Niin kyse oli siitä tasauspyörästön lautaspyörän pultin kantojen suojana olevasta pellistä. Jätin sen muuten pois loppujen lopuksi.
Lukon sain asenneltua. Samalla hitsasin kiinni nopeusanturin kehän, koska tässä vanhan mallin perässä ei ole paikkaa sille. Kehän sisäosaa piti suurentaa, kun sille ei tosiaan ollut koneistettua paikkaa, niin kuin valmiiksi anturillisissa on. Anturillinen koppa pitää vielä ottaa jostain. Nekin tuppaavat olemaan kaikki puhki ruostuneita, taitaa yks olla mulla joka öljyt vielä pitää vaikka siinäkin oli jo läpi asti kerennyt tulemaan ruoste. Eikös jossain 900-sarjalaisten perissä ole sopivia alumiinisiakin..?

Toisella yrittämällä osui oikeaan kohtaan

Johtosarjakin tuli tosiaan heitettyä autoon suurinpiirtein paikoilleen. Toistaiseksi ei ole kytketty, kun takaosan sähköt, poislukien tankin. Lamppuihin ei tietysti liittimet sopineet, koska valot on vanhemmasta mallista, kuin sähköt. Juotin johdot suoraan piirilevyyn kiinni, toki liittimet välissä,että lamput saa poiskin.

Dave Bartonin sivujen ohjeen mukaisesti poistin polttimon hajoamisilmaisimen kokonaan käytöstä, ettei se pääse ikinä hajotessaan aiheuttamaan kummallisia sähkövikoja. Pyyhkijän mekanismit laitoin paikoilleen. Sai hetken aikaa pyöritellä niitä, että ne sai oikein sinne, koska oli päässy irtoamaan sen moottoriin menevän vivun vaijerit säilytyksessä. Pyyhkimen mekanismit, kojelaudan, polkimet, rattikamat ja tuollaista olen myös jo kerennyt pulttailla kiinni. Rattikin tarttee joskus vaihtaa johonkin hienompaan, mutta toistaiseksi pysyy tuo varaosa-auton tehostetun mallin vakio.

Apparin puolelle tulipeltiin tuleva tuo läpivienti pelti koki pieniä muutoksia. Siinä oli kiinni joku ihme rautapaino? En ole ennen huomannutkaan, mutta varaosa-autossa näky olevan myös. Se tuli irroteltua ja tilalle meinasin laittaa sytkäpuolan sillä tavalla, että se jää kabiinin puolelle ja tulipeltiin reiät, johon voi suoraan laittaa kiinni sytkäpiuhat konehuoneen puolelta. Kuvassa muutokset jo tehtynä, maalattu biltsun epoksilla pohjat ja päälle köyhän miehen 121:stä


Hioin ja maalasin muutenkin taas aika paljon osia, kun ei viitsi ruosteisina laittaa takaisin oikein mitään. Suurimpana osana oli tankki. Tankkilaitteeseen pitäisi toi AEM pumppu samalla sijoittaa siirtopumpun tilalle ja siis ainoaksi pumpuksi.

Moottori tuli tosiaan myös koneistamolta ja muutenkin siihen on kaikki muut osat jo paitsi männänrenkaat, jotka nekin on tilattu. Bensanpaineensäätimen tarvitisisin vielä, eikä tartte olla säädettäväkään vaan ihan vakio käy. Dekkitaso oli hiukan kierossa ja syöpymiä, joten oikasu oli paikallaan, vaikka ei siitä paljoa otettu. Pytyt hoonattiin myös ja nekin on nyt ihan kelvolliset.