Samppasport  Futurez

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2590 Vastauksia
  • 801887 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10032
  • Teiden tukko
S80 my12, kun auton käynnistää (pimeällä) niin mitä nuo kolme oranssia ratin taakse tuulilasiin heijastuvaa pistettä on? Tai siis onko niillä joku tarkoitus tms.

Ainakin uudemmassa s60 vilauttaa niitä törmäysvaroittimen valoja.

Juuri näin. Lisäksi pitäisi myös punaiset valot näkyä startin jälkeen.

Omassa -15 V60:ssa kun ajaa ilman adaptiivista vakkaria, oranssit valot ilmaisevat että ajaa liian lähellä edellä menevää. Tämä on käsittääkseni sidoksissa vakkariin asetettuun etäisyyteen.



Tulipa ylläolevasta mieleen seuraava asia...
Onko törmäysvaroittimen oranssit ja punaiset valot myös autoissa, joissa ei ole adaptiivista vakkaria?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa VolvoPirre

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Juuri näin. Lisäksi pitäisi myös punaiset valot näkyä startin jälkeen.


Ainakin uudemmassa s60 vilauttaa niitä törmäysvaroittimen valoja.
Joo tämähän se voisi olla, eli valot tulee näkyviin jos meinaa ajaa jonkun perään tai jotain.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10032
  • Teiden tukko
Joo tämähän se voisi olla, eli valot tulee näkyviin jos meinaa ajaa jonkun perään tai jotain.

Oranssit valot syttyy kun ajaa liian lähellä edellä menevää ja punaiset vilkkuu ja tulee äänimerkki kun auto tulkitsee että törmäys on lähellä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Oranssit valot syttyy kun ajaa liian lähellä edellä menevää ja punaiset vilkkuu ja tulee äänimerkki kun auto tulkitsee että törmäys on lähellä.

Juuri näin. En jaksanut sepostaa koko hommaa miten valot palaa/vilkkuu. Tosiaan jos punaiset vilkkuu nii kohta jarruttaa auto jos ei kuski tajua.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10032
  • Teiden tukko
Juuri näin. En jaksanut sepostaa koko hommaa miten valot palaa/vilkkuu. Tosiaan jos punaiset vilkkuu nii kohta jarruttaa auto jos ei kuski tajua.

Mulla ei ole kantti riittänyt odottaa niin pitkään, että auto jarruttaa itse. :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Paron1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Tuo hätäjarrutus auton puolesta toimii ainoastaan alle 50km/h nopeuksissa tämän ikäluokan vehkeissä. Kovemmissa nopeuksissa vilkkuu vaan ne valot kojelaudalla ja saattaapa varoitus summerikin rueata huutamaan, jos pahalta näyttää auton mielestä.
XC70 D5 AWD Aut. Business Summum MY14.2

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Tuo hätäjarrutus auton puolesta toimii ainoastaan alle 50km/h nopeuksissa tämän ikäluokan vehkeissä. Kovemmissa nopeuksissa vilkkuu vaan ne valot kojelaudalla ja saattaapa varoitus summerikin rueata huutamaan, jos pahalta näyttää auton mielestä.

Tunnistinjärjestelmällä on rajoitettu toimintaetäisyys jalankulkijoille ja polkupyöräilijöille - järjestelmä antaa näistä tehokkaita varoituksia ja jarruttaa autoa nopeuksiin 50 km/h asti. Paikallaan olevan tai hitaasti liikkuvan ajoneuvon suhteen varoitukset ja jarrutus ovat tehokkaita auton nopeuksiin 70 km/h asti.

Varoitus sekä jarruttaminen jalankulkijoiden ja polkupyöräilijöiden vuoksi ovat pois toiminnasta, kun auton nopeus on yli 80 km/h.

Nuo on suoraan auton sovelluksen ohjekirjasta. Paperisessa oli muistaakseni maininta ajoneuvojen takia jarruttamisesta 160 kmh saakka. Näin ainakin 14 vm S60 ssä.

Ja nämähän on lisävarusteita ja tuli mukana esim driver support paketissa. Mopomalleissa vissiin vaan valot vilkkuu ilman jarruja.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2024, 08:31:54 kirjoittanut juho82 »

Poissa ryypee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
En ole MY17 V60 ilman adaptiivista nähnyt mitään valoja tuulilasissa tai sitten en ole osannut katsoa niitä. Kerran on tehnyt hätäjarrutuksen, kun ajoin lähelle nousevaa autotallin ovea. Sentään toimi paremmin kuin tässä klassikossa https://youtu.be/_47utWAoupo?si=zgxOjccpIkc5sfFM

Poissa Paron1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Tunnistinjärjestelmällä on rajoitettu toimintaetäisyys jalankulkijoille ja polkupyöräilijöille - järjestelmä antaa näistä tehokkaita varoituksia ja jarruttaa autoa nopeuksiin 50 km/h asti. Paikallaan olevan tai hitaasti liikkuvan ajoneuvon suhteen varoitukset ja jarrutus ovat tehokkaita auton nopeuksiin 70 km/h asti.

Varoitus sekä jarruttaminen jalankulkijoiden ja polkupyöräilijöiden vuoksi ovat pois toiminnasta, kun auton nopeus on yli 80 km/h.

Nuo on suoraan auton sovelluksen ohjekirjasta. Paperisessa oli muistaakseni maininta ajoneuvojen takia jarruttamisesta 160 kmh saakka. Näin ainakin 14 vm S60 ssä.

Ja nämähän on lisävarusteita ja tuli mukana esim driver support paketissa. Mopomalleissa vissiin vaan valot vilkkuu ilman jarruja.

näkkyy olevan tuossa lisävarusteet tormäysvarottimessa 2 tasoa tuonne kaupunkinopeuksien ylittyessä.
Paljonkohan lie ollu noitten tasojen hintaero :idiot2:

Auton varustuksesta riippuen toiminnosta "Törmäysvaroitin automaattijarrutuksella ja polkupyöräilijöiden sekä jalankulkijoiden osoituksella" voi esiintyä kahta versiota:

Taso 1
Kuljettajaa vain varoitetaan1 esiin tulevista esteistä näkyvillä ja akustisilla signaaleilla - automaattijarrutusta ei tapahdu, kuljettajan pitää jarruttaa itse.

Taso 2
Kuljettajaa varoitetaan esiin tulevista esteistä näkyvillä ja akustisilla signaaleilla - autoa jarrutetaan automaattisesti, jos kuljettaja ei itse toimi kohtuullisessa ajassa.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2024, 23:17:02 kirjoittanut Paron1 »
XC70 D5 AWD Aut. Business Summum MY14.2

Poissa vlandia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Renkaanpotkinta tältä erää ohi mutta koeajoin pitkän siivun tuommosella D3 v60cc:llä (18). Muuten kiva auto mutta melua on vähän liikaa odotuksiin nähden ja penkit minusta vois olla paremmat ,erityisesti reisitukea jäi kaipaamaan. Erityismaininta tuosta että moottoritiellä kesärenkailla ajoin mittarin mukaan 110 niin tuossa  nopeudessa oli semmonen kummallinen hyvin matala häiritsevä jyrinä joka poistui kun vaihtoi manuaalipuolella 8->7:lle ,onko ilmiö muille tuttu? Ei tuo VEA kone mikään satakieli ole mutta näyttää kierrättävän tosi matalilla kierroksilla tuossa nopeudessa joka tuon äänen kai saa aikaan. Varmaankin jos olis ollut R-design penkit niin olisi korvat antaneet tuon anteeksi. Toisena vaihtoehtona ajoin kahta eri 18d X1:stä josta jäi ihan ok kuva ,paremmat penkit ja ainakin kitkarenkailla melu siedettävissä.Todennäköisesti kun vaihto tulee ajankohtaiseksi niin tuommosesta  X1:stä vois tulla kaupat.  :idiot2:

Poissa Heikki75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 345
  • V60 D4 AWD
Renkaanpotkinta tältä erää ohi mutta koeajoin pitkän siivun tuommosella D3 v60cc:llä (18). Muuten kiva auto mutta melua on vähän liikaa odotuksiin nähden ja penkit minusta vois olla paremmat ,erityisesti reisitukea jäi kaipaamaan. Erityismaininta tuosta että moottoritiellä kesärenkailla ajoin mittarin mukaan 110 niin tuossa  nopeudessa oli semmonen kummallinen hyvin matala häiritsevä jyrinä joka poistui kun vaihtoi manuaalipuolella 8->7:lle ,onko ilmiö muille tuttu? Ei tuo VEA kone mikään satakieli ole mutta näyttää kierrättävän tosi matalilla kierroksilla tuossa nopeudessa joka tuon äänen kai saa aikaan. Varmaankin jos olis ollut R-design penkit niin olisi korvat antaneet tuon anteeksi. Toisena vaihtoehtona ajoin kahta eri 18d X1:stä josta jäi ihan ok kuva ,paremmat penkit ja ainakin kitkarenkailla melu siedettävissä.Todennäköisesti kun vaihto tulee ajankohtaiseksi niin tuommosesta  X1:stä vois tulla kaupat.  :idiot2:

Älä ainakaan tuon ikäluokan Bemariin sotkeudu :)
Mulla on ollut näitä P3 alustaisia eikä näissä ennen awd:tä ole ollut mitään jyrinöitä. Eikä siinäkään sietämättömästi, paitsi alle -20 asteen lämpötiloissa jollain alle 1300 kierroksilla kuormitettaessa tulee  jostakin todella ärsyttävä jurina. Sama tuntuu kyllä kesälläkin jos kiihdyttää sopivasti että vääntöä tulee niillä kierroksilla. Autolla oli ajettu 70tkm. kun se mulle tuli ja nyt tulee 130 eikä se ole muuttunut miksikään, joten ei sieltä mikään liene revennyt.
Muutenkin on ollut kaikissa ärsyttävää, että turhan pienillä kierroksilla vedättää ja tulee noita jyrinöitä. Sportilla jos ajaa, niin häviää kaikki, mutta muuten autosta tulee liian terävä käytöksinenä, eikä liene taloudellnenkaan pidemmän päälle :D

Poissa Sirkkuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Olihan reisituki säädetty ylös asti? Vaikka sitä ei saa pidennettyä, niin se korkeus vaikuttaa myös aika paljon.

Poissa ryypee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Erityismaininta tuosta että moottoritiellä kesärenkailla ajoin mittarin mukaan 110 niin tuossa  nopeudessa oli semmonen kummallinen hyvin matala häiritsevä jyrinä joka poistui kun vaihtoi manuaalipuolella 8->7:lle ,onko ilmiö muille tuttu?

On tuttu. Joskin D4 VEA koneella jyristää ärsyttävästi 80-90 vauhdissa jolloin isoin vaihde silmässä ja matalat kierrokset. Motarivauhdissa menee mielestäni ilman jyrinöitä. Ei nämä hiljaisimmasta päästä ole ja jotkut ovatkin näihin läpsineet eristysmattoa perään ja oviin. Rengastus ja renkaat vaikuttavat osansa.

Kyllähän noihin keinoja löytyy joilla saa vaihteiston (ja moottorin) toimintaa vietyä suuntaan tai toiseen.  ::)

Poissa vlandia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Heikki 75: Nyt kiinnostaa mitä ongelmia tuon ikäisessä x1 bemarissa olisi kun en ole keskustelupalstojen enkä lähipiirin pohjalta löytänyt  ongelmaa?16-18 mallit minulla mielessä ilman ADBLUE:ta. Sellainen tuntuma että koeajojen perusteella tuollaisen uskaltaisi ostaa, paremmalta sekin tuntui kitkarenkailla kuin nastarenkailla,hieman yllättäen suuntavakaampi kitkoilla,saattoi nastarenkaissa olla myös tasapainotuksessa sanottavaa.Bemarin sisusta on kyllä melkoinen downgrade kuten myös varustus verrattuna volvoon mutta x1 on lähes aina neliveto samaan hintaan.
V60cc:n jyrinöitä varmaan en olisi huomannutkaan jos olisin ajanut koeajon kesänopeusrajoituksilla.S:llä ajohan ei ratkaise asiaa kun se ajaa joka tapauksessa 8:lla tuolla nopeudella ellei muuta pyydä ja juu muutenkin turhan touhukas taajama-ajossa S:llä ajettaessa.

   v60 penkin säädöistä: kyllä tuossa ajamassani kaikki säädöt testasin ja minusta jäi lyhyen tuntuiseksi kuitenkin (v70:lla ja perusjakkaroilla normaalisti ajan).

Poissa Kallunki91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Mietinnässä olisi Volvo V60 Cross Country D3 Business. Kahden litran koneella, 200tkm ajettu, vm 2016 ja manuaali.
Ikinä en ole Volvoa omistanut ja mietinnässä olisi tuollainen ostaa. Mitähän tyyppivikoja näissä yleensä on?
Kestääkö voimansiirto ja entäs kone? Lahoaako kori allensa? AdBlue ei vissii taida vielä näissä olla?

Kulutus varmaan alle 5 litran luokkaa? Ajoa tulee kuitenkin 40tkm vuodessa, niin näkyyhän se lompakossa.
Välitykset toimii motarilla ajossa, kun sitäkin tulee päivittäin ajettua?



 

Proturbo  Autodiagnoosi