Moro foorumille.
Vanha volvomies, mutta uusi jäsen täällä. Autona lähes uudesta ollut V50, 2009, 2.0D, R-Design, 18", 160tkm
Katsastuksessa ilmeni että vasen etujousi oli poikki ja sen lisäksi oikea etuiskari päästänyt öljyjä pihalle.
Kannattaa mitä todennäköisimmin uusia koko etupää jousineen iskareineen.
Kävin Käyttöautolta kysymässä alkuperäisiä varaosia, niin vaihtotöineen pelkän etupään uusimisella kustantaa säädettävän alustan tilalle.
ELI
Kysymys jota täälläkin moneen otteeseen käyty läpi, mitä tuonne kannattaisi laittaa?
Vetarit alkoi pelottaa, mutta onko nyt niin että vuosimalli sen verran "tuore" ettei olisi murhetta, jos madaltelee sen verran mitä tuo alkuperäinen R-Design, eli n. 20mm.
Muutamia coilover vaihtoehtoja tässä pyörittelen.
K-Sport
https://www.completos.fi/fi/tuote/alustanosat/coil-over-sarjat/street/K-VL-07/coilover-volvo-v50-vm-04-korkeus-jaykkyyssaadettava-k-sportEibach Pro-Street-S
https://www.aze-tuning.de/eibach-gewindefahrwerk-pro-street-s-8688.htmlBilstein B14
https://www.modificars.fi/tuotteet/volvo-v50-mw-1/Bilstein-B14-coilover-VOLVO-V50-MWVAI
Riittäisikö hankkia joka nurkkaan vaan tarvike madallusjouset ja iskarit.
Lopputulos kun ei tarvitse olla rataohjus, vaan hyvän maun mukaisesti madallettu kosla.
Keulia ei saisi, eikä takakoteloon tarvitsisi mahtua kaljatölkkiä.
Vaikka aihetta tällä ketjulla sivuttu jo kohta yksi vuosikymmen, pyytäisin näihin kysymyksiin ja pohdintoihin mitä nöyrimmin kommentteja ja kokemuksia.
Kiitos, peace!

ps. uusinta katsastukseen aikaa vajaa kuukausi, joten nopeekin saa olla jos joutuu tilaan rompetta jostain taiwanista ja siihen asennus päälle.
pps. tässä kuva viimeviikolta

ppps. Kaaren ja navan välissä tilaa edessä n.345mm ja takana n.365mm.