Autodiagnoosi  Carcom Oy

S/V40 (vm.96-04) hankinta

  • 193 Vastauksia
  • 60981 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1192
  • S60 T6 AWD -11
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #15 : 19.04.2011, 21:14:26 »
Tuo valkoinen 1.8 koneella olisi valintani näistä. Kuskin penkistä, joka on aina kulunein ei vaan ole kuvaa...
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Mikael

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #16 : 19.04.2011, 21:23:23 »
Itsekin kallistuisin tuohon valkoiseen 1.8 toki syynä siihen on vain se että pidän väristä enemmän ja siinä on kahdet renkaat molemmat alumiinivanteilla valmiina. Hyvä tietää tuokin, että renkaiden urat pitää tarkastaa. Olisikohan tuosta kohtuullista saada hintaa hinattua alaspäin jopa 3000 € ? Mitä te olisitte valmiita maksamaan tuosta ? Juurikin tuota valkoista olen menossa isän kanssa katsomaan ensimmäisenä sekun tässä vieressä sijaitsee. Onko jotain muuta mitä tällainen autoista tietämätön tuosta osaisi tarkastaa kuin nuo renkaat ?

edit: epäselvästi kirjoitettu eli olisikohan tuosta mahdollista saada tuo 660 € pois että sen saisi 3000 eurolla ajaa pois.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2011, 21:25:05 kirjoittanut Mikael »

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1192
  • S60 T6 AWD -11
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #17 : 19.04.2011, 21:30:43 »
Jos et tiedä autoista mitään, vie auto Autotohtorin tarkistukseen niin saat vikalistan jonka kanssa voit tingata hintaa.
http://www.a-katsastus.fi/palvelut/autotohtori/Sivut/default.aspx
Maksaa, mutta voit säästyä ostamasta romua.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Mikael

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #18 : 19.04.2011, 21:44:56 »
Juu autoista tiedän yhtävähän kun avaruusraketeista eli en mitään. Todennäkösesti tulee auto siis vietyä tuonne Autotohtorille. Kuinka paljon se suunnilleen maksaisi ? Jos se on kovinkin hintavaa niin jokaista eri vaihtoehtoa sinne on turha ajella. Varmaankin tulee sitten tehtyä niin, että vien tuon vaasan volvon tarkastukseen ja jos kaikki näyttää hyvältä niin se tulee ostettua. Toki tässä on se, että täytän vasta heinäkuun ensimmäisenä päivänä joten parempia vaihtoehtoja saattaa tulla myyntiin..

edit: Autotohtorin tarkastuksen hinta löytyikin eli 111 € se kustantaa. Sinne Volvo kyllä ennen mahdollista ostoa viedään.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2011, 21:49:58 kirjoittanut Mikael »

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1458
    • That´s me!
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #19 : 19.04.2011, 22:06:18 »
Tuleeko paljon kilometrejä? Tässä paljon ajettu, mut eri hieno ja uudempi:
http://www.nettiauto.com/volvo/v40/3837724

Tuo autotohtori tai joku asiasta ymmärtävä on hyvä juttu kyllä. Osaavat kurkkia ja kolkutella oikeita paikkoja. Itsekään en älyäisi kun kokeilla, että ratti kääntyy molempiin suuntiin  :-[

Poissa Mikael

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #20 : 19.04.2011, 22:20:32 »
Mitähän tuohon kilometreihin nyt sanoisi.. Arvioisin, että noin 2 kertaa viikossa joudun ajamaan noin 25 kilometrin matkan harrastuksiin ja sen päälle kyllä tulee muitakin ajoja. Itseäni ei nuo farmari mallit niin innosta :D kiitos silti ehdotuksesta. Lisää vain ehdotuksia, mutta tosiaan mielummin ei farmarimalleja :) Täytyy kyllä sanoa, että on tämä auton osto vain vaikeaa puuhaa..

Poissa niksa83

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #21 : 19.04.2011, 23:00:44 »
Otahan huomioon että hihnan vaihtoväli oli muistaakseni 120tkm eli jos ostat vollen millä on ajettu 240tkm niin otahan selvää onko jakopäänhihna vaihdettu. Muistaakseni korjaamot velottaa jotain 300€ osat+työ.

Jos ostat niinkin vanhaa kuin 96vm niin noissa on todella "yli"tehostettu ohjaus että joko siitä tykkää tai sitten ei.

