Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

EGR.n tulppaus V70 D5 -02

• 71 Vastauksia
  • 40094 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: EGR.n tulppaus V70 D5 -02
« Vastaus #45 : 10.08.2013, 21:39:21 »
Minäkin vähän ihmettelen, miksi kulutuksen pitäisi nousta. Itse en aikoinaan huomannut mitään ja kesäisin sekalaisessa ajossa tankatessa kulutus lähellä 5.5 ja talvella n. 6.2. Talvella ardicin käyttöä pakkasella päivittäin ja se näkyy tuossa kulutuksessa.

vähän ot mutta suuresti taas kerran hämmästelen näitä kulutuksia. minulla ei mene 100Km/h myötätuulessakaan noille tasoille. tietokone joskus näyttänyt 5.9 mutta sehän näyttää vähintää litra liian vähän. minen ymmärrä miten samat vehkeet voi tasaisessa maantieajossa kuluttaa niin erilailla.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #46 : 10.08.2013, 21:56:20 »
vähän ot mutta suuresti taas kerran hämmästelen näitä kulutuksia. minulla ei mene 100Km/h myötätuulessakaan noille tasoille. tietokone joskus näyttänyt 5.9 mutta sehän näyttää vähintää litra liian vähän. minen ymmärrä miten samat vehkeet voi tasaisessa maantieajossa kuluttaa niin erilailla.

Itselläni todellinen keskikulutus alle 6 l/100 km vaikka siihen sisältyy huomattavasti kärryn vetoa. Ei Jorman lukemissa mitään ihmeellistä. Enpä usko autosta syyn löytyvän. Voisiko suraavista joitakin syitä tärpätä?

-Ajatko paljon moottoritietä? 130 vauhdissa palaa varmaan 7-8 l
-Sisältyykö paljon ajoa kaupungissa, jossa tulee kiihdytyksiä ja jarrutuksia, ehkä odotusta liikennevaloissakin?
-Ajatko autolla paljon lyhyitä matkoja, eli monta ajoa päivässä niin että jäähtyy välillä?
-Ilmastointi päällä aina vaikka ei tarvita?
-Onko paljon "vaimon odotusta" ja auton jäähdytystä/lämmitystä. Volvokin syö 0,7 l/h vaikka ei liiku.
-Kaasujalkakin voi olla raskas, kenties. 1800 kg vaatii ainetta kiihtyäkseen.
-Mitähän koukussa on kiinni? Paras paikka koukulle on tallissa ellei sitä tarvita.

Ja mitähän se keskinopeus mahtaa näytää ? Jos se jää kovin alas niin selitää yksin syyn.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2013, 22:15:00 kirjoittanut Vollemies »

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #47 : 10.08.2013, 22:27:24 »
Itselläni todellinen keskikulutus alle 6 l/100 km vaikka siihen sisältyy huomattavasti kärryn vetoa. Ei Jorman lukemissa mitään ihmeellistä. Enpä usko autosta syyn löytyvän. Voisiko suraavista joitakin syitä tärpätä?

-Ajatko paljon moottoritietä? 130 vauhdissa palaa varmaan 7-8 l
-Sisältyykö paljon ajoa kaupungissa, jossa tulee kiihdytyksiä ja jarrutuksia, ehkä odotusta liikennevaloissakin?
-Ajatko autolla paljon lyhyitä matkoja, eli monta ajoa päivässä niin että jäähtyy välillä?
-Ilmastointi päällä aina vaikka ei tarvita?
-Onko paljon "vaimon odotusta" ja auton jäähdytystä/lämmitystä. Volvokin syö 0,7 l/h vaikka ei liiku.
-Kaasujalkakin voi olla raskas, kenties. 1800 kg vaatii ainetta kiihtyäkseen.
-Mitähän koukussa on kiinni? Paras paikka koukulle on tallissa ellei sitä tarvita.

Nuo ovat seikkoja jotka tottakai nostavat kulutuksen hyvin korkeaksi. Jos nuo kaikki ruksaa niin 10L ei riitä minulla ainakaan. Valmistajakinhan ilmoittaa kaupunkikulutukseksi d5 tomaatille 10.9L. Maantielle ilmoittivat 6.X (en muista tarkasti). Tässä valossa ihmettelen vain esim. tota 5.5L sekalaisen ajon kulutusta.  Nuohan on niiden uusien edrive mitänenytolikaan lukemia;-) Nehän on vissiin 4.9 tai jotain valmistajan ilmoittamana. ja viimeistään näiden edrive mallien kanssa volvollakin on ollut kova paine kikkailla ilmoitettujen kulutuksien ja päästölukemien kanssa.

Hemmetin mukava ja hyväkulkuinen auto. Kenties mukavin mitä mulla koskaan ollut. Mutta kulutuksen suhteen ylivoimaisesti suuriruokaisin. ero vag dsg tdi:hin on ainakin minun käytössä dramaattinen

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jorma

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #48 : 11.08.2013, 11:56:04 »
Sen verran voin arvailla tähän, että minun autohan on vm 2002, ei hiukkasloukkua ja lastutettu, kulkee ihan pintakaasullakin tosi reippaasti, max vääntö (>500Nm Valkeakoskella meetissä mitattuna) on 1800rpm. Vähän uudemmissa kulutus kuulemma pomppaa reilulla litralla. Minun sekalainen ajo ei sisällä normaalisti motarilla ajoa lainkaan. Asuin landella, kävin töissä Kehä I sisäpuolella (Pitskussa). Nyt asun "vähän" idempänä.
edit: niin se tietokone, jos nollaa keskikulutuksen niin tasaisella 80km/h ajolla keskikulutus näyttää alle 4 L/100km, kuukauden ajon jälkeen keskikulutus tasaantuu tietokoneen mukaan yleensä 4.4L/100km eli reilun litran näyttää alakanttiin.

http://www.youtube.com/watch?v=FFqk1v914A0
« Viimeksi muokattu: 11.08.2013, 12:35:51 kirjoittanut Jorma »

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #49 : 11.08.2013, 20:38:45 »
Hemmetin mukava ja hyväkulkuinen auto. Kenties mukavin mitä mulla koskaan ollut. Mutta kulutuksen suhteen ylivoimaisesti suuriruokaisin. ero vag dsg tdi:hin on ainakin minun käytössä dramaattinen

Automaatti tietty syö enemmän...... ja varsinkin kaupunkiajossa ero varmaan vielä korostuu. Tosin siellähän siitä on hyötyäkin. Tietääkseni kaikilla pienimmilläkin dieseleillä keskikulutus tuppaa olemaan viidessä litrassa, vaikka parhailla taitaa 4 litralla päästäkin suoralla tiellä. Niistä on koon ja painon puolesta melko paljon matkaan V70:een. Onhan noi DSG:t ja Multitronicit varmaan ihan namuja vehkeitä toimiessaaan mutta kyllä minulla ainakin jokin viides vaisto vielä neuvoo olla sekaantumatta niihin. Itse olen sen verran tuota polttoainetaloutta vuosien mittaan kohentanut, ettei menoveden hinta ole noussut yli kahteenkymmeneen vuoteen.

Tuota ajotietokoneen ylioptimistista kulutusta olen ihmetellyt itsekseni. Nätisti ajellessa tietokoneen näyttämä kulutus pyörii jossakin 2-4 l/100km välillä. Moottoritiellä se taas nousee ihan sinne minne pitääkin, eli lukemat pyörivät jossakin 6-8 l/100 km. Ehkä se virhe on ihan sisäänrakennettu ominaisuus tai sitten vanhoista suuttimista menee soppaa jotenkin kuviteltua helpommin läpi. Tarkemmin oikeamman tuloksen voisi päätellä vaikka horoskoopista.

Poissa Bliz

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #50 : 11.08.2013, 22:45:37 »
Edelliset suuttimet ku oli loppu ja vuos sisään koneeseen niin tietokone näytti pieniä lukuja. En keksi muutakaan syytä miks nyt tietokone näyttää jo paljon realistisempia lukuja kun on vähemmän ajetut vaihtosuuttimet kiinni.

Poissa thonii

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #51 : 03.12.2013, 09:11:43 »
Vaikuttaako siis tämä Ilmoitus liikaa päästöjä vaatii huollon katsastuksessa mitenkään? itselläni on s60 d5-04
Kulkineena toimii -04 s60 d5

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
« Vastaus #52 : 03.12.2013, 09:25:04 »
Vaikuttaako siis tämä Ilmoitus liikaa päästöjä vaatii huollon katsastuksessa mitenkään? itselläni on s60 d5-04

Taitaapi tulla hylky jos tuommosta lukee.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Topelius

• De Luxe
  • *
Vs: Vs: EGR.n tulppaus V70 D5 -02
« Vastaus #53 : 03.12.2013, 09:37:02 »
Taitaapi tulla hylky jos tuommosta lukee.

Näinhän se on.  Tulppaus irti katsastuksen ajaksi,  niin menee läpi, tai optimointi autolle niin poistuu egr huolet kokonaan.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

V70 D5 vm 02 "optimoitu"

Poissa make30

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #54 : 03.12.2013, 18:51:49 »
mitenkähän kävis jos siihen egr tulppa lätkään jättäs 4-5mm reijän. tojossa toimii

Poissa Maikki_S

• De Luxe
  • *
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
« Vastaus #55 : 03.12.2013, 19:04:59 »
Kannattaa kokeilla ilman tuota 4-5 mm reikää ensin.
Omassa 2005 V70 D5 ei tule vikailmoitusta täysin umpinaisella levyllä.
Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

Poissa Catalust

• De Luxe
  • *
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
« Vastaus #56 : 09.12.2013, 23:37:10 »
Ohjelmaa kehiin, ja unohtakaa nämä tulppaus modit, ei tuu toimii!
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa Topelius

• De Luxe
  • *
Vs: Vs: EGR.n tulppaus V70 D5 -02
« Vastaus #57 : 10.12.2013, 09:30:44 »
Ohjelmaa kehiin, ja unohtakaa nämä tulppaus modit, ei tuu toimii!

Juurikin näin :-)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

V70 D5 vm 02 "optimoitu"

Poissa sikalintta

• Grand Luxe
  • **
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
« Vastaus #58 : 04.05.2014, 21:10:22 »
laitoin tulpan EGR:n, mikään ei sinänsä oireillut mitenkään, mutta lähinnä ei tunnu hyvältä puskea tuota möhnää moottoriin takaisin.

Ajotietokone herjailee välillä liikaa päästöjä nyt kun on tulpattu, itseä ei haittaa mutta katsastukseen tuo pitää ottaa pois, ei oo onneksi iso homma. Ei tuosta vissiin muuten haittaa ole muutakun tuo välillä ilmestyvä virheilmo?

D5244T

Poissa Lapari

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #59 : 04.05.2014, 22:03:29 »
Ei oikeastaan liity otsikon autoon, mutta voi saada jotakin suuruusluokkaa.

Työkaverin fordissa umpitulppa aiheutti vikakoodin. Hän osti tulpan, missä 10mm reikä juuri tuon koodin välttämiseksi, mutta tukkii kuitenkin suurimman osan kanavasta. Ei toiminut, tuli edelleen koodi.

Työkaveri porasi reiän muistaakseni 12mm:iin ja tällöin ei enää tullut koodia.
V70 D5

Autoracing  KL-varaosat