Penkissä todennäköisesti vikana se että katkaisinpaneelin johtonipusta on johtoja katkennut aivan paneelin juuresta, näin ainakin oli omassa käynyt. Johdot ovat aivan ompelulankan paksuisia ja TODELLA herkkiä katkeamaan.
Eli penkki irti (4kpl 14mm kantaista pulttia, kaks edessä, kaks takana kiskoissa) ja "Ohjauspaneelia" irroittamaan ja katsomaan onko kaapelit poikki.
Hihnanvaihdossa riippuu siitä onko vesipumppu vaihdettu, jos ei ole koskaan vaihdettu, voisi alkaa olemaan aika vaihtaa se ihan varmuuden vuoksi.
Hihnanvaihto tässä on todella helppo, osaavalle aikaa menee alle 1h:
Syylarin flekti irti (2x torx TX25 yläreunassa) ja flekti nousee ylös ja sen voi laittaa vaikka akun päälle ni ei tartte sähkökaapelia irrottaa
Jakohihnakotelo irti, 1x10mm kantainen pultti siinä keskellä
Sytytyspuolien kansi irti (6x Torx TX35), ja sitten jakohihnakotelon yläreunan muovi (2x 10mm kantaiset pultit)
Kampiakselin hihnapyörän peltinen alasuoja irti, alapuolella 2x 10mm pultit (ei tartte irrottaa pohjamuovia, räikällä irtoaa pultit)
Kampiakselin merkki joka on jakohihnarattaassa olevassa "dampperin" kiinnikkeessä sojottamaan ylöspäin "viivaa" kohden joka on lohkossa/öljypumpussa ja nokkien merkit EIVÄT ole ylöspäin, vaan kohdistetaan siihen jakopään ylämuoviin oleviin 90º loviin, eli pakonokan merkki kl13.30 ja imunokan merkki kl. 22.30. Tuo on yleisin syy vaihtaa näissä sitten venttiilejä hihnan katkeamisen lisäksi, eli nakataan noi merkit ylöspäin (yhden sählätyn saanut korjata).
Kiristinmäntä irti (2x 12mm pultit) ja puristetaan H I T A A S T I riuuvipenkissä kasaan ja lukitaan 2,5mm poranterällä joka irrotetaan kun hihna ja kiristin on uudelleen paikallaan.
Nyt vaihdat hihnan ja kiristinrullan ja ohjainrullan, ja kasaat vastakkaisessa järjestyksessä.