Olen muutamaan volvoon törmännyt joissa löytyypi semmonen ylläri että kuin avaat bensatankin luukun niin se on joko ruosteessa tai läpimätä se täyttöaukon ympärys.

Ja tarkistathan vararengaskotelon, toisinaan sinne pääsee vettä ja aiheuttaa korroosiota jos esim, poisto tulppa on jumissa tjsp.

« Viimeksi muokattu: 19.04.2011, 23:07:35 kirjoittanut niksa83 »

Poissa Mikael

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #22 : 20.04.2011, 00:34:12 »
Kiitoksia ohjeistuksesta ! Laitan mainitsemasi asiat ylös, että muistaa varmasti tarkastaa paikanpäällä. Muutkin voivat ilmoitella tietämiään yleisiä vikoja niin voin listata ne ja tarkastella paikanpäällä osaamiseni mukaan.. Eli jos itsekkin jo huomaa auton olevan huonossa kunnossa niin eipähän ainakaan tuhlaa rahoja viemällä sitä turhaan a-katsastuksen autotohtorille.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #23 : 30.04.2011, 00:28:27 »
Olet samassa tilanteessa kuin minä reilu puoli vuotta sitten, kortti kohta tulossa ja autokuume korkeimmillaan,
budjetti max. 4000€.

Itse pidin auton hankinassa tärkeänä, tuoretta jakohihnaa, suht siistissä kunnossa, hyvässä kunnossa olevat renkaat (uudet renkaat helposti 400e) autoliikkeestä (pieni muotoinen takuu).
Omani sitten olikin 230tkm ajettu 1.6 -98. Tyytyväinen olen ollut, mitään suurempia vikoja ei ole ollut, mitä nyt kerran takajarru alkoi laahaamaan mutta pieni jarrusatulan puhdistus korjasi vian.

Vaikka ei tietäisi autoista mitään, kuten minä ennen kuin olin hankkinut oman autoni. Mutta jos vähän riittää kiinnostusta auton huoltamisesta, tuunaamisesta tai virittämisestä. Niin suosittelen www.x40fin.com foorumia. Tuolta löytää paljo ohjeita s/v40 volvoihin. Itse olen saanut paljon huollettua omaani autoa tuolta löytyneiden ohjeiden ansioista.

Vielä palaten oman volvoni hankintaan, niin tosiaan tehon nälkä kasvanut kovasti kuin välillä päässy ajamaan tehokkammilla autoilla. Jos vain budjetti yhtään antaa periksi niin suosittelisin ensi autoksi 2.0 tai 2.0T moottoria.  :)
« Viimeksi muokattu: 30.04.2011, 01:23:56 kirjoittanut SirBBa »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5277
  • www.carcom.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #24 : 30.04.2011, 20:10:24 »
Kiitoksia ohjeistuksesta ! Laitan mainitsemasi asiat ylös, että muistaa varmasti tarkastaa paikanpäällä. Muutkin voivat ilmoitella tietämiään yleisiä vikoja niin voin listata ne ja tarkastella paikanpäällä osaamiseni mukaan.. Eli jos itsekkin jo huomaa auton olevan huonossa kunnossa niin eipähän ainakaan tuhlaa rahoja viemällä sitä turhaan a-katsastuksen autotohtorille.


Ilmeisesti kaima on jostain tästä Seinäjoelta tai läheltä, kun linkittämäsi autot ovat täältä myös, jos oot menossa katsomaan jotain autoa tähän lähelle, niin voin lähteä seuraksi yrittämään etsimään vikoja, jos vain aikataulut mätsää :)
Jonkun verran kun kokemuksia volvoista tullut.
« Viimeksi muokattu: 30.04.2011, 20:18:00 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa Sauli22

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #25 : 03.05.2011, 17:39:27 »
Onko n. 250tkm ajettu 2.0t- koneellinen vokke jo loppusuoralla, vai kuinka paljon noilla yleensä kehtaa ajella? Vähän aina arveluttaa yli 10 vuotta vanha turbokone...  ??? Onko noissa ollut koneiden/turbojen kanssa isompia ongelmia?

