Päivitystä: Auto on nyt nipussa ja ajettua on tullut n. 450 - 500KM ja öljyä ei ole hävinny mihinkään eli tikun ylärajan merkissä on pysyny kiltisti. Ongelmia oli kiitettävästi kasaus vaiheessa ja koneen käynnistyksessä. kasauksessa tuntu että veivien pultit sinkuivat loppu kiristyksessä ja päätin näpätä vielä auki ja mutta ei ollu venyny ja pultteja en jaksanu uusia alkaa tilaamaan mistään niin pukkasin Bemarin kutvosen 12.9pultit veiveille (ei tullu tunnetta että pultit venyisi) ja jakopäässä tuotti kiristin ja kiristinrulla ongelmia. Kiristimen ala pultista oli pultinkierteen harjat sileenä mutta tuntu kiristyvän hyvin lohkoon (momentti) laiton kyllä tipan kierrelukitetta varmuudeksi sitten se *erkeleen kiristin rulla, edellisessä jakoremeli vaihossa joku oli siitä torx kannasta päättäny kantit paskoa, noh ei auttanu kun alkaa hitsailemaan pulttia siihen päälle ja kohtuu vittumainen paikka kun ei töikalut mahtunu oikein väliin mutta sain kummiskin tinattua ja irrotettua kiristin rullan. Veiveistä sen verta että 2 ja 3 veivin laakerit oli moro oli naarmuilla ku perkele eli jotain paskoo on tapahtunu mutta kampurassa ei ollu naarmuja, vaikka rapsuttelin kynnellä, hipelöin ja kopeloin niin ei siinä *erkeleessä onneksi ollut naarmun naarmua ONNEKSI!. Kampuran veivin kaulat putsasin puuvilla rätingillä ja pukkasin uudet laakerit paikoilleen (laakerit mallia varaosa ei volvon alk.peräsiä mutta paikoillaan oli volvon omat standardi largerit). Öljypohjan liimasin jollain Fin??4000T ei scatech 4000T vaan vastaava maksoi paikallisessa hydrauliikka liikkeessä 24€ samankokoinen tuubi (samaa oranssia tavaraa kumminkin) ja välikannen päräytin volvon omalla kun kaveri toi volvolta tuubin. Välikannen ulkoreunoille laitoin ihan hengettömän nauhan liimaa ja pärräytin kannen välikannen paikoilleen. Tämä jälkeen loput osat paikoilleen ja öljyä koneeseen Mobil 3000 10 - 40W <--- ei enään IKINÄ tollasta vettä koneeseen muoviämpäri mitä paskaa lirua, noh startilla varovasti pyöritin konetta kunnes öljy valo sammui ja eikun bensapumpun sulake paikoilleen ja kone tulille ja hyvin pärähti käyntiin, kauhee nakutus aivan järetön suoraan sanottuna ihan mieletön!!!! mitä *elvettiä nostajat huutaa armoa!!!! ei meinaa loppua, noh annan koneen idlata ja yht' äkkiä koneestaa kuulu pari räsähdystä aivankuin napsauttas m.renkaan käsissä poikki (ajatus hiipii mieleen se oli sitten siinä renkaat poikki mutta hei kone hiljeni ei räksytä nostajat

) noh annetaa koneen idlata vielä taas kuuluu räsähdys ja öljyä alkaa droppaamaan alle kone seis ja katseleen mistä oksentaa pihalle. SYY: Pakonokan uusi stefa on uinut pois kolostaan ja EI en laittanut sitä liian syvälle jakopää auki ja tutkimaan, vertailin sitä vanhaan kaikki olis niinku pitäs tuli vain pihalle en tiedä miksi ..... katsoin kelloa kello oli jo 3 aamuyöstä ja ajattelin että laitoin stefan puolihuolimattomasti paikoilleen noh ei mitn hanskat tiskiin ja nukkumaan ja aamulla hakemaan uutta stefaa. Aamulla hain uuden stefan mallia Victor Reinz. Tehin stefalle sellasen asennus pötkylän ja painoin sen paikoilleen laitoin varmuudeksi wurth:in liimaa, joka tarkoitettu millä liimataan stefat kiinni

. Eiku hilut kasaan ja tulille kone käy ja kukkuu ei muutakuin kokeileen, vetää hyvin, EI NYKYTY 2000 - 3000 kierroksilla

hymyä pukkaa noh pikku lenkki motarilla kulkee hyvin, takas talliin VOI *ittu mikä naputus koneesta NOSTAJAT HUUTAA ARMOA ! .... *itut sano Vatanen ja nappasin auton nosturille ja öljyt mäkeen, olihan ne pojjaat niinku vettä ihan lirua. Paskat tuumasin omassa mielessä ja hain paikallisesta putkasta öljyä nyt VALVOLINEN 20 - 50W 5L varuiksi otin pari pönttöä

hintaa 100€ 10L öljyä

. Tallille ja öljyt koneeseen kone käyntiin kauheita räsähdyksiä koneesta, äänet tulivat nostajista *tukoksia* ilma vaivoja vai mitä ? ken tietää toki nostajat kävi pesussa kannen mukana. Eikun baanalle aikun pelaa hienosti vetoa on ei nyppimistä, kone ajetaan taas normi käyntilämp.tilaan ja kuuntelemaan naputtaako ... EI NAPUTA!!

. ETTÄ NÄIN nyt sitten ajellaan valvolineilla 20 - 50W öljyillä eikä vaiheta merkkiä enään. Mobil 3000 10 - 40W astian paiskasin pihalle ja oli tuulinen päivä niin kattelin kun öljyn pintaa väreili samalla tavalla kun veden pinta

*ittu mitä paskaa. Katellaanpa miten on käyny n. 1000 - 1500KM jälkeen onko vähentynyt öljy määrä.