Elekma  Autoracing

Ei tykänny vedestä...

  • 41 Vastauksia
  • 14381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkorkia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Ei tykänny vedestä...
« : 07.07.2013, 09:57:36 »
Moroo,

Sanokoaapa viisaammat et mikä tuota s60 ressaa.. -01 bensa.

Tuossa toissapäivänä pesin auton ja siinä samalla sit hokasin et pesenpä konehuoneenki. No kaikki meni ihan hyvin, mut seuraavana aamuna auto oli vetässy herneet molempiin sieraimiin... ja syvälle.

- Käynti muuttui oudoksi, Tyhjäkäynti humppaa 800-1000rpm välillä, välillä saattaa nousta yli parin tonnin ja laskea sieltä sit hiljalleen alas ilman, että edes koskee polkimeen.

- Välillä käy neljällä

- Vakionopeudensäädin ei jaksa toimia, välillä toimii ja välillä ei.

- ajotietokoneeseen tulee ilmoitus "moottorisysteemi- huolla heti" Moottorinmerkkivalo palaa.


Painepesurilla pesin, mut en läheltä ja yritin välttää herkkiä sähköosia--->  palautuuko se ennalleen kun paikat on kuivat, vai mitä sille pitäisi tehdä?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #1 : 07.07.2013, 10:28:14 »
Ne herkät sähköosat sijaitsee jokapuolella moottoritilaa, vesikäyttöiseksi niitä ei oo suunniteltu :)

Jos vesi on päässyt valumaan johonkin lähes suljettuun paikkaan, se ei sieltä ihan heti haihdu.

Ensimmäisenä ainakin otat sytytyspuolat irti ja tarkastat, onko sinne päässyt vettä ja puhallat paine-ilmalla kuivaksi
Sen jälkeen jos ei vielä toimi, niin liitin kerrallaan jokapaikasta auki ja puhalla kuivaksi, yleensä se vesi on kyllä valunut tuonne sytytystulppien syvänteeseen.

Poissa jkorkia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #2 : 07.07.2013, 11:16:22 »
tulpat käytin irti, siellä ei näkynyt vettä..
« Viimeksi muokattu: 07.07.2013, 11:18:19 kirjoittanut jkorkia »

Poissa jkorkia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #3 : 08.07.2013, 10:32:15 »
joo tuossa eilen sit kävin jokaisen liittimen läpi johon pääsin käsiksi. Paineilmalla putsailin ne ja muutenki joka paikkaa.

Ei vaikutusta, edelleen samat ongelmat jatkuu ja pesusta on kuitenki jo lähes neljä päivää...

Kyllä kait se on vetässy vettä nyt liian arkaan paikkaan.. onko tuolle tehtävissä jotain?

Poissa jkorkia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #4 : 08.07.2013, 20:53:24 »
tässä olen selaillu kaiken näköisisä foorumeja... Autoni oireet (tyhjäkäynti humppaa, huitelee missä sattuu, tasakaasulla nykii, tehot häviää, välillä cruise ei toimi jne.) viittaa kaasuläppä vikaan kun lueskeli muiden ongelmia.

Kaikki lähti siis konehuoneen pesusta, voiko se tosiaan olla syy.. En keksi mitään miten tuo saatais kuntoon. Voisiko kaasuläppäkotelon pudistus vaikuttaa?

liekkö huollosakaan osataan mitään sanoa/tehdä..

Sanokaa ny joku viisas :D Tässä alkaa tulee kiire kun pe lähtö reissuun... :/

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #5 : 08.07.2013, 21:23:17 »
Kyllä tuo auto jotain vikakoodejakin tuottaa ja niistä voisi päätellä vian paikkaa. Tietyt paikat kuten esimerkiksi moottoriohjain ja sen kotelo ovat aikalailla huonosti suojattuja painepesuria vastaan.

Poissa jkorkia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #6 : 08.07.2013, 21:43:16 »
joo vikakoodit luettiin (joku ihan perus kampe) ja tuollaisia koodeja tuli.

P1026
P1620
P0507

Siinäpä se sit on että mitä nuo tahtoo sanoa, joku joka tietää noista voisi valaista asiaa?

