Jos katsot D5:n ja tuon suoran kutosen moottoreita, niin hämmästyt, miten yksinkertainen se D5 onkaan..
Suurimpana "monimutkaisuutena" se että siinä kutoskoneessa on kaikki apulaitteet ja jakopää ns. väärässä päässä, eli vaihteiston puolella, ja tämä laitteiden siirto tuohon kohtaan on tehnyt sen, että niiden kytkentä ja kiinnitys on hieman monimutkainen ja sisältää ehkä helpommin hajoavia osia, kuin mitä perinteisessä mallissa ja tämä aiheuttaa vielä päänvaivaa sille joka sitä korjaa tai huoltaa.. apulaitehihnan vaihtokaan ei ole lähellekkään samaa helppoustasoa, kuin perinteisessä mallissa, saati sitten se laturin kuminen kytkentäholkki, ahdas paikka ja hankala muutenkin vaihtaa.
Lisäksi, tuolla moottorilla on suomessa myyty autoja niin vähän, että ainakaan tällä foorumilla ei ole mitenkään suuremmin kokemusta siitä, eikä muuten ole ihan mahdottomasti merkkikorjaamollakaan, juuri edellämainstusta syystä.
Itse en suosittele ikinä kellekkään, enkä itsekkään osta käyttöautoksi mitään "erikoismallia" eli esim. juurikin harvinaisemmalla moottorilla olevaa autoa, ongelman tullen kun meinaa jäädä aika yksinäiseksi ja homma tulee sen lisäksi kalliiksi. Massatuotteen ostaminen on turvallisempaa, koska lähestulkoon kaikki viat on jo tuotteeseen ehtinyt tulla ja ne on tutkittu, sekä korjauskeinot on tiedossa, noin niinkuin karkeasti sanottuna.
Harrastuspelit sitten voi olla vaikka sellaisia, että joutuu aina osan tekemään itse, kun jotain hajoaa
