Mitä riskejä/huomioitavaa on myyjän itsensä ruotista tuoman (2011) auton ostossa? Onko syytä olla erityisen tarkkana kilometrien suhteen (D5, vm -06, 215tkm). Pitää tietysti kysellä mitä tositteita löytyy ruotsin puolelta, mutta onko Volvoissa tapana tsekata jotkut tietyt paikat jotka ratkeaa tai kuluu tietyissä kilometreissä? Jäänyt mieleen, että bemaristit katsoo penkkiä ja rattia jne...
Kävin tänään ottamassa ensimmäisen kerran tuntumaa tuohon 2.5t koneeseen tällä
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7407125Koeajosta jäi kyllä tosi paska maku suuhun. Auton olemus oli erittäin luotaantyöntävä, tuot sisusta oli aivan järkyttävä. Kun hyppäsi pukille alkoi voida pahoin. Ajaessa tuo vanhanmallinen keskikonsoli natisi ja heilui aivan helvetisti - en tiedä olisiko syynä tuo puhelinvarustus joka on ympätty siihen keskikonsoliin. Tosi laaduttoman tuntuinen. Ilmastoinnissa kylmä-kuuma jakajan servo (rakennetta tarkemmin tuntematta) haki paikkaansa kokoajan, kuulosti ihankuin kojelaudan sisässä olisi tikittänyt viisarikello

Loppui kun ilmastoinnin otti pois automaatilta.
No, nämä menköön tuon sisutan piikkiin ja yleisen karvalakkiuden, luotan siihen että faceliftin ohjaamotuntuma on huomattavasti ihmismäisempi. Tosin rima on aika korkealla kun totuin jo mk3 v70 ajamaan. Ainut mikä huolettaa on se kääntösäde, oli kyllä oikeasti iso mk3 verrattuna.
Tuossa koeajoautossa pakin kytkeytyessä usein koko auto heilahti, ja kuului terävä naksaus tai tömäys - ihankuin joku tukikumi tms. pohjaisi. Onko tämä ihan normaalia, vai osoitus kuluneesta laatikosta tai jostain tuennasta tms.? Tietää mitä odottaa, sitten kun löytyy sellainen yksilö jota haluaa koeajaa "oikeasti".
Kyllä tuo 2.5t alkaa olla poissuljettu pienten laskelmien jälkeen, on se niin järkyttävän paljon halvempi ajaa dieselillä ainakin äkkipäätään katsottuna. Pitää yrittää etsiä kohtuukilsoilla oleva diesel...