Autoracing  KL-varaosat

V70 D5 185 hv vm. 08 sammui moottoritiellä??? Hinaukseen meni...

  • 26 Vastauksia
  • 14037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
"Vähän ikävään paikkaan(Merkkiliike-HML) auto joutui. Ole tuon liikkeen kanssa tarkkana."

Sami K. Mitä tällä tarkoitit, jos saan kysyä?


Kesällä 2011 silloinen autoni meni sinne hinurilla ja vielä kolmantana päivänä auto oli pihalla koskemattomana. Puhelimesta löytyi vielä kuskin numero. Soitan että vie jonnekkin muualle jonka tiedät hyväksi. Nyrkkipaja hoiti auton kuntoon.

 Vähän lipevä on entinen Tamperelainen kiekkoilija joka puljun ainakin silloin omisti. Tapasin hänet kun hyvässä uskossa annoin avaimet. Olivat olleet huulipyöreänä kun sama hinuri haki auton pois. :)
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa viroltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Kesällä 2011 silloinen autoni meni sinne hinurilla ja vielä kolmantana päivänä auto oli pihalla koskemattomana. Puhelimesta löytyi vielä kuskin numero. Soitan että vie jonnekkin muualle jonka tiedät hyväksi. Nyrkkipaja hoiti auton kuntoon.

 Vähän lipevä on entinen Tamperelainen kiekkoilija joka puljun ainakin silloin omisti. Tapasin hänet kun hyvässä uskossa annoin avaimet. Olivat olleet huulipyöreänä kun sama hinuri haki auton pois. :)

Ok. Kiitos tiedosta. Soitin jo heti aamusta tuonne ja ovat ainakin huomioineet auton, mutta aikataulusta ei ole mitään tietoa. Kiirettä tuntuu olevan...

Mikähän voisi olla jokin muu korjaamo Hämeenlinnassa, johon auton voisi hinata, jollei ala mitään tapahtua? Sellainen plan B...

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Kiitoksia vastauksista! Taitaa tuo hiukkassuodatin olla melko kallis purkki...

Tyhjennä koko purkki ja poistata puhdistus ohjelma.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Onko porukoilla muuten kokemusta noiden DPF poistettujen autojen myynnistä? Periaatteessa auto on kai tieliikenteeseen kelvoton, sillä sitä ei ole katsastettu? Eli myydessä asia pitäisi kertoa, tai muuten saa pelätä petossyytettä myöhemmin. Itseä kiinnostaisi myös poistaa koko purkki, mutta tämä on ainoa huolettava asia. Omalla tuurilla heti poiston jälkeen katsastusinssi hokaa asian ja irroittaa kilvet....
-12 V60 D3A

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Onko porukoilla muuten kokemusta noiden DPF poistettujen autojen myynnistä? Periaatteessa auto on kai tieliikenteeseen kelvoton, sillä sitä ei ole katsastettu? Eli myydessä asia pitäisi kertoa, tai muuten saa pelätä petossyytettä myöhemmin. Itseä kiinnostaisi myös poistaa koko purkki, mutta tämä on ainoa huolettava asia. Omalla tuurilla heti poiston jälkeen katsastusinssi hokaa asian ja irroittaa kilvet....

Tuohan siinä onkin se haittapuoli ja mun mielestä tuollainen asia kuuluu kertoa eteenpäin.. kaikki tuskin kertoo.

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 644
  • www.vrcf.fi
Ompas se aikamoista elämää noiden hiukkaskiihdyttimien kanssa. Ihan tieteellisestä mielenkiinnosta, mistä se polttoaine sinne öljyn joukkoon voi päästä? Männän ohi palamattomana? Jotakin muuta reittiä? Jos männän ohi, niin perinteisissä syöttöpumppudieseleissä huonosti ruikkiva suutin söi helposti sen pytyn myös oikeasti väljäksi, kun polttoaine pesi öljyt painerenkailta.

Eihän tuossa ole järjen hiventäkään, jos noiden saastevermeiden takia koneet hajotetaan !

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Tuohan siinä onkin se haittapuoli ja mun mielestä tuollainen asia kuuluu kertoa eteenpäin.. kaikki tuskin kertoo.

Ei juu varmasti kerro, mutta kyllä yleensä poisto tehdään niin, että se menee katsastuksesta läpi! Toinen asia on jos vie auton päivitykseen ja sen jälkeen on valot taulussa ja omistaja ei ole ollut tietoinen asiasta  :(



Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Onko porukoilla muuten kokemusta noiden DPF poistettujen autojen myynnistä? Periaatteessa auto on kai tieliikenteeseen kelvoton, sillä sitä ei ole katsastettu? Eli myydessä asia pitäisi kertoa, tai muuten saa pelätä petossyytettä myöhemmin. Itseä kiinnostaisi myös poistaa koko purkki, mutta tämä on ainoa huolettava asia. Omalla tuurilla heti poiston jälkeen katsastusinssi hokaa asian ja irroittaa kilvet....

Auton myynnissä voi olla hyväkin asia että DPF on tyhjennetty. Ilmanmuuta sellaisesta pitää keskustella ostajan kanssa. Oman auton ilmoitukseen laittaisin pitkään hienojen varusteiden listaan myös DPF:n tyhjennyksen :D.