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 644
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #7 : 08.07.2013, 23:03:06 »
Ne herkät sähköosat sijaitsee jokapuolella moottoritilaa, vesikäyttöiseksi niitä ei oo suunniteltu :)

Minä kyllä tykitin oman D5:n ihan painepesurilla alta ja päältä ja varsinkin suojakopan alta. Ensin moottorinpesuainetta ja sitten vettä. Ei valittanut mitään. Laturi päälle laitoin muovipussin. Ehkä sitten moukan tuuria.... On sitä ainakin kivempi katsella ja rassata.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #8 : 09.07.2013, 00:07:25 »
Minä kyllä tykitin oman D5:n ihan painepesurilla alta ja päältä ja varsinkin suojakopan alta. Ensin moottorinpesuainetta ja sitten vettä. Ei valittanut mitään. Laturi päälle laitoin muovipussin. Ehkä sitten moukan tuuria.... On sitä ainakin kivempi katsella ja rassata.

Mä en suostu asiakkaiden moottoreita pesemään, ainoastaan ns. paikallisesti öljyvuotoja ja vastaavaa liuottimen ja veden avulla ja vettä harkiten eri paikkoihin.
Oman auton kanssa saa aina riskin ottaa jos haluaa, tietysti puhdas moottori on kivempi kuin likainen.
Jos oikein huono tuuri käy, niin pesu aiheuttaa oikosulun ja mahdollisesti jonkin ohjausyksikön hajoamisen..

Voisin mä kyllä kuvitella omankin moottorini peseväni, mutta toki tiedostaen riskit.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #9 : 09.07.2013, 15:10:27 »
Pikainen googlettelu tuotti seuraavaa: P1026/1027/1028/1031/1032/1033/1053 = throttle body internal fault--> eli kaasuläppäkotelo, sisäinen vika ( http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=126352 )

P1620: Engine Cooling Fan (FC) Low-Speed Signal http://www.aboutautomobile.com/DTC/P1620

P0507: http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD-Error-Code/P0507/Diagnostics/Volvo/Default.aspx

Tuskin ovat kovin kaukana totuudesta.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa jkorkia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #10 : 09.07.2013, 16:33:58 »
kiitos sulle,

Mikäli tuo kaasuläppäkotelo tosiaan on paskana nii oli kallis pesu.. :D

melkein vois sanoa et v....taa...

Poissa jkorkia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #11 : 09.07.2013, 16:46:18 »

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5529
  • Volvo V70
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #12 : 09.07.2013, 21:15:49 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #13 : 09.07.2013, 23:41:21 »
Kannattaa lukea koodit oikealla vikakoodilukijalla vaikka voi tuollainen yleislukija osua oikeaankin. Jos johonkin laitteeseen menee vettä ja se vesi jää sisälle niin sähköt päällä sen elektroniikka syöpyy peruuttamattomasti piloille varsin nopeasti eikä siinä ole enää mitään korjattavaa.

Poissa jkorkia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #14 : 11.07.2013, 14:15:32 »
no nii ensinnäki,

putsasin tuossa eilen tuon kaasuläppäkotelon niin heräsi nyt tuollanen kyssäri et pitääkö se läppä olla kiinni asennossa kun sen aukasee?

Toiseksi, tänään käytin huollossa ja tälläisiä vikakoodeja saatiin oikeilla vermeillä;

- vikakoodi 903F Kaasuläpän asema epälooginen
- vikakoodi 980F ilmamassan suhde imusarjan paineeseen signaali alueen ulkopuolella
- vikakoodi 91F0 kaasuläppä takertelee/viallinen
- vikakoodi 91A7 Sama kuin edellä
- vikakoodi 914F kaasuläpän säätöyksikkö vika tunnistettu

Päätettiin korjaamo sedän kanssa et käytän suomenautohuollossa ja ajetaan uusi softa sisään jos se poistaa onkelman. Mikäli tämä ei vaikuta alkaa edessä olee koko paskan vaihto...

Mitä tuumitte noista, voisiko tuo tulla kuntoon uudella softalla?


 

Carcom Oy  Elekma