Terve
Olen ollut volvisti nelisen kuukautta, ja kiinnostus heräsi. Alla on ollut 2008 mk3 v70 2.0d koneella. Tyytyväinen olen muuten ollut, mutta ehkä niinä ja natinat sekä muutamat ulkoiset seikat ovat karistaneet laaduntuntua.
Emäntä ei oppinut ajan ajamaan manuaalista, ja sain kuitenkin Volvon kaupaksi yksityiselle suoralla rahalla, niin ajattelin vaihtaa halvempaan automaattiin. Koeajoin Kia Ceedin mutta Volvon jälkeen se oli järkytys.
Tänään soittelin seuraavasta pelistä:
http://m.nettiauto.com/volvo/v70/7381175?vifAdCount=63&vifNav=Y#4
Eli v70 automaatti, 2.4D 2006.
Ilmoituksessa pääpiirteittäin huoltoja, tarkennuksena kysyin niin muistaakseni noin 220tkm asti merkkiliike huoltanut, sitten joku huoltanut itse, ja viimeisenä nukyinen omistaja käyttänyt 295tkm essential huollossa biliassa,ja uusinut jarrut.
Tärkeimpänä kysyin lootan öljyistä, niin sanoi että vähintään kolmesti olisi merkinnät vaihdosta ml. Äskettäin tehty vaihto, saattoi olla neljäskin. Omistaja ajanut vuodenvaihteesta ja noin 30tkm,työtilanteen takia myynnissä. Huolloista tai ainakaan laatikkoöljyistä ei kai ole kuittia tallessa, mutta kai sr on uskottava. Tuntui omistaneen aiemmin D5 ja oli huvin perillä volvoista ja näistä laatikkoasioista yms.
Miltå historia kuulostaa? Aiemmin en ole antanut itselleni lupaa edes katsella mitään 300tkm ajettuja, mutta ei vaan v70 jälkeen taivu mihinkään japsiin. Millainen pudotus on odotettavissa mk3 v70 -> mk2? Ulkonäöllisesti ei mielestäni paljon häviä, ja ehkä mk2 sopiikin duunarille paremmin.
Ainuy mikä särähti korvaan kolinoista kysyttäessä, vastadi että nämä kaikki v70 kolisee lajinsa hiekkatiellä. Jäi vielä tarkentamatta tarkoittiko alustan luonnetta yleisesti vai kiertoilmaistuna että koeajolla odottaa kolikoli...
Pahoittelut kirjoitusvirheistä, vietän laatuaikaa = nukutan muksuja ja surffaan vrcf:ssä puhelimella

EDIT:
Tilasin historiatiedot trafilta, ostettu näköjään uutena taksiksi, toiminut taksina Turussa melko tarkalleen kaksi vuotta 2008 asti. Onko tämä nou-nou? Tosin sitten on nimellä yhteystiedot henkilölle joka on autolla ajanut 2011-2015 välisen ajan ennen nykyistä omistajaa, jolle voisi soittaa ja kysellä tarkemmin.