Carcom Oy  Ateho

200k piristys

  • 12 Vastauksia
  • 5896 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VOLVO-TIC

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
200k piristys
« : 29.07.2013, 17:49:58 »
Eli mitenkäs tuollasta 2.0 kaasari volvoo sais vähän piristettyä eli sellaset köyhän miehen konstit ois tarpeen, ajattelin että laittas viri kaasuttimen mutta ei taida saaha sellasta että ei tarvis ostaa imusarjaa ja miten ton RE85 sais toimimaan siinä ilman sitä lisä osa hörpötystä?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 200k piristys
« Vastaus #1 : 31.07.2013, 12:17:55 »
Ennen kuin tulee kommenttia, että paska foorumi kun ei kukaan vastaa. Lueppa hieman foorumia läpi ja käytä hakua. Halpoja hevosia tuosta et kyllä tule saamaan niin paljon, että kannattaa tuota konetta aihiona käyttää.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 200k piristys
« Vastaus #2 : 01.08.2013, 13:59:46 »
halvin homma on vaihtaa nokkaakseli parempaan avdk hyviä vaihtoehtoja sitten kantsii katella b230alakerta niitä saa satasella ja kahdella tai laita turbo E85

Lukkoon?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: 200k piristys
« Vastaus #3 : 01.08.2013, 17:10:31 »
R-sport turbosarja + E85.
En tiedä miten strömberi pelaa viinan kanssa, mutta muuten tolla sarjalla pääsee ainakin 200hp asti.

B200K männät luulis kestävän 100hp/kpl viinan kanssa + 13mm kanget niin on 400hp kestävä alakerta.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2013, 17:15:49 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1858
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 200k piristys
« Vastaus #4 : 01.08.2013, 21:45:52 »
R-sport turbosarja + E85.
En tiedä miten strömberi pelaa viinan kanssa, mutta muuten tolla sarjalla pääsee ainakin 200hp asti.

B200K männät luulis kestävän 100hp/kpl viinan kanssa + 13mm kanget niin on 400hp kestävä alakerta.

Kuulostaa jo tuhoontuomitulta idealta. B200k:n r-sport setissä vaihtuu myös männätkin. R-sport strömppä toimii muutenkin hemmetin huonosti ja vakiona ei todellakaan E85:n kanssa pääse 200hp:n, ainakaan alkuperäisellä turbolla, ainakaan mitenkään fiksusti.

Eli: B200k mäkeen ja jotain parempaa tilalle, ainut oikeasti järkevä ratkaisu.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2013, 21:47:36 kirjoittanut sekokupu »
AW71 toimintakaavio:

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 200k piristys
« Vastaus #5 : 02.08.2013, 12:13:10 »
R-sport tubosarjasta ei kannata paljoa maksaa. Modaaminen on helppoa ja halpaa. Bensaa palaa rutkasti ja lopulta motti sulaa kumminkin.
Kuitenkin ihan opettavaista ja kivaa rassaillua

Eli: B200k mäkeen ja jotain parempaa tilalle, ainut oikeasti järkevä ratkaisu.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 200k piristys
« Vastaus #6 : 03.08.2013, 14:24:11 »
Aina keskustelu alkaa miten saa tehoa b200 koneesta. Tämä etenee siihen, että joku sanoo b200 virittämisen olevan turhaa ja suoraan tilalle b230. Tämä taas etenee siihen, että laita nyt suotana suoraan turbo siihen b230 koneeseen. Alkaa olla aika nähty ja luettu, joten lyödään se lukkoon halvaksi fiksuksi keinoksi ;D

Poissa haemy

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 200k piristys
« Vastaus #7 : 11.09.2013, 20:49:04 »
Mikä siitä 200k-koneesta tekee sitten niin huonon? Itse juuri hommasin semmosen lohkon ja ajattelin sitä ruveta laittamaan.
Ihan siis vasta alottelen näitä moottorihommia :D.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 200k piristys
« Vastaus #8 : 11.09.2013, 21:00:24 »
Se, että se on pienempi kuin 2.3 kone. Ihan turha lähteä hieromaan tehoa vaparina b200 koneesta, kun lisätehoa saa halvemmalla vaihtamalla koko koneen. Miksi hieroa paskaa b200 konetta tuhansilla, kun siinä vaiheessa b230 koneen hinta on jo minimaalinen. B200 koneesta kun et sitä tehoa halvalla saa muutenkaan. Teetätä kansi, vaihdta siihen venttiilit, rakenna pakosarja, tee imusarja, hommaa tuplat jne niin b230 hinta onkin jo halpa.

Toiset käyttää 500  -  +1000e jotta saa 2.3 koneesta isomman, miksi siis ei aloittasi rakentamista oikeasta suunnasta ja hommaisi noin 100e maksavan b230 koneen heti ekaksi.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2013, 21:02:40 kirjoittanut miikel »

Poissa haemy

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 200k piristys
« Vastaus #9 : 12.09.2013, 22:48:43 »
Se, että se on pienempi kuin 2.3 kone. Ihan turha lähteä hieromaan tehoa vaparina b200 koneesta, kun lisätehoa saa halvemmalla vaihtamalla koko koneen. Miksi hieroa paskaa b200 konetta tuhansilla, kun siinä vaiheessa b230 koneen hinta on jo minimaalinen. B200 koneesta kun et sitä tehoa halvalla saa muutenkaan. Teetätä kansi, vaihdta siihen venttiilit, rakenna pakosarja, tee imusarja, hommaa tuplat jne niin b230 hinta onkin jo halpa.

Toiset käyttää 500  -  +1000e jotta saa 2.3 koneesta isomman, miksi siis ei aloittasi rakentamista oikeasta suunnasta ja hommaisi noin 100e maksavan b230 koneen heti ekaksi.


Mutta siis mä ajattelin turbottaa ton koneen ja tehdä siitä ruiskuvehkeen. Ja mulla ei ole nyt aikomuksena puristaa siitä mitään maksimaalisia tehoja irti.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 200k piristys
« Vastaus #10 : 13.09.2013, 15:03:30 »
vaihtaa sinne paksummat veivit, männät jne. Eli suoraan se b230 kone.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1858
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 200k piristys
« Vastaus #11 : 24.09.2013, 18:56:38 »
Se, että se on pienempi kuin 2.3 kone. Ihan turha lähteä hieromaan tehoa vaparina b200 koneesta, kun lisätehoa saa halvemmalla vaihtamalla koko koneen. Miksi hieroa paskaa b200 konetta tuhansilla, kun siinä vaiheessa b230 koneen hinta on jo minimaalinen. B200 koneesta kun et sitä tehoa halvalla saa muutenkaan. Teetätä kansi, vaihdta siihen venttiilit, rakenna pakosarja, tee imusarja, hommaa tuplat jne niin b230 hinta onkin jo halpa.

Toiset käyttää 500  -  +1000e jotta saa 2.3 koneesta isomman, miksi siis ei aloittasi rakentamista oikeasta suunnasta ja hommaisi noin 100e maksavan b230 koneen heti ekaksi.

Mutta siis mä ajattelin turbottaa ton koneen ja tehdä siitä ruiskuvehkeen. Ja mulla ei ole nyt aikomuksena puristaa siitä mitään maksimaalisia tehoja irti.

Kuinka monta käyttökelposta osaa B200k koneessa on tuohon hommaan? Kansi on ainut minkä kannattaa ehkä ottaa talteen :D

Muuten alakerta on roskaa (korkeapuristeiset männät, ohuet kanget).

Ehkä jos oikeasti ajattelee, niin taitaa olla paskin moottoriaihio mitä takavetovolvoista löytyy virittämistä silmälläpitäen?
AW71 toimintakaavio:

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 200k piristys
« Vastaus #12 : 29.09.2013, 16:31:53 »
Yleensä kun kysytään b200 koneen virittämisestä, kyseessä on niin budjetti ettei varaa ostaa muutaman satasen b230 konettta.
Jos taas ei ole varaa ostaa b230 konetta ei myöskään ole varaa ottaa heppoja irti tuosta b200 koneesta.

Tietysti eri asia jos joku esmes ralliluokitus ei anna laittaa isompaa kun 2litrainen mylly, niin asia eri. Tällöin koneessa tosin tuhansia euroja kiinni, niin hieman eri asia.
Eikä sen koneen vaihtaminen mielestäni ole sen vaikeampaa, kun alkaa kaikkea mahdollista vaihtamaan tuohon orkkis koneeseen.

Edit: Johan aloittajan nimimerkkikin edellyttää turbottamista!
Joten ajatuksena jo mennään perse edellä puuhun.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2013, 16:44:46 kirjoittanut miikel »

 

Race.fi  TamCar