Prskeles...V70 kuume päällänsä ja nyt kiikarissa tuomonen 2.4T A vm 2001 ajettu 270tkm. Asiaa vaikeuttaa jo se, että vaikka tällä hetkellä ajelen Focuksella, niin se on kuiten tähän Volvoon verrattuna 5 vuotta uudempi ja 70tkm vähemmän ajettu. Ja silti vaihdossa joutuisi maksamaan väliä.
Päällisin puolin Volvo oli kilsoihin ja ikään nähden ok kunnossa, muutama seikka mistä piti kysyä:
1. Autoa huollettu ihan kirjan mukaan, mm öljyt 20 tkm välein ja hihna kahdesti (150 ja 240 tkm). Mutta laatikon öljyistä ei ollut erikseen mainintaa koko kirjassa, onko syytä huoleen vai sisältyykö tämä operaatio kenties johonkin määräaikaishuoltoon? Vai oliko näin, että volvon mukaan ei lootan öljyjä tarvihe vaihtaa? Tokihan tämän saa selville edelliseltä omistajalta, mutta menee tässä tapauksessa vaikeaksi.
2. Auto herjaa myös kaasuläppäkotelosta, eli varoitusvalo vai vikakoodi, jomminkummin. ollut kuulemma jo pari vuotta, mutta minkäänlaisia oireita ei ole ollut. Liekö kotelo putsattu, ihan varma en ole. Mutta voiko tuo vikakoodi tulla jostain oikkarista tai palaa muuten ns aiheettomasti. Onko näille koteloille joku ns elinikä vai onko tuo vain silleen, että sitä mukaa kun vikakoodeja tulee niin vaihdellaan? Ilmoitusta ei liene saa pois, ennekuin vaihtaa kotelon, mikäli se jo kertaalleen olisi putsattu?
3. Vänkärin puolen umpio oli kostea sisältä, kuulemma painepesurilla pesty, niin mennyt vettä ja kuivuu kunhan lyödään valot päälle. Onko näin? Eikö ole pelkoa, että sadevesi pääsee sisään? Onko lie tiivisteet p*skana vai onko normaalia, että tuonne sisälle pääsee kosteutta painepesurilla pestäessä?
Muutenhan tuo on suht käypänen yksilö ja kattavasti varusteltu, tv:tä ja kattoluukkua myöten. Miinuksena, että autossa on hu-603, mutta kait silläkin alkuun pääsee.
Eli, tässäpä muutamat kysymykset näin ensi alkuun, josko joku osaisi vastata, kiitollinen olisin.