Paikallisen A-katsastuksen päälliköltä (insinööri) tuota kyselin ja eikä ainakaan lähiaikoina ole tulossa mitään muutosta, miksi ei läpäisisi katsastusta. Tästä on jo ainakin vuosi aikaa. Miksi muuten pitäisi "muutoskatsastaa"? Kyllä niissä putkissa ja pöntöissä on edelleen ihan samat merkinnät. Missään ei ole kielletty hitsailemasta pakoputkea ja tarvikeliikkeistä ostetut yksittäiset putkenpätkät ja äänenvaimentimen kelpaavat mainiosti. Itse olen tehnyt tyhjennykset oheisen kuvan mukaan helpoimmalla mahdollisella tavalla ja varmasti hitsaussaumat näkyvät. Jos nyt niin kävisi että pitäisi tuo tiili tuonne laittaa takaisin, niin se on ihan ehjänä ja myös varsin helposti laitettavissa takaisin. Aivan samoin, kuin tuo 0 euroa kustantava "nortin systeemi" paine-eroanturin uudelleen kytkemiseen ilman minkäänlaista koskemista ohjelmointiin.

Jos asiasta saivarrellaan, niin Trafin pitäisi alentaa vuotuista autoveroani koska DPF:n poiston jälkeen autoni polttoaineenkulutus laskee ja näinollen myös CO2 päästöt vähenevät.

Nokipartikkelien määrä tietysti lisääntyy, mutta pienillä tehoilla niitä silmämääräisesti pysty havaitsemaan. Haitallisia ne varmaan ovat hengitettyinä, mutta vain jossain ruuhkaisissa kaupunkikeskustoissa jossa leijailee muutenkin kaikenlaista pölyä ja savua. Valtatiellä esim ohitettaessa voi täydellä kaasulla joskus pöllähtää mustaa nokea, mutta aika harvoin senkin huomaa.

Asiasta on pitkään tarinoitu forumilla mm. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9329.0





Poissa viroltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Uutta tietoa autosta. Oli luultavimmin mennyt ilmastoinnin hihna poikki ja siitä sitten jakohihnan väliin. Todella kivaa...

Voipi olla kone melkoisen paskana. Oli tuossa ollut sitä ylitäyttöäkin ja sen syy pitää myös selvittää.

Luultavimmin kuitenkin sammumisen syy on ollut tuo jakohihna. Tosin katsoin sammumisen jälkeen jakohihnan ja oli paikallaan ja ehjä, siis hampaillaan.
Eli ei ainakaan ole pois paikoiltaan lentänyt, mutta voihan olla, että jako on siti mennyt sekaisin, kun se ilmastoinni hihna on sinne mennyt.

Startista pyöritti myös kun sammumisen jälkeen kokeilin, eli voisiko kuitenkin olla, että kone pyörii mekaanisesti, eikä ole ihan jumissa.

No, isoa laskua odotellessa...

Ai nii, korjaamo vaihtui, kun ei Auto Ilveksessä tuntunut menevän eteenpäin. Hinattu toiselle pajalle, jossa paljon parempi ja asiakasystävällisempi keskusteluyhteys. Kerron lisää, kun selviää...

Poissa vesimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Ilmastointi kompuran hihnan katkettua tehdastakuu on toiminut yleensä ottaen hyvin vielä tuonkin ikäisessä autossa.
Edellyttää varmaan että merkkikorjaamo hoitaa asiaa.

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Luultavimmin kuitenkin sammumisen syy on ollut tuo jakohihna. Tosin katsoin sammumisen jälkeen jakohihnan ja oli paikallaan ja ehjä, siis hampaillaan.
Eli ei ainakaan ole pois paikoiltaan lentänyt, mutta voihan olla, että jako on siti mennyt sekaisin, kun se ilmastoinnin hihna on sinne mennyt.

Startista pyöritti myös kun sammumisen jälkeen kokeilin, eli voisiko kuitenkin olla, että kone pyörii mekaanisesti, eikä ole ihan jumissa.

No, isoa laskua odotellessa...

Ai nii, korjaamo vaihtui, kun ei Auto Ilveksessä tuntunut menevän eteenpäin. Hinattu toiselle pajalle, jossa paljon parempi ja asiakasystävällisempi keskusteluyhteys. Kerron lisää, kun selviää...

Minulla hajosi jakohihnan kiristin.   Moottori kuitenkin kävi. Mutta jako oli hypännyt kaksi hammasta. Sylinterikannelle heippa. En tunne tuota uudempaa moottoria. Pitää ilmeisesti olla specialVIP jotta auto otetaan siellä työnalle inhimillisessä ajassa.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa gain

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Uutta tietoa autosta. Oli luultavimmin mennyt ilmastoinnin hihna poikki ja siitä sitten jakohihnan väliin. Todella kivaa...

Voipi olla kone melkoisen paskana. Oli tuossa ollut sitä ylitäyttöäkin ja sen syy pitää myös selvittää.

Luultavimmin kuitenkin sammumisen syy on ollut tuo jakohihna. Tosin katsoin sammumisen jälkeen jakohihnan ja oli paikallaan ja ehjä, siis hampaillaan.
Eli ei ainakaan ole pois paikoiltaan lentänyt, mutta voihan olla, että jako on siti mennyt sekaisin, kun se ilmastoinni hihna on sinne mennyt.

Startista pyöritti myös kun sammumisen jälkeen kokeilin, eli voisiko kuitenkin olla, että kone pyörii mekaanisesti, eikä ole ihan jumissa.

No, isoa laskua odotellessa...

Ai nii, korjaamo vaihtui, kun ei Auto Ilveksessä tuntunut menevän eteenpäin. Hinattu toiselle pajalle, jossa paljon parempi ja asiakasystävällisempi keskusteluyhteys. Kerron lisää, kun selviää...

Onko jo selvinnyt, minkälaista remonttia vaaditaan, että pääsee taas ajelemaan?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo