Nyt tarttis niitä kuuluisia hyviä neuvoja. Paljon arvauksia ja "varmaa" tietoa on tullut eri korjaamoista ja mekaanikoilta, mutta auto ei ed. kulje kuten pitää.
Kyseessä 2002v. 1,9 TD 85kw koneella. Savuttaa niin pirusti kiihdytyksissä, mustaa savua. Turbo tuntuu heräävän vasta 3000 kierroksen kohdilla. Jos laittaa tallan pohjaan, ei tapahdu mitään, mutta savua riittää. Pintakaasulla kikkailemalla, ns. herkällä jalalla autolla pärjää liikennevirrassa, tosin eihän tolla kehtaa ajaa, sen verran batmobiilisavuverhoa muodostuu taakse.
Seuraavaa tehty:
- Turbo vaihdettu
- keulalla oleva turbon välijäähdytin putsattu
- katalysaattori putsattu (vai mikä pallomainen mötikkä siellä konehuoneessa onkaan) kun oli täysin tukossa
- ilmamassamittari vaihdettu (herjas vikakoodia)
- turbon letkuja puhallettu ja putsailtu, ei pitäis olla tukossa öljynkiertokaan
Asiantuntijoiden viestit on olleet monenkirjavia. Ed. mainittujen korjauskohteiden ohella on epäilty suuttimia, ruiskupumppua ja ohjausyksikköä jne. Toiset mekaanikot tosin sanoo, että suuttimet nyt ne ei ainakaan voi olla.
Ohjausyksikköä yritin vaihtaa vuotta vanhemmasta v40:stä, sillä auto ei startannut lainkaan. Nämäkö eivät ole keskenään vaihdettavissa?
Kaikenkaikkiaan vaikuttaa, että saa isosti naftaa, kuin tukehtuisi?
Rahaa vaan palaa, valmista ei tule. Kaikki neuvot/vinkit otetaan vastaan. Jos ei lähe pelaamaan, kohta tulee myyntiin 350tkm ajettu v40, josta osaava tee-se-itse mies viimestään varmaan tekee soivan pelin. Mulla ei tieto ja taito ja ymmärrys valitettavasti riitä... *niisk*