Kulkukoira  Proturbo

Volvo 850 -94

  • 25 Vastauksia
  • 9304 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Volvo 850 -94
« : 16.07.2013, 23:33:59 »
Juu iltaa vaan kaikille arvon foorumilaisille, piti rekisteröityä tänne kun tollasen vm.-94 kasipätkän lähestulkoon käsipäivää menetelmällä (ei montakaan kymppiä tartennu). Noh itse asiaan ajossa ilmenneet onkhelmat (kova öljyn kulutus ja *ittumainen nykiminen saavuttaessa lähelle 3000rpm kierroksia.) Autoon on vaihdettu uudet tulpat (neli kärkiset paikallinen auto putka suositteli ja myyjällä saman ikänen volga), pyörijä ja jakajan kansi MUTTA EI johtoja. Vanhoissa sytkä osissa ei hapettumia, vain nelosen tulppa ihan öljyssä (ei käynyt kuin neljällä). Vikakoodit otettu ulos ja antaa A2:sta koodin 1-2-2 eli imuilmanlämpötilatunnistin (eiköstä vain?), olisiko tämä syyllinen *ittumaiseen nypytykseen vaiko tukehtuminen öljyyn? (karstoittaa tulpan melko vihaisesti). 1, 2, ja 3 karstottaa tulpaa kansa muttei niin radikaalisesti kuin 4 pytty, kunnes taasen 5 pytty on tohon kilometrimäärään ihan priima tavaraa (409810KM ajettu). Ajatelmissa olis tehdä seuraava teko, jota varmaan moni karttaa mutten minä. Suunnitelmissa on siis pyttyjen hoonaus kevyesti (muutaman kerran hoonia pyöräyttäen) uudet männän renkaat ja männät takas uusilla renkailla, kiertokankien laakereita en aikonut vaihtaa riippuu tietenki miltä näyttää ja jakopään laitan uusiksi. Miltäs kuulostaa vai kuulostaako miltään?  :pomo:

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #1 : 17.07.2013, 00:50:37 »
No tuo laakereiden vaihtamatta jättäminen kuulostaa vähän samalta kuin löis itteään nyrkillä naamaan, mutta muuten kuulostaa ihan hyvältä :) ei ne laakerit tuota koneremppaa konkurssiin kaada ;)
« Viimeksi muokattu: 17.07.2013, 00:52:25 kirjoittanut JoonasH »

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #2 : 17.07.2013, 02:07:11 »
No tilataanpasta largeritkin mutta oisko ehdotuksia tuolle nykimiselle?

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #3 : 17.07.2013, 15:39:56 »
Ehdottaa voi mitä vaan mutta varmaan se johtuu siitä mistä koodikin tulee tai sitten siitä tukkoonmenevästä tulpasta..
Putsaa sen anturin liitin. Mittaa tulpanjohtojen ja puolanjohdon vastukset, olis hyvät jos alle 5 kohm tai edes alle 8 kohm.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #4 : 17.07.2013, 19:21:32 »
Ehdottaa voi mitä vaan mutta varmaan se johtuu siitä mistä koodikin tulee tai sitten siitä tukkoonmenevästä tulpasta..
Putsaa sen anturin liitin. Mittaa tulpanjohtojen ja puolanjohdon vastukset, olis hyvät jos alle 5 kohm tai edes alle 8 kohm.

5-6 kohm väliin jää kaikki johdot. Vikakoodia ei saa edes nollattua antaa heti sen 1-2-2 mutta muut vikakoodit nollautu mukisematta, oli vain ilmoitus kuumenneesta jarrulevystä takana kun hivenen seisottamisen jäljiltä jarrut jumitti. Nykimistä ei tosiaan tapahdu ennen 3000 kierrosaluetta sitäkin saa hivenen hillittyä kun löysää hiukan kaasua epäilisin itse että se alkaa huokaan öljyä jo niin paljon männän päälle, josta tämä nytkyäminen. Tosin on muuten aika tukkosen näkönen ilman suodatin, jonka nyt seuraavaksi ajattelin vaihtaa. Ainiin minulla ei muuten tuo service palo syty kun kääntää virrat päälle, hehku tarkistettu ja vaihdettu varmuudeksi uusi ja sekin mitattu että on ehjä, mites sen kuuluis pelitellä?.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2013, 19:26:25 kirjoittanut Juupeli »

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #5 : 17.07.2013, 19:29:03 »
No tilataanpasta largeritkin mutta oisko ehdotuksia tuolle nykimiselle?
vaihdat sen ilmansuodattimen, laita samalla bensansuodatin.  ???

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #6 : 17.07.2013, 21:14:14 »
vaihdat sen ilmansuodattimen, laita samalla bensansuodatin.  ???

Näin tehdään. Bensansoidatin on vissiin NÄPs ja KOPS homma, tähän ei vissiin ole sitä monesti edes vaihdeltu.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #7 : 17.07.2013, 21:20:38 »
Näin tehdään. Bensansoidatin on vissiin NÄPs ja KOPS homma, tähän ei vissiin ole sitä monesti edes vaihdeltu.
suodatin on yleensä helppo vaihtaa. Teline on hankalampi avata ruosteen takia, varaa aikaa.

Poissa mikaelt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #8 : 23.07.2013, 09:20:23 »
Kuulostaa ihan samalta kun mulla:
http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=3559.0

- pytyt on horot tai männänrenkaat poikki! Noissa vanhemmissa oli kait valuvikaa tai muuta.

Nykii kun kierrokset yli 2500 ja sylinteri saa öljyä, tulppa ei syty ja lopulta kuolee. Öljyä meni 2l/1000km! Puristukset oli OK kaikissa pytyissä.
- Kokeileppas antaa kunnolla kenkää, otat sitte tulpat irti ja puutikulla mittaat öljymäärän männän päältä!

Suunnittelin koneen remppaamista, kun autolla oli niin vähän ajettu. Itsetehtynäkin olis tullu maksamaan 600-800e + työaika. Halvimmalla vaihtokoneen olis saanu ruotsista, n. 250e + tk. Hommasin sitte varaosa-auton, mutta aloinkin sitä kunnostamaan...Olis ylimääräsenä B5252S kone, paikallaan varaosa-auton varaosa-autossa...On kyllä ajettu 500tkm mutta uudempaa sarjaa.

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #9 : 23.07.2013, 11:02:39 »
Et pysty linkittämään tänne suoraan ns kilpailevia kotimaisia foorumeita lapsellisen automaattisensuurin takia.
Koitas vaikka vastauskenttään kirjoittaa yhteenkirjoitettuna esim. volvo finns ja kato mitä esikatselu näyttää. :2funny:

Pystyyköhän finnssillä linkittämään tätä foorumia? :o

Ps. Mikä vikakoodi tulee muka kuumenneesta jarrulevystä... nevöhööd.
oli vain ilmoitus kuumenneesta jarrulevystä takana kun hivenen seisottamisen jäljiltä jarrut jumitti.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #10 : 24.07.2013, 02:11:39 »
Et pysty linkittämään tänne suoraan ns kilpailevia kotimaisia foorumeita lapsellisen automaattisensuurin takia.
Koitas vaikka vastauskenttään kirjoittaa yhteenkirjoitettuna esim. volvo finns ja kato mitä esikatselu näyttää. :2funny:

Pystyyköhän finnssillä linkittämään tätä foorumia? :o

Ps. Mikä vikakoodi tulee muka kuumenneesta jarrulevystä... nevöhööd.

A3 – ABS
144          Brake discs overheated

tuossa ja tollasen se anto pihalle ja nollasin sen ja ei ole tullut enään kun herkistelin jarrut takaa.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #11 : 24.07.2013, 02:22:16 »
Kuulostaa ihan samalta kun mulla:
http://www.suomenvolvofoorumi.fi/foorumi/index.php?topic=3559.0

- pytyt on horot tai männänrenkaat poikki! Noissa vanhemmissa oli kait valuvikaa tai muuta.

Nykii kun kierrokset yli 2500 ja sylinteri saa öljyä, tulppa ei syty ja lopulta kuolee. Öljyä meni 2l/1000km! Puristukset oli OK kaikissa pytyissä.
- Kokeileppas antaa kunnolla kenkää, otat sitte tulpat irti ja puutikulla mittaat öljymäärän männän päältä!

Suunnittelin koneen remppaamista, kun autolla oli niin vähän ajettu. Itsetehtynäkin olis tullu maksamaan 600-800e + työaika. Halvimmalla vaihtokoneen olis saanu ruotsista, n. 250e + tk. Hommasin sitte varaosa-auton, mutta aloinkin sitä kunnostamaan...Olis ylimääräsenä B5252S kone, paikallaan varaosa-auton varaosa-autossa...On kyllä ajettu 500tkm mutta uudempaa sarjaa.

Annettu monoa ja nelonen lainehtii öljystä ja lentää putkesta hienosti öljyä, jouduin kattiin kairaan reiän kun on öljyä täynnä, toinen katti on jo, tosin käytetty mutta todella vähän ajetusta vehkeestä. Aika suolanen hinta sulla, ite tilasin osat (jakopää kaikki kilkkeet, m.renkaat, kiertokankien largerit ja täydellinen tiivarisatsi 334€ + se mitä menee remontti olusiin ja kessuihin :pomo:). Toi sun ylimääränen moottori ei holovaa mökäöljyä ? hinta ja missä ? Tämä homma ois vissiin aika simppeli mitä olen lukenu, että -94 keulille vois uudemman -96 10tappisen pultata suoraan kiinni ja töpöt paikalleen niin pitäs rysähtää tulille vai olenko lukenu ihan päin *ersettä.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2013, 02:28:59 kirjoittanut Juupeli »

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #12 : 24.07.2013, 15:00:34 »
A3 – ABS
144          Brake discs overheated

tuossa ja tollasen se anto pihalle ja nollasin sen ja ei ole tullut enään kun herkistelin jarrut takaa.
Nojuu, näkyy listassa semmonen olevan. Sitä vaan ihmettelen että miten se sen levyn lämpötilan muka mittaa?
Selittäiskö joku mulle tän vikakoodin salaisuuden? :)

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #13 : 24.07.2013, 23:45:45 »
Tämä homma ois vissiin aika simppeli mitä olen lukenu, että -94 keulille vois uudemman -96 10tappisen pultata suoraan kiinni ja töpöt paikalleen niin pitäs rysähtää tulille vai olenko lukenu ihan päin *ersettä.

Jep, kunhan käytät vanhoja antureita ja muita härveleitä ettei tarvitse johtosarjaa vaihdella.
Uudemmassa voi olla anturit erinlaisia.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #14 : 25.07.2013, 08:44:22 »
Koneen korvakkeissa taisi olla pulttijako vähän erilainen jo noissa vuosimalleissa...?
Tai riippuu vähän, kuinka loppuvuodesta 96 se kone on...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo