämä mallisarja Mitsubishin kanssa samaa tuotantoa? Näin lyhyellä V40 -97 2.0 oppimäärällä :).

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1387
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #232 : 01.08.2025, 21:10:39 »
Taitaa olla kone mitsun gdi 1.8, carisma sen kori ja sisarmalli s40 kanssa.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2025, 21:57:09 kirjoittanut kupari s40 »
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1387
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #233 : 01.08.2025, 22:09:05 »
Niin unohtu että S60 että koneesta huohotus toimii kantsii tsekata. Kpikatesti kumihanska tai paperia korkin tilalle ja jos hanska pullistuu tai paperi lentää on tukossa, imee niin ok.
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #234 : 01.08.2025, 22:33:24 »
Tänks, hyvää vinkkiä. Olikos niin, että jos hanska pullistuu niin paske on jo housussa? Korjaus maksaa monia euroja

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6933
  • Global alligator
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #235 : 01.08.2025, 22:40:02 »
« Viimeksi muokattu: 01.08.2025, 22:46:27 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.4T 1999 The Saint.

Poissa Mikey_Rotten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #236 : 02.08.2025, 11:49:15 »
Laatikoista mitään tiedä, mutta 1,8 ei ole tainnut kuulua Volvon tuotantoon. Naapurilla oli joku Mitsun kone 1,8 kulkineessaan. Taisi olla koko tämä mallisarja Mitsubishin kanssa samaa tuotantoa? Näin lyhyellä V40 -97 2.0 oppimäärällä :).

Volvon tinakone tuo 1.8.
Näitä on ulkomailla saanut myös mitsubishi gdi 1.8 koneella. Suomessa erittäin harvinainen
Volvo S40/V40

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #237 : 04.08.2025, 11:21:38 »
https://www.nettiauto.com/volvo/s60/15196418

Tommonen putkahti Kajaaniin, pitänee käydä tsekkaamassa. Taitas olla ekaa generaatiota

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6933
  • Global alligator
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #238 : 04.08.2025, 12:26:50 »
https://www.nettiauto.com/volvo/s60/15196418

Tommonen putkahti Kajaaniin, pitänee käydä tsekkaamassa. Taitas olla ekaa generaatiota
On ja tonni liikaa hintaa. Kannattas lukee koodit. Mittaristo ilmoittaa että moottorisysteemi huolla pian.
Oisko jakopään laitossa menny jotain mönkään. No, jotain siinä on ja on vielä tuo heikompi 140 pollea.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.4T 1999 The Saint.

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #239 : 04.08.2025, 12:50:24 »
On ja tonni liikaa hintaa. Kannattas lukee koodit. Mittaristo ilmoittaa että moottorisysteemi huolla pian.
Oisko jakopään laitossa menny jotain mönkään. No, jotain siinä on ja on vielä tuo heikompi 140 pollea.

Saman huomasin ja aika nuhjuinen. Samaa mieltä myös hinnasta.

Siirryn nyt tuonne S60 hankintaketjuun niin en pasko enempää S40 ketjua eli jatko tuolla: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.msg1061748144#msg1061748144

 

Carcom Oy  Elekma