Kuulostaa ihan samalta kun mulla:
http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=3559.0- pytyt on horot tai männänrenkaat poikki! Noissa vanhemmissa oli kait valuvikaa tai muuta.
Nykii kun kierrokset yli 2500 ja sylinteri saa öljyä, tulppa ei syty ja lopulta kuolee. Öljyä meni 2l/1000km! Puristukset oli OK kaikissa pytyissä.
- Kokeileppas antaa kunnolla kenkää, otat sitte tulpat irti ja puutikulla mittaat öljymäärän männän päältä!
Suunnittelin koneen remppaamista, kun autolla oli niin vähän ajettu. Itsetehtynäkin olis tullu maksamaan 600-800e + työaika. Halvimmalla vaihtokoneen olis saanu ruotsista, n. 250e + tk. Hommasin sitte varaosa-auton, mutta aloinkin sitä kunnostamaan...Olis ylimääräsenä B5252S kone, paikallaan varaosa-auton varaosa-autossa...On kyllä ajettu 500tkm mutta uudempaa sarjaa.