Poissa zille2.0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #26 : 04.05.2011, 10:43:43 »
Kiitoksia ohjeistuksesta ! Laitan mainitsemasi asiat ylös, että muistaa varmasti tarkastaa paikanpäällä. Muutkin voivat ilmoitella tietämiään yleisiä vikoja niin voin listata ne ja tarkastella paikanpäällä osaamiseni mukaan.. Eli jos itsekkin jo huomaa auton olevan huonossa kunnossa niin eipähän ainakaan tuhlaa rahoja viemällä sitä turhaan a-katsastuksen autotohtorille.
Täälläkin ilmoittautuu yksi Seinäjokinen. Pihassa -98 2.0 V40, parilla kaverilla myös vastaavia laitteita, joten jonkin verran kokemusta kyseisestä mallista löytyy. Mahdollista myös lähteä mukaan katsomaan autoa ja tinkaamaan hintaa kohdilleen.

Pikkuvolvojen ainainen ongelma on näissä vanhemmissa alustan koliseminen. Jakohihnan vaihtoväli taisi olla 140tkm/4vuotta.
Ruosteen metsästystä perinteisistä paikoista, helmat, kontin luukku, kontin pohja, ovien alareunat yms. Ainakin V40 -mallissa takavalojen "lasit" halkeavat ja alkavat falskaamaan vettä konttiin.

x40 -foorumilta löytyy myös listausta siitä mitä osia porukka on yleensä joutunut vaihtamaan ja millä kilometreillä.
Itselläni tuli ilmeisesti alkuperäiset iskarit tiensä päähän tuossa rapian 200tkm kohdilla, termarin vaihtoa, jarrujen laittoa eli kuluvia osia hieman vaihdeltu.

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #27 : 19.06.2011, 15:23:47 »
Moro kaikille,

Olen huomenna lähdössä katselemaan yhtä S40:stä. 740 omistajana jossa on kaasarikone en tiedä paljoa nuista uusista vempeleistä yhtään mitään. Kertokaahan hyvät ystävät, minne katsoa ja mitä tarkistaa ennen ostoa? Onko ylipäätänsä kestävä auto jota uskaltaa vaimolle myöhemmin lahjottaa? Mitenkä tuo kulutus? Minulla 740 kaupungissa vie 12 ja moottoritiellä 9.. Mitenkä tämä 2.0 bensa?

Kyseessä on 259tkm ajettu 1996 2.0 bensapeli.

Tarvitsen nopeita vastausksia! :)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5277
  • www.carcom.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #28 : 19.06.2011, 17:34:12 »
Shadow_Fi:n viesti siirretty oikeaan viestiketjuun.

Poissa ämgee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
V40 T4 A. Kannattaako ostaa? Neuvoja kaivataan!
« Vastaus #29 : 05.07.2011, 15:31:32 »
http://www.nettiauto.com/volvo/v40/3799261

Tämmönen Volvo olis nettiautossa myynnissä ja olen loppuviikosta menossa autoa katsomaan. Voisiko joku asiantuntija antaa vinkkejä mitä autosta kannattaa erityisellä mielenkiinnollla katsoa? Onko näissä T4-malleissa joitakin ns. merkkivikoja joista kannattaisi olla erityisen huolissaan? Moottori kun on tehokkaampaa mallia, niin sitä on tod.näk. revitelty hieman enemmänkin joten moottorin mahdolliset "sivuäänet" ainakin tullee ottaa huomioon. Entä minkälainen on ollut tuo automaatti-aski T4:n kyljessä? Onko automaatissa jotakin varomista? Ja onko n.3800€ järkevä hinta tuosta autosta?

Kaikenlaisen palautteen otan kiitoksella vastaan. Ensimmäinen Volvo on nyt kiikarissa ja kaveri joka ajelee S80:lla antoi vinkin tästä foorumista ja käski kysyä neuvoja "Volvo-veteraaneilta". 

Palautettanne odottaen:
Volvoneitsyt ämgee

ps. pahoittelen jos tämä viesti tuli väärään paikkaan, moderaattorit siirtäköön tämän oikeaan paikkaan jos kokevat tarpeelliseksi.

ps2. http://www.nettiauto.com/volvo/v70/3968357 Löysin myös toisen kiinnostavan Volvon. Kumpaa suosittelette: V40 T4:sta vai tuota V70 2.5T:a?
« Viimeksi muokattu: 05.07.2011, 17:55:12 kirjoittanut ämgee »

 

KKD Motorsport  Samppasport