Futurez  Kulkukoira

780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.

  • 47 Vastauksia
  • 14546 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #30 : 21.03.2011, 14:01:24 »
Tulee virta. Normaalit 12V ACCssa ja ON asennossa 11V. startatessa jännite katkeaa kokonaan. Nyt on toista virtalukon pohjaaki kokeiltu eikä mitään vaikutusta.


Tuon postaamani kytkiksen mukaan pitäis tull avain virta asennoissa II ja III, ei siis ACC-asennossa, mutta tuo kytkis ei kyllä ole ko. autosta vaan vastaavamoottorisesta 760:stä.

Kyllä startatessa pitäisi virta tulla puolalle. Mittaas nyt vielä sieltä jostain virtalukon läheltä navasta 15 tuleva kaapeli (väri on sininen/punainen), tee vaikka viilto kaapeliin.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #31 : 21.03.2011, 17:29:42 »
Sulla on sielä todennäkösesti erilainen virtalukonpohja kun kuuluisi, muistaakseni 240 pohja aiheuttaa tuommosta hassua ilmiötä. Ne näyttää täysin samalta, mutta pinnijärjestys niinsanotusti kusee. Laitappa siihen suora piuha(no joku 25A sulake vois olla pop) akulta siihen puolan plussaan ja sitten testaten.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #32 : 21.03.2011, 23:19:20 »
Lainaus
mutta on sellainen pirun metallipiikki mitä käytetään nelosissa. Se etäisyyskin hammaskehään on tarkka, 1+/- 0.5mm ja anturin oltava suorassa. Voipi olla ettei toimi sillä väärällä anturilla, voi ohmitkin olla pielessä.

Itse asiassa on aika saman näköinen. Mulla se vaan tosin on musta.

Toisaalta jos anturi ei toimis (niinkö ei todennäköisesti toimi) nii se taas ei selitä sitä, että kun lavastin anturin toiminnan 1.5V paristolla syöttämällä virtaa siitä eteenpäin lyhyinä pätkinä, olisi sillon pitäny tulla kipinää, vaan ei. Eli tämä viittais siihen että sytkäkivi ois vikana.

Olen ottanut myös virran suoraa akulta mutta ei mitään tulosta.

Lainaus
Tuon postaamani kytkiksen mukaan pitäis tull avain virta asennoissa II ja III, ei siis ACC-asennossa, mutta tuo kytkis ei kyllä ole ko. autosta vaan vastaavamoottorisesta 760:stä.

Kyllä startatessa pitäisi virta tulla puolalle. Mittaas nyt vielä sieltä jostain virtalukon läheltä navasta 15 tuleva kaapeli (väri on sininen/punainen), tee vaikka viilto kaapeliin.

Itseasiassa nyt saatto löytyä ongelman syy. Sin/pun johto ei edes mene navalle 15. Ja niitä johtoja on 2. Joista toiseen on liitetty punainen virtajohto. Ilmeisesti on joku koittanut aikaisemmin vaihtaa lukonpohjaa ja mennyt järjestys väärin.
Kokeilin laittaa sin/pun johdon napaan 15 ilman tulosta, mutta ilmeisesti tässä vaiheessa koko järjesty on jo päin persettä.





Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #33 : 21.03.2011, 23:20:29 »
Kuvan laitto yritys :)
« Viimeksi muokattu: 21.03.2011, 23:40:54 kirjoittanut sol313 »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #34 : 21.03.2011, 23:35:30 »
Kokeilin laittaa tohon kuvaa vielä mutta ei oikeen onnistunu.

ota siitä kuvalinkistä tuo kauttaviiva sieltä lopusta veke niin toimii



Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #35 : 21.03.2011, 23:39:41 »
Itse asiassa on aika saman näköinen. Mulla se vaan tosin on musta.

Toisaalta jos anturi ei toimis (niinkö ei todennäköisesti toimi) nii se taas ei selitä sitä, että kun lavastin anturin toiminnan 1.5V paristolla syöttämällä virtaa siitä eteenpäin lyhyinä pätkinä, olisi sillon pitäny tulla kipinää, vaan ei. Eli tämä viittais siihen että sytkäkivi ois vikana.

Kannattaa yrittää mitata se kivi.
Laita sen tyyppi tänne niin, josko vaikka löytyis joku pdf siitäkin.

Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #36 : 21.03.2011, 23:44:44 »
Pitää huomenna kattoa sen tyyppi. Mutta tossa on toinen löytämäni väli kappale virtalukon pohjaan. Kuitenki kuten kuvasta näkee nii ei toi järjestys ainakaa täysin sellanen ole mitä kytkentä kaavioissa oli. Ainakaan pelkästään jo tuon sin/pun kohdalta.

Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #37 : 22.03.2011, 11:12:01 »
Kiven tyyppi on

Bosch
0227100124
MTR 03      250

Virtalukon pohjian ruskean välikappaleen sarjanumero on 828 120. Ja napa järjesty näytti olevan sama ainaki merkkien mukaan ku kytkentäkaavioissakin. Joten miten tästä?vois varmistaa että onko pala 240mallin pohja pala vai tähän malliin kuuluva?

Huomasin myös että virtalukon pohjasta puuttuu yksi johto. Kelta/valkoinen 116 jolla olis ilmeisesti tekemistä kuvien mukaan myös virranjakajan kanssa. Onko kyseisellä johdolla mitään tekemistä tämän automallin kanssa? Sillä tässä yksilössähän ei jakajassa ole mitään sensoreita, pelkästään pyöriä

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #38 : 22.03.2011, 11:29:18 »

Huomasin myös että virtalukon pohjasta puuttuu yksi johto. Kelta/valkoinen 116 jolla olis ilmeisesti tekemistä kuvien mukaan myös virranjakajan kanssa. Onko kyseisellä johdolla mitään tekemistä tämän automallin kanssa? Sillä tässä yksilössähän ei jakajassa ole mitään sensoreita, pelkästään pyöriä

Eikös tuo ole turvavyön muistuttimelle. Eli ei mitään merkitystä.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #39 : 22.03.2011, 12:22:28 »
Kiven tyyppi on

Bosch
0227100124
MTR 03      250

Ei tuota taida pystykään mittaamaan yhtä helposti, kuin 960:n modulia.

http://forums.tipec.net/viewtopic.php?f=25&t=9845
http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm

Mutta veikaan, että vika saattaakin löytyä sieltä virtalukon rävellyksistä.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #40 : 22.03.2011, 12:33:19 »
Virtalukon pohjian ruskean välikