En vielä tänään ehtinyt puhaltajia kysellä, mutta kun vein ison ässän maalarille niin sen kanssa juttelin ja hänen mielestä paras olis hionta tai kuumailmapuhallin ja raappa, kun olkoon sitten hiekka tahi joku muu, niin sitä on sitten kaikki paikat täynnä. Tosin olis sitä hiontapölyäkin....
Korkeapainepesua olen itsekin käyttänyt ja sillä kyllä auto puhdistuisi, mutta ei tosiaan ota sitä ruostetta pois. Yritän huomenissa soitella noille puhaltajille ja kysellä vähän mielipiteitä ja hintoja. Puhaltaminen olisi kyllä nopea tapa ja noi maalarit mieluusti sen peltipuhtaana vastaanottaisivat. Hiekkapuhalluksessa moni tuntuu pelkäävän sitä pellin venymistä, tosin tuossakin pintapellit on reilun millin vahvuisia, eli tuskin olisi kovin vaarallista. Hiominen esim rälläkällä ja somalintukalla olisi melko hidasta ja pellistä ei lähtisi mitään pois, tosin jäisi paljon kohtia mihin ei yletä kuin puhaltamalla. Joku hellävarainen puhallus olisi kyllä varmaan järkevin tapa, olkoon sitten se hienoin hiekka, lasi tai joku muu.
Päivän saldo kun vaan pari tuntia ehti touhuta:
Lähdin purkamaan takaa eteenpäin, huomiselle jäi vain noiden koristelistojen ja bensalinjojen poisto sekä toinen takasivulasi niin olisi kontin osuus tyhjä
Alkutilanne:

Lopputilanne:

Ja läpimätä raatohan tuo on


Pakoputki ollut kiinni pohjan läpi vedetyllä pultilla

Pitää kattoverhoilua raottaa sen verran että saisi nuo luukun saranat irti, niitä ei edellisessä maalauksessa ole edes irroitettu, eikä oikein mitään muutakaan näköjään. Se kyllä saattaa sillä seurauksella mennä vaihtoonkin, sillä se oli sieltä luukun reunasta tiivisteen alta kulunut jo puhki.
Mikähän höngän talteenottopönttö tämä on?

Oli piilotettuna tuonne lokarin sisään ja siihen meni tosiaan noita huohotushönkiä? Joku kalifornian spesiaalivaruste kenties?