Olen harkinnut vaihtavani nykyisen S40 2.4 vastaavaan mutta 2.0d moottorilla (ajettu siis n. 200tkm). Onko näissä mitään mitä ottaa koeajolla huomioon? Katselemani yksilö on vuoden uudempi kuin nykyinen eli 07 ei facelift malli siis. Onko näissä 2004-2007 mallississa hiukkasloukkua ollenkaan? Toisaalta taas miettinyt jotain vähän isompaakin autoa mutta en sitten tiedä?
Mondeo käynyt mielessä myös eli 2007 eteenpäin valmistettu. Näissä ilmeisesti jonkun verran samaa mitä V70 tai S80 vai onko? S40 jota katselin olisi toisaalta hyvät varusteet summum polttoainekäyttöisellä lämmittemellä yms... muut hilppeet mitä noissa nyt on.
Moro!
Itse hain v50:sen 2.0D 2004 saksasta. Kyllä näissä alkupään malleissa on hiukkas loukkuja. Eli kannattaa miettiä onko se ongelma. Itse ajattelin ettei ole, koska poistaminen on melko simppeliä ja halpaa.
Jos tilaa haet niin tuo V50 ei ole mikään paras mahdollinen auto. Esim lastenrattaiden osalta. Takakontti kun on takapyörien kohdalta tyypillisesti kavennettu, jota ei esim audissa ole. Eli jos oikeasti etsit tilavaa autoa esim perheenlisäyksen takia, niin ehkä harkitsisin tarkkaan.
En tiedä tuntuuko minusta, mutta kaikkea pientä tämän mallin volvoissa tuntuu olevan. En tiedä sitten johtuuko vain minusta vai onko vain sellainen kuva. Toki jos autot toimisivat unelmasti, niin tuskin kukaan tänne foorumille kirjoittaisikaan.

EDIT: Plus mikäli tykkää ajataa transitilla, niin moottori on samanlainen kalistaja kun siinä. Eli ei ihan niin pehmeäkäyntinen kun edellisessä v40:ssä