Olet samassa tilanteessa kuin minä reilu puoli vuotta sitten, kortti kohta tulossa ja autokuume korkeimmillaan,
budjetti max. 4000€.
Itse pidin auton hankinassa tärkeänä, tuoretta jakohihnaa, suht siistissä kunnossa, hyvässä kunnossa olevat renkaat (uudet renkaat helposti 400e) autoliikkeestä (pieni muotoinen takuu).
Omani sitten olikin 230tkm ajettu 1.6 -98. Tyytyväinen olen ollut, mitään suurempia vikoja ei ole ollut, mitä nyt kerran takajarru alkoi laahaamaan mutta pieni jarrusatulan puhdistus korjasi vian.
Vaikka ei tietäisi autoista mitään, kuten minä ennen kuin olin hankkinut oman autoni. Mutta jos vähän riittää kiinnostusta auton huoltamisesta, tuunaamisesta tai virittämisestä. Niin suosittelen
www.x40fin.com foorumia. Tuolta löytää paljo ohjeita s/v40 volvoihin. Itse olen saanut paljon huollettua omaani autoa tuolta löytyneiden ohjeiden ansioista.
Vielä palaten oman volvoni hankintaan, niin tosiaan tehon nälkä kasvanut kovasti kuin välillä päässy ajamaan tehokkammilla autoilla. Jos vain budjetti yhtään antaa periksi niin suosittelisin ensi autoksi 2.0 tai 2.0T moottoria.