Carcom Oy  Ateho

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1511 Vastauksia
  • 317572 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarnoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #15 : 12.01.2011, 20:11:02 »
Nyt olisi kiikarissa vuoden 2002 V70 d5 koneella. Kuinkas paljon nämä koneet kestävät kilometrejä? Katsomassani yksilössä on kilometrejä noin 300000 ja hintaa liikkeessä vielä noin 10000 euroa. Miltä tämän koneen pitäisi kuulostaa. Tämän käyntiääni oli enemmänkin murinaa kuin dieselmäistä raksutusta. Kokemuksia kyseisestä automallista kyseisellä koneelle otetaan siis vastaan. Kyyti oli kyllä hyvää kun kävin kokeilemassa!

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #16 : 13.01.2011, 14:28:51 »
Nyt olisi kiikarissa vuoden 2002 V70 d5 koneella. Kuinkas paljon nämä koneet kestävät kilometrejä? Katsomassani yksilössä on kilometrejä noin 300000 ja hintaa liikkeessä vielä noin 10000 euroa. Miltä tämän koneen pitäisi kuulostaa. Tämän käyntiääni oli enemmänkin murinaa kuin dieselmäistä raksutusta. Kokemuksia kyseisestä automallista kyseisellä koneelle otetaan siis vastaan. Kyyti oli kyllä hyvää kun kävin kokeilemassa!
Mun mielestä 10k€ noinpaljon ajetusta tuon ikäisestä on vähän yläkanttiin, ellei sitten ole todella hyvä yksilö. Facelift 2005 ja uudempiakin alkaa saamaan tuohon hintaan. Omassa käytössä olevan 2005mallisen arvostan suurinpiirtein tuonhintaiseksi.

Käyntiäänen perusteella ainakin suuttimien puolesta se taitaisi olla kunnossa :). Jos suuttimet ovat kunnossa, niin aikalailla olemattomasti moottorista kuuluu mitään diesel-kilinää. Kilometrejä tuollainen moottori kestää vaikka kuinka paljon, jos sitä on kunnolla huollettu ja öljyt vaihdettu riittävän usein.

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 618
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #17 : 15.01.2011, 21:06:21 »
Kertokaas tällä puolella, eli S60 R vm04 on harkinnassa automaatilla. Mitä kannattaa ottaa huomioon. Ja onko tosiaan niin että, tuo automaatti kiihtyy 7,5s 0-100, manuaali menee 5,7s. Pitääkö paikkaansa???
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10261
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #18 : 15.01.2011, 21:24:37 »
Kertokaas tällä puolella, eli S60 R vm04 on harkinnassa automaatilla. Mitä kannattaa ottaa huomioon. Ja onko tosiaan niin että, tuo automaatti kiihtyy 7,5s 0-100, manuaali menee 5,7s. Pitääkö paikkaansa???
On tosi että se on noin hidas. Manuaalissa on enemmän vääntöä. Näin talvella voi testata helposti nelivedon toiminnan. Lisäksi kannattaa tutkia miten automaattivaihtaa. Ja onko laatikkoon vaihdettu öljyt. Niin ja onko vakio vai lastutettu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 618
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #19 : 16.01.2011, 00:04:16 »
Automaatti vaihtaa nätisti isommalle ja pienemmälle, sekä vaihtaa pehmeästi öljyt oli vaihdettu laatikkoon muistaakseni 100tkm, ja nyt oli ajettu 128tkm. kun painaa advance nappia nii johan tapahtuu kummia :D. Ei ole lastutettu. Neliveto pelaa hienosti kans. Mites sit toi liikkuvuus puoli jos lastuttaa sit on 340hv/400nm, mahtaak se sit liikahtaa paremmin ja olis sit myös tarkotus vaihtaa putkisto jos kaupat syntyy. Tässä on viel pari Audi S4:sta testattavana

Vm06--> eteenpäin on tosiaan tuo 340hv/400nm ja 6vaihteinen. tolla mennää 6,5s 0-100. Toi mitä itse olen katsonut on vm04 ja jos siihen nyt tekee lastutuksen nii kyl sen sit pitäis varmasti liikahtaa paremmin on kuiteskin samat arvot mitä tuossa vm06
« Viimeksi muokattu: 16.01.2011, 12:46:31 kirjoittanut pile jr »
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa VJA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • V70 2.5T Geartronic Titanium -04
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #20 : 27.01.2011, 23:37:35 »
:P V70 T5 2005 ajettu 200000 km uskaltaako ostaa

Jos hyvin pidetty / huollettu niin en näkisi mitään riskiä ko. auton hankintaan.
Itsellä vuotta vanhempi 2.5T samoilla kilometreillä, juuri huollettuna ja tarkistettuna. Ei ole tarvinnut kun huollot ja bensaa tankkiin. Kulutusosat, jarrut ja "koiranluut" ym. tietysti pitää vaihtaa ajallaan. Jos on automaattivaihteistolla niin vaihteistoöljyn vaihdot olisi syytä olla dokumentoituna huoltokirjassa. Ei kuulu Volvon viralliseen huolto-ohjelmaan, mutta olisi kuitenkin syytä vaihtaa aikanaa.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2011, 23:39:36 kirjoittanut VJA »
Aina löytyy joku joka tietää sinua itseäsi paremmin mitä olet sanomallasi tarkoittanut.

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #21 : 11.02.2011, 21:18:49 »
Mitäs noissa S80 T6 2.8 vehkeissä kannattaa ottaa huomioon, jos sellaisen hankkisi? Eli siis ykköskoppasesta kyse. Entä mitä eroa noilla 2.8 ja 2.9 T6:lla on? Onko molemmissa tuo 4 vaihteinen tomaatti? Kone nyt näyttäisi kasvaneen hieman, mutta muuta?
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa panzza

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • V70 2.5 T
Kiinnostus s80 t6:een.
« Vastaus #22 : 08.03.2011, 20:38:17 »
Kyseinen malli on pyörinyt jo jonkin aikaa mielessä ja kyselempä nyt jotain siitä. Kaikki näyttäisi ainakin nettiautossa olevan automaatteja, onko olemassakaan "oikealla" manuaalilla? Mitkä turbot tuossa on vakiona, kestääkä yhtään nostaa tehoja? Onko muita luotettavuus ongelmia odotettavissa jos esim. lastuttaa? Mitenkäs laatikko, kestääkö tehon-nostoa? Muita ns. tyyppivikoja? Nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen.
Volvo for life

Poissa Make

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1675
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kiinnostus s80 t6:een.
« Vastaus #23 : 08.03.2011, 21:04:35 »
Kaikki automaatteja kun manuaali ei yksinkertaisesti sovi fyysisesti. Laatikko on miellyttävä käytöksinen ilman turhaa kuminauhamaisuutta.
Kone ja turbot kyllä kestää lastutuksen. Laatikkokin kestänee kun öljyt ja suodatin vaihdettu ajallaan. Varmaan kun vältät alkupään malleja niin pääset vähemmillä ongelmilla.
Tyyppivikoja perinteiset nivelhommat alustassa(ei kalliita),takaiskarit ja lämmityslaitteen moottori.
AWD aina askeleen edellä

Poissa panzza

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • V70 2.5 T
Vs: Kiinnostus s80 t6:een.
« Vastaus #24 : 08.03.2011, 21:33:12 »
Tyyppivaivat kuullostaa hirveästi 855 vaivoilta, ainakin omalla kohdalla :D. Eipä kuulosta kovin vaivaiselta laitteelta. Mitenkäs, noilla jotka on tuolla N.A:ssa myynnissä, on ajettu aika paljon. Kuinka tuo kestää noita kilometrejä? Normihuollolla? Kun on pitkälti yli 300tkm ajettujakin. Toki en aio niin rullattua ostaa mutta ilmeisesti aika sitkeä laite vaikkakin "korkea"viritteinen.
Volvo for life

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 596
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinnostus s80 t6:een.
« Vastaus #25 : 08.03.2011, 21:53:38 »
Ei tuo nyt varsinaisesti kovin korkea viritteinen ole. Hyvällä ja oikealla huollolla kestää siinä missä muutkin, mutta jos isompaa remonttia tulee eteen niin liikkuvien osien korkeampi määrä heijastuu myös hintaan.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 295
Vs: Kiinnostus s80 t6:een.
« Vastaus #26 : 08.03.2011, 22:59:40 »
Itteäki alkanut kutkuttelemaan tommonen T6. Mitkä noissa on suurimmat erot eri vuosimallien välillä? Hinta ei ainakaan ole paha, mikäli noita Nettiauton ilmoituksia selaa.

Poissa Rahtari84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • XC70 D5 05
Vs: Kiinnostus s80 t6:een.
« Vastaus #27 : 09.03.2011, 07:54:06 »
Itsekin liityn tähän joukkoon että tuo S80 T6 kiinnostaa ja kovasti. Tuo voisikin olla seuraava auto tai sitten V70R mk2.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2011, 07:55:58 kirjoittanut Rahtari84 »
Arvoisat kansalaiset, tunnelin päässä näkyvä valo on päätetty sammuttaa kustannussyistä.

Poissa john_anthony

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Volvo S80 T6 -01
Vs: Kiinnostus s80 t6:een.
« Vastaus #28 : 09.03.2011, 10:46:34 »
Hyvä autohan tuo T6 on, itelläni ei oo tarvinnu vaihtaa kun perus kuluvia osia ja öljyjä tässä puolentoista vuoden aikana. Rullattu 226 000km, alkuperäinen vaihdelaatikko ja turbot. Toimii ja käy tasaisesti kuin uusi, tyhjäkäynnissä ei pienintäkään elettä, käy kuin kello ja vetoja on. Auto on vuodelta -01.

Vakiona on Mitsubishin turbot, tietääkseni ihan normaalit, ei mitään muuttuvageometrisiä virityksiä. Varmaan kestää jonkinverran tehonnostoa tuo laatikko, mut ite en ymmärrä miks tuota pitäis lastuttaa, lähtee vakionakin ihan hyvin ja kun on etuveto ja automaatti niin leikkiminenkin on vähän niin ja näin :D

Tyyppivikoja:

-kaasuläppäyksikkö: alkupäänmallit vm99-03, kestävemmässä mallissa keltainen tarra, alkuperäisessä valkoinen.
-vaihdelaatikko: kestää kyllä jos vaihtaa öljyt ajoissa ja käyttää käsivalintaa raskasta kuormaa vedettäessä. Käytettävä ainoastaan volvon omaa tuohon laatikkoon suositeltua öljyä.
-oven tiivisteet
-alapallonivelet
-mittaristo: kylmäjuotoksia saattaa esiintyä.
-lämmityslaitteen puhallin: pitää aikamoista ulinaa pakkasella, kesällä äänetön.
-käsijarru: suoraan sanottuna ihan paska niinkun tuntuu olevan kaikissa volvoissa, ei voi käyttää talvella ;D

Poissa Make

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1675
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kiinnostus s80 t6:een.
« Vastaus #29 : 09.03.2011, 10:54:53 »
Hyvä autohan tuo T6 on, itelläni ei oo tarvinnu vaihtaa kun perus kuluvia osia ja öljyjä tässä puolentoista vuoden aikana. Rullattu 226 000km, alkuperäinen vaihdelaatikko ja turbot. Toimii ja käy tasaisesti kuin uusi, tyhjäkäynnissä ei pienintäkään elettä, käy kuin kello ja vetoja on. Auto on vuodelta -01.

Vakiona on Mitsubishin turbot, tietääkseni ihan normaalit, ei mitään muuttuvageometrisiä virityksiä. Varmaan kestää jonkinverran tehonnostoa tuo laatikko, mut ite en ymmärrä miks tuota pitäis lastuttaa, lähtee vakionakin ihan hyvin ja kun on etuveto ja automaatti niin leikkiminenkin on vähän niin ja näin :D

Tyyppivikoja:

-kaasuläppäyksikkö: alkupäänmallit vm99-03, kestävemmässä mallissa keltainen tarra, alkuperäisessä valkoinen.
-vaihdelaatikko: kestää kyllä jos vaihtaa öljyt ajoissa ja käyttää käsivalintaa raskasta kuormaa vedettäessä. Käytettävä ainoastaan volvon omaa tuohon laatikkoon suositeltua öljyä.
-oven tiivisteet
-alapallonivelet
-mittaristo: kylmäjuotoksia saattaa esiintyä.
-lämmityslaitteen puhallin: pitää aikamoista ulinaa pakkasella, kesällä äänetön.
-käsijarru: suoraan sanottuna ihan paska niinkun tuntuu olevan kaikissa volvoissa, ei voi käyttää talvella ;D
Miksi pitäisi käyttää jenkkilaatikossa vain ja ainoastaan VOLVON öljyä, kun ATF dexron III/G luokitus.
AWD aina askeleen edellä

 

Elekma  Autoracing