Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 850 -94

  • 25 Vastauksia
  • 9309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 710
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #15 : 25.07.2013, 12:33:55 »
Kokemusta on.

Vaimon 850-94 vei litran/100km öljyä, autolla oli ajettu 400tkm

Hain kokonaisen 250tkm ajetun 850 -95 auton ruotsista 2000kr ja vaihdoin koneen.
Melkein suoraan kävi.

EGR-venttiilin tukin kun niitä ei ollut -94:ssa...
Taisipa olla että vaihdoin imusarjan vanhasta koneesta tuon takia...
Pakoputken lähtö oli erilainen, otin uudemmasta koko katin.

Oli semmoinen savotta että en tee ikinä uudestaan.
Seuraavaksi ostan vähemmän ajetun auton jos tuosta kone laukeaa.

Niitähän saa ruotsista pilkkahintaan...
« Viimeksi muokattu: 25.07.2013, 12:36:59 kirjoittanut leka »
144-70

Poissa mikaelt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #16 : 25.07.2013, 16:22:30 »
Tuossa on tuo ilmoitus:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=34862.0

- Startti ja laturi meni toiseen autoon, niin hintaa vaikka 200e?
- Yks ostaja ehdokas olis jo, mutta jos ei hän tota ota niin vapautuu

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #17 : 08.09.2013, 21:00:01 »
Iltaa vaihteeksi ja pikkusen päivitystä tilanteeseen. Kone auki ja hienoista kulumaa pytyissä  ;) noh männät ylös ja kas kas kaikkien mäntien renkaat ihan väsyneet ja kaikista ö-renkaiden  jousi rengas silppuna tai mäntään jumahtaneena kiinni diagnoosi siis on IHAN SOHLO kokokone mutta pakon sanelemana on pakko rengastaa koko paska, kun autolle tarvetta. Sitten se radikaalisen avun tarve olisi kun olin irrottelemassa venttiili/nokka-akseli kantta niin kaveri nappas imukepin hammasrattaan pois ja voi pieru siinähän ei ole mitään lukitus/kiilaa jolla se olis ihan prikulleen kohillaan niin nyt siis haen apua millä saisin tuon imukepin ajoituksen kohilleen? tiedän että virranjakajan ja pakonokan asentotunnistimet kun nappaa pois niin sieltä alta paljastuu ne hahlot joittenka pitää olla TASOJEN suuntaisesti, mutta mutta kun siinähän kävi sitten sillä lailla että keppihän pyörähti samalla ja nyt en tiedä millä saisin selville sen, että se on kohillaa eikä 180astetta pielessä minkä se voi olla. Apuja ja vinkkejä miten hiplata ajotus kohilleen.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #18 : 08.09.2013, 22:25:21 »
Iltaa vaihteeksi ja pikkusen päivitystä tilanteeseen. Kone auki ja hienoista kulumaa pytyissä  ;) noh männät ylös ja kas kas kaikkien mäntien renkaat ihan väsyneet ja kaikista ö-renkaiden  jousi rengas silppuna tai mäntään jumahtaneena kiinni diagnoosi siis on IHAN SOHLO kokokone mutta pakon sanelemana on pakko rengastaa koko paska, kun autolle tarvetta. Sitten se radikaalisen avun tarve olisi kun olin irrottelemassa venttiili/nokka-akseli kantta niin kaveri nappas imukepin hammasrattaan pois ja voi pieru siinähän ei ole mitään lukitus/kiilaa jolla se olis ihan prikulleen kohillaan niin nyt siis haen apua millä saisin tuon imukepin ajoituksen kohilleen? tiedän että virranjakajan ja pakonokan asentotunnistimet kun nappaa pois niin sieltä alta paljastuu ne hahlot joittenka pitää olla TASOJEN suuntaisesti, mutta mutta kun siinähän kävi sitten sillä lailla että keppihän pyörähti samalla ja nyt en tiedä millä saisin selville sen, että se on kohillaa eikä 180astetta pielessä minkä se voi olla. Apuja ja vinkkejä miten hiplata ajotus kohilleen.


http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p9.html
« Viimeksi muokattu: 08.09.2013, 22:27:09 kirjoittanut Justus »

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #19 : 09.09.2013, 00:35:54 »
Kirjoitinki tuossa, että tiedän tuon jutun muttakun nythän on se onkhelma, imunokan asento kun voi tuon perusteella olla 180astetta persiillään, tämä todetakseni mun on käsin pyöritettävä konetta todetakseni onko nokan ajotus kohillaan. Elikkä jos nokat on ajotuksellaan kone pyörii mutta jos ja kun 180astetta pielessä niin jumahtaa jumiin kun venat nappaa mäntiin eikö vain?. Jos teen/lainaan tuota nokka-aksilan ajoitus työkalua niin voin laittaa imunokan hammaspyörän merkin koneen merkin kanssa vastakkain ja soon sitten jämpti ?.

p.s. Sori tyhmiä kysymyksiä mutta pakko kysyä kun vaivaa niin maanperusteellisesti.  :-[

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #20 : 09.09.2013, 01:34:49 »
Kirjoitinki tuossa, että tiedän tuon jutun muttakun nythän on se onkhelma, imunokan asento kun voi tuon perusteella olla 180astetta persiillään, tämä todetakseni mun on käsin pyöritettävä konetta todetakseni onko nokan ajotus kohillaan. Elikkä jos nokat on ajotuksellaan kone pyörii mutta jos ja kun 180astetta pielessä niin jumahtaa jumiin kun venat nappaa mäntiin eikö vain?. Jos teen/lainaan tuota nokka-aksilan ajoitus työkalua niin voin laittaa imunokan hammaspyörän merkin koneen merkin kanssa vastakkain ja soon sitten jämpti ?.

p.s. Sori tyhmiä kysymyksiä mutta pakko kysyä kun vaivaa niin maanperusteellisesti.  :-[
kai huomaat että nuo hahlot ei ole samassa tasossa vaan imunokan hahlo on tason "yläpuolella" ja pakonokan "alapuolella"  ;)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #21 : 09.09.2013, 08:41:22 »

Tuostakin sen näet:





Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #22 : 11.09.2013, 00:29:20 »
Kiitoksia jeesauksesta, en kerinny tallille eilen kun piti kaverin Chysleriä laitella mutta kerkesin vollen kannen käyttää plaanissa ja tuomiota tuli -> 5:en imu vuotaa ja 4:en pako vuotaa -> pesu ja testaus MIKÄÄN ventilooppi ei pidä ei sitten yksikään, eli paskasena piti HYVIN ---> eikun koneistaan seetit ja ventiloopit, rokkoa ihan sairaana pakosissa mutta varovasti hiotaan ja kokeillaan ja nehän alkaa pitämään, elikkä jokainen venttiili saatin pitäväksi pienellä hiomisella. Samalla paljastui moottorissa sattuneen joskus jakoremmi vaurio ja venttiilin palaminen tai oikeesti linttaan menny vena. 4:en pako kun ei ollu volvon ALK.peränen vaan oli joku varaosa shaiba, 5:en oli kiero kun korkkiruuvi. Venttiilit vaihdettu haljenneesta 10tappisen kannesta ja hyvät tuli nyt tänään pitäs koittaa saada kone nippuun ja ehkä jopa toiminta savut ulos.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #23 : 18.09.2013, 12:27:30 »
Päivitystä: Auto on nyt nipussa ja ajettua on tullut n. 450 - 500KM ja öljyä ei ole hävinny mihinkään eli tikun ylärajan merkissä on pysyny kiltisti. Ongelmia oli kiitettävästi kasaus vaiheessa ja koneen käynnistyksessä. kasauksessa tuntu että veivien pultit sinkuivat loppu kiristyksessä ja päätin näpätä vielä auki ja mutta ei ollu venyny ja pultteja en jaksanu uusia alkaa tilaamaan mistään niin pukkasin Bemarin kutvosen 12.9pultit veiveille (ei tullu tunnetta että pultit venyisi) ja jakopäässä tuotti kiristin ja kiristinrulla ongelmia. Kiristimen ala pultista oli pultinkierteen harjat sileenä mutta tuntu kiristyvän hyvin lohkoon (momentti) laiton kyllä tipan kierrelukitetta varmuudeksi sitten se *erkeleen kiristin rulla, edellisessä jakoremeli vaihossa joku oli siitä torx kannasta päättäny kantit paskoa, noh ei auttanu kun alkaa hitsailemaan pulttia siihen päälle ja kohtuu vittumainen paikka kun ei töikalut mahtunu oikein väliin mutta sain kummiskin tinattua ja irrotettua kiristin rullan. Veiveistä sen verta että 2 ja 3 veivin laakerit oli moro oli naarmuilla ku perkele eli jotain paskoo on tapahtunu mutta kampurassa ei ollu naarmuja, vaikka rapsuttelin kynnellä, hipelöin ja kopeloin niin ei siinä *erkeleessä onneksi ollut naarmun naarmua ONNEKSI!. Kampuran veivin kaulat putsasin puuvilla rätingillä ja pukkasin uudet laakerit paikoilleen (laakerit mallia varaosa ei volvon alk.peräsiä mutta paikoillaan oli volvon omat standardi largerit). Öljypohjan liimasin jollain Fin??4000T ei scatech 4000T vaan vastaava maksoi paikallisessa hydrauliikka liikkeessä 24€ samankokoinen tuubi (samaa oranssia tavaraa kumminkin) ja välikannen päräytin volvon omalla kun kaveri toi volvolta tuubin. Välikannen ulkoreunoille laitoin ihan hengettömän nauhan liimaa ja pärräytin kannen välikannen paikoilleen. Tämä jälkeen loput osat paikoilleen ja öljyä koneeseen Mobil 3000 10 - 40W <--- ei enään IKINÄ tollasta vettä koneeseen muoviämpäri mitä paskaa lirua, noh startilla varovasti pyöritin konetta kunnes öljy valo sammui ja eikun bensapumpun sulake paikoilleen ja kone tulille ja hyvin pärähti käyntiin, kauhee nakutus aivan järetön suoraan sanottuna ihan mieletön!!!! mitä *elvettiä nostajat huutaa armoa!!!! ei meinaa loppua, noh annan koneen idlata ja yht' äkkiä  koneestaa kuulu pari räsähdystä aivankuin napsauttas m.renkaan käsissä poikki (ajatus hiipii mieleen se oli sitten siinä renkaat poikki mutta hei kone hiljeni ei räksytä nostajat  :idiot2:) noh annetaa koneen idlata vielä taas kuuluu  räsähdys ja öljyä alkaa droppaamaan alle kone seis ja katseleen mistä oksentaa pihalle. SYY: Pakonokan uusi stefa on uinut pois kolostaan ja EI en laittanut sitä liian syvälle jakopää auki ja tutkimaan, vertailin sitä vanhaan kaikki olis niinku pitäs tuli vain pihalle en tiedä miksi ..... katsoin kelloa kello oli jo 3 aamuyöstä ja ajattelin että laitoin stefan puolihuolimattomasti paikoilleen noh ei mitn hanskat tiskiin ja nukkumaan ja aamulla hakemaan uutta stefaa. Aamulla hain uuden stefan mallia Victor Reinz. Tehin stefalle sellasen asennus pötkylän ja painoin sen paikoilleen laitoin varmuudeksi wurth:in liimaa, joka tarkoitettu millä liimataan stefat kiinni  :). Eiku hilut kasaan ja tulille kone käy ja kukkuu ei muutakuin kokeileen, vetää hyvin, EI NYKYTY 2000 - 3000 kierroksilla  :) hymyä pukkaa noh pikku lenkki motarilla kulkee hyvin, takas talliin VOI *ittu mikä naputus koneesta NOSTAJAT HUUTAA ARMOA ! .... *itut sano Vatanen ja nappasin auton nosturille ja öljyt mäkeen, olihan ne pojjaat niinku vettä ihan lirua. Paskat tuumasin omassa mielessä ja hain paikallisesta putkasta öljyä nyt VALVOLINEN 20 - 50W 5L varuiksi otin pari pönttöä  :o hintaa 100€ 10L öljyä  :( . Tallille ja öljyt koneeseen kone käyntiin kauheita räsähdyksiä koneesta, äänet tulivat nostajista *tukoksia* ilma vaivoja vai mitä ? ken tietää toki nostajat kävi pesussa kannen mukana. Eikun baanalle aikun pelaa hienosti vetoa on ei nyppimistä, kone ajetaan taas normi käyntilämp.tilaan ja kuuntelemaan naputtaako ... EI NAPUTA!!  :pomo: . ETTÄ NÄIN nyt sitten ajellaan valvolineilla 20 - 50W öljyillä eikä vaiheta merkkiä enään. Mobil 3000 10 - 40W astian paiskasin pihalle ja oli tuulinen päivä niin kattelin kun öljyn pintaa väreili samalla tavalla kun veden pinta  ;D *ittu mitä paskaa. Katellaanpa miten on käyny n. 1000 - 1500KM jälkeen onko vähentynyt öljy määrä.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #24 : 18.09.2013, 13:41:53 »
Pelästyin kans ekalla kerralla, kun pesin 960:n nostajat, että mitä hittoa, mettään meni kun kuulu kauhee rallatus, mutta kyllä se siitä sitten hiljeni, kun nostajat alkoivat vetää öljyä sisäänsä.

Mutta juu, sulla nostajat on varmaan oikeesti aika loppu, onhan sillä ajettu jo yli 400tkm.
Tuollainen paksu öljy vaan taitaa pahentaa tilannetta talvella.

Itellä ollut tossa pidempään Valvolinen Max life 10W40 ja viimeks pistin 5W30, mutta seuraavaks palaan kyl tuohon 10W40:een, kun pysyy paremmin sisällä. Oli tossa kansirempan jälkeen jotain halpaa moponetin kuraakin. Mutta oikeesti tuo max life 10W40 on pienentänyt öljypohjan vuotoa. Aiemmin käytin mobilil F1 ja shellin Helixiä, mutta erityisesti mobil F1 oli liian lirua.

C70:ssä on nyt Helixiä 5W30 ja siinä se liru toimiikin paremmin.
Castolin magnatechiä oli mulla monet vuodet aiemmin. Hyvää öljyä se on, mutta vähän on turhan kallista, siks kokeilin Helixiä ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94
« Vastaus #25 : 18.09.2013, 18:27:19 »
Pelästyin kans ekalla kerralla, kun pesin 960:n nostajat, että mitä hittoa, mettään meni kun kuulu kauhee rallatus, mutta kyllä se siitä sitten hiljeni, kun nostajat alkoivat vetää öljyä sisäänsä.

Mutta juu, sulla nostajat on varmaan oikeesti aika loppu, onhan sillä ajettu jo yli 400tkm.
Tuollainen paksu öljy vaan taitaa pahentaa tilannetta talvella.

Itellä ollut tossa pidempään Valvolinen Max life 10W40 ja viimeks pistin 5W30, mutta seuraavaks palaan kyl tuohon 10W40:een, kun pysyy paremmin sisällä. Oli tossa kansirempan jälkeen jotain halpaa moponetin kuraakin. Mutta oikeesti tuo max life 10W40 on pienentänyt öljypohjan vuotoa. Aiemmin käytin mobilil F1 ja shellin Helixiä, mutta erityisesti mobil F1 oli liian lirua.

C70:ssä on nyt Helixiä 5W30 ja siinä se liru toimiikin paremmin.
Castolin magnatechiä oli mulla monet vuodet aiemmin. Hyvää öljyä se on, mutta vähän on turhan kallista, siks kokeilin Helixiä ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut.

Voi olla että nostajat on loppu mutta en oikein usko kun nostajat oli ihan hiljaset ennen remonttia. Ajattelin kyllä talveksi pikkusen lirummat ölpät khyl laittaa mutta valvolinessa pysytään. Muuten auto on pelannut hyvin mutta alko rempan jälkeen kampparin taka stefalta hienoisesti tippastaan öljyä, ei haitanne kummiskaan kun kytkin täytyy tässä ennen lumia uusia se kun ottaa kiinni ihan ylhäältä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo