Yritetään avata silmiä muiden. On itsensä pettämistä vaittää että joku auto vanhetessaan olisi ongelmaton. Jos ei ole sähköpenkkiä, ei sen sähköt voi mennä rikki. Ymmärrätkö logiikan?
Vakuutus lienee kalliimpi
Huollot ja osat todennäköisesti kalliimpia, osaaminen? Pelkästään öljyä uppoaa enemmän isompaan koneeseen.. Yksi tulppa enemmän kuin vitosessa.
Arvo on ainakin tiettyyn pisteesen asti pudonnut nopeammin kuin "tavallisessa".
Päästöverot ovat huomattavasti isommat, jos kuuluu niiden piiriin.
Polttoaine kallistuu kokoajan, joka kerta hinta per km kasvaa, suhteessa enemmän kuin pienempikulutuksisella.
Varmaa on ettei käyttökustannukset ainakaan halpene vanhetessaan, "tavallisiin" yleisiin vehkeisiin saa yhtä sun toista osaa tarvikkeena, harvinaiseen käydään kaikki siltä kuuluisalta marmoritiskiltä, jolla on velvollisuus pitää osia saatavilla.
En mä sillä että huonon ratkaisun automattisesti tekisi, pitää vain tiedostaa mitä on tekemässä. Eikä ne ole vain mun silmät, sen voi todeta kauppahinnoista.
Saatta olla että puhutaan nyt kumpikin eri asiasta. Itse vertaan nyt 2,5 konella olevaan S80 mallia 2,9/T6 koneilla olevaan.
Perusvarustus on aikalailla sama noissa S80 malleissa joten en usko että joku sähkö säätöinen kuljettajan penkki tuo lisätuskaa 10 vuoden iässäkään.
Kyllä minä ymmärrän mitä ajat takaa. Itsellä vain ei ole vielä sattunut tälläistä Volvoa jossa olisi hirveästi sähkömurhetta vanhenmuuten tullut ( n 10 vuotiaista puhutaan)
Hiukan on kallimpi on. Vakuutusten hinta taas riippuu niin monesta tekijästä että erolla ei ole merkitystä Edit liikenteiden lähtöhinnassa 48€:n ero.
Huolloissa ei ole kummoista eroa. Jakopään huollon tekee samaan kuin 5 koneeseenkin. Olikohan 1,5L isompi tilavuus. Yksi tulppa sinisella oisko 10€.
En ostan uusia autoja joten arvoihin en osaa kommentoida.
Alustaan esim käy samat osat kuin muihinkin ja löytyy normi varaosakaupasta. Tietysti jotain eroa löytyy mutta kun puhutaan kuluvista osista.
Rakenteeltaan s60/v70/s80 ovat hyvin saman kaltaisia moottoreista ja vaihteistoista riippumatta. Hyvin paljon löytyy yhteisiä osia.
Vapari 2,5:sen keskikulutus ei taida olleellisesti erota 6 koneisen vastaavasta.