Puotilan autokorjaamo  KKD Motorsport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2284 Vastauksia
  • 415310 Lukukerrat

hessu80 ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1675
  • Mafia Connections
Kaikki S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 (vm. -11 ->) hankintaa ja arvoa koskevat kysymykset tänne.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2010, 02:51:46 kirjoittanut (Miksu) »
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa jalkkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Terve,

Pohdinnassa on ollut siirtyä Volvo-leiriin ja hankkia uusikoppainen V70 2.0D -koneella. Vuosimalli todennäköisesti 2008, ellen lähde ulkomailta hakemaan hieman tuoreempaa. Suorituskykynsä puolesta kone olisi passeli omaan käyttöön mutta mitenkäs laatu? Netistä kun saa lukea käynnistymisongelmista, nykimisistä jne. Onkos noi kuitenkin kuinka pienen piirin vikoja vai pitäisi huolestua? Ymmärtääkseni tuo on PSA-sukuinen ja ihan toimivaksi todettu kone.

Ja onkos täällä jossain topikkia, jossa olisi listattu uudemman V70:n tyyppivikoja?

Poissa Bessie

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Volvo s80 07->
« Vastaus #2 : 25.03.2011, 17:39:12 »
Olen toista volvoa katsomassa itselleni kiinostaisi s80 tätä viimeisintä versiota oleva. Te keillä on niin onko joku asia mitä pitäsi tarkistaa
kyseisetä autosta? Ajatuksissa on noin max 80tkm ajettu bensa versio.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Volvo s80 07->
« Vastaus #3 : 27.03.2011, 20:18:51 »
Olen toista volvoa katsomassa itselleni kiinostaisi s80 tätä viimeisintä versiota oleva. Te keillä on niin onko joku asia mitä pitäsi tarkistaa kyseisetä autosta? Ajatuksissa on noin max 80tkm ajettu bensa versio.

Mulla oli tuollainen 2.5T summum automaatti. Myin 35tkm ajettuna pois. Ohjelmapäivitys moottoriin tehtiin, jolloin vaihteiston toiminta muuttui miellyttävämmäksi. En keksi kyseisestä yksilösta kertakaikkiaan mitään valittamista :).

Poissa Kimmo_L.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
V70 2.4D + aut - ostomielessä...
« Vastaus #4 : 25.06.2011, 11:45:02 »
Moikka Kaikille,
Meidän perheessä taitaa olla tarvetta toisellekin dieselille ja olen hiukan katsellut noita 2008 --> 2.4 dieseleitä.
Monet ovat automaatteja, joiden kestävydestä minulla ei ole oikein ymmärrystä.
Meillä on jo manuaalivaihteinen 2.0D, joten jotain tiedän autosta... kaikki kommentit ovat tervetulleita, mihin pitäisi
kiinnittää huomiota käytettyä V70:iä ostettaessa.

- Kimmo_L. -

Paikalla Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D + aut - ostomielessä...
« Vastaus #5 : 25.06.2011, 15:39:02 »
1. Vaihteistoon on vaihdeltu öljyjä, "siviileille" ei kuulu huoltolistaukseen, ammattikäytössä taas kuuluu 80.000km välein tehtäväksi. Vaihteiston tulee vaihtaa kevyesti kaasua lisättäessä/vähennettäessä kevyesti ylös ja alas, ilman rykäisyjä.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa vesap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vastavirtaan nykyajan trendeistä. Volvo XC70 3.2 litran suoralla bensakuutosella? Onko kokemuksia tuosta mallista? Haussa kohtuutehokas vaihtoehto, jossa voima saadaan aikaan rehellisesti ilman monimutkaisia ratkaisuja (-turbo -välijäähdytin jne...). D5/3 ei ole vaihtoehto kaiken täältä lukemani perusteella.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 11901
Vastavirtaan nykyajan trendeistä. Volvo XC70 3.2 litran suoralla bensakuutosella? Onko kokemuksia tuosta mallista? Haussa kohtuutehokas vaihtoehto, jossa voima saadaan aikaan rehellisesti ilman monimutkaisia ratkaisuja (-turbo -välijäähdytin jne...). D5/3 ei ole vaihtoehto kaiken täältä lukemani perusteella.
eiköhän -10 tai uudempi D5 ole tehokkaampi kuin tuo 3.2 litrainen. Muistaakseni esim. Ruotsissa XC70 mallia on saanut T6 koneella. Se on jo vähän tehokkaampi. Kokemuksia tuosta koneesta ei ole, mutta tänään semmoisen Oulun liikenteessä bongasin. Varmasti on käyntiääneltään mukavampi kuin diesel :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa vesap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
eiköhän -10 tai uudempi D5 ole tehokkaampi kuin tuo 3.2

Tehoa on tuossa 3.2:ssa muistaakseni 235 hv ja vääntöä 320 Nm. Väännön puolesta siis jää selvästi häviölle. Ajatuksena tosiaan esim. D5:sta yksinkertaisempi konstruktio. Bensaahan tuo vie, mutta kulutus ei ole tärkein peruste autovalinnalle, toisaalta ei paljon poikkea 2.5T:stä, jonka kuluihin olen jo tottunut.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5274
  • www.carcom.fi
Jos katsot D5:n ja tuon suoran kutosen moottoreita, niin hämmästyt, miten yksinkertainen se D5 onkaan..
Suurimpana "monimutkaisuutena" se että siinä kutoskoneessa on kaikki apulaitteet ja jakopää ns. väärässä päässä, eli vaihteiston puolella, ja tämä laitteiden siirto tuohon kohtaan on tehnyt sen, että niiden kytkentä ja kiinnitys on hieman monimutkainen ja sisältää ehkä helpommin hajoavia osia, kuin mitä perinteisessä mallissa ja tämä aiheuttaa vielä päänvaivaa sille joka sitä korjaa tai huoltaa..  apulaitehihnan vaihtokaan ei ole lähellekkään samaa helppoustasoa, kuin perinteisessä mallissa, saati sitten se laturin kuminen kytkentäholkki, ahdas paikka ja hankala muutenkin vaihtaa.

Lisäksi, tuolla moottorilla on suomessa myyty autoja niin vähän, että ainakaan tällä foorumilla ei ole mitenkään suuremmin kokemusta siitä, eikä muuten ole ihan mahdottomasti merkkikorjaamollakaan, juuri edellämainstusta syystä.
 
Itse en suosittele ikinä kellekkään, enkä itsekkään osta käyttöautoksi mitään "erikoismallia" eli esim. juurikin harvinaisemmalla moottorilla olevaa autoa, ongelman tullen kun meinaa jäädä aika yksinäiseksi ja homma tulee sen lisäksi kalliiksi. Massatuotteen ostaminen on turvallisempaa, koska lähestulkoon kaikki viat on jo tuotteeseen ehtinyt tulla ja ne on tutkittu, sekä korjauskeinot on tiedossa, noin niinkuin karkeasti sanottuna.
Harrastuspelit sitten voi olla vaikka sellaisia, että joutuu aina osan tekemään itse, kun jotain hajoaa :)

Poissa vesap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Kiitos asiantuntevasta näkemyksestä. Tosiaan tuon moottorin harvinaisuus lienee ainoa syy siihen, että suomessa siitä ei juuri kuulu positiivista tai negatiivista.

D5 kun tuntuu koko ajan olevan tapetilla ongelmien vuoksi, mutta kait niitä on hyvin toimiviakin.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5274
  • www.carcom.fi
Tosiaan tuon moottorin harvinaisuus lienee ainoa syy siihen, että suomessa siitä ei juuri kuulu positiivista tai negatiivista.
Juuri tätä mieltä olen.

D5 kun tuntuu koko ajan olevan tapetilla ongelmien vuoksi, mutta kait niitä on hyvin toimiviakin.

Harvemmin tänne foorumille ne kirjoittelevat, joilla ei ongemia ole ja D5:lla on autoja kyllä myyty niin paljon, että ne ongelmistaan kirjoittelevat ovat tosi pieni osa kaikista D5:n omistajista.

Poissa spu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Päivää taloon.. Auton vaihto on tulossa ja uusi Volvo V60 on toinen jäljellejääneistä vaihtoehdoista. (V60 D5 Aut)

Mallihan on tosi uusi mutta onko S/V60 uusimmista malleista vielä kerääntynyt kokemuksia? Volvolla on ollut sähköongelmia aika paljon kai mutta mitä S/V60 alkusarjan autoista on kuulunut tähän mennessä? (tai XC60:stä)  Miten Bilian huoltopalvelut jne toimii noin yleisellä tasolla? (itsellä kokemusta lähinnä Vehosta yms...)

Koeajolla huomasin että kovemmalla vauhdilla A-pilarista tuppaa tulemaan turhan paljon tuulen suhinaa.. Tyypin "ominaisuus" vai koeajoauton heikkous? (Jotain puhetta tästä oli jossainpäin intterwebbiä)

Uusiin Mersudiisseleihin nähden D5:n kulutus automaatilla tuntuu aika ronskilta, melkein pari litraa satasella enemmän ajotietokoneen mukaan (kulkupuoli on kyllä kunnossa - tulossa olisi vm2012 eli 215hv versio?)... :P  Paljoa muuta kitinää en ole keksinyt (tai no, ajotietokoneen näytöt/tekstit on jotenkin vanhahtavan oloiset.. ja takakontin suojaverhon "kiskon" puuttuminen), ja onhan tuo aika hieno ulkoa sopivalla värillä ja rengastuksella. Diisseli on käyntiääneltään ulkoapäin kuunneltuna aika voimakas, vai kuvittelenko vaan?

Varusteista integroitu navi olisi ihan mukava mutta turhan kallis... Ja onko tosiaan niin että sadetunnistin laitetaan aina erikseen käynnistyksen jälkeen päälle pyyhkijässä olevasta napista (vesipisaran kuva), ja jos käytän pyyhkimiä manuaalisesti niin se tipahtaa pois?

Jakohihnan vaihtoväli on näköjään vaihtunut reiluun 10v/180tkm (ainakin XC60:lle TM:n mukaan eli varmaan sama tällekin..) eli hyvä ettei tuota kustannusta tarvitse huomioida omalla pitoajalla. Mitenkäs automaagilaatikon öljynvaihtoväli, vai pitääkö Volvoon tuollaista edes tehdä? Ja vaatiko tuo Webasto minkätyyppistä huoltoa (minkä firman tekemä laite?)?
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011, 00:26:28 kirjoittanut spu »

Paikalla Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Kulutus laskee varmaan ensimmäisen huoltokäynnin jälkeen, eli ajan mittaan.

Sadetunnistin on se nappi, herkkyyssäätö tihkukytkimestä toimii sillekin. Off tilassa päälle ja hyvä tulee, manuaalikäyttö ohittaa.

Jakopää on 240tkm/10v uusimmissa koneissa.

Automaattiin öljyt 80tkm/4v välein.

Webasto on nimensä mukainen eli Webaston tekele. Et käytä sitä alle 30min jaksoja ja jos viileänä kevät, kesä, syksyaamuna laitat ajastuksella käymään, ettei lämmintä aikaa ole ihan täysin seis kunnes taas talvi koittaa niin hyvä tulee. Eli keväästä syksyyn jos pari kolme käyttökertaa saisit.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa Brakatonoff

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Jakopää on 240tkm/10v uusimmissa koneissa.

Lisätään vielä sen verran että tehdas antaa nuo kilometrit/aijan mutta maahantuoja (Volvo Auto) suosittelee muistaakseni 180tkm/5v. Tuosta käytiin uusien koneiden saapuessa kovaa vääntöä maahantuojan päässä että onko se 10, 5 vaiko 4 vuotta mitä suositellaan. Lopulta päädyttiin viiteen vuoteen. Se on sitten loppupeleissä omistajan oma päätös koska vaihdattaa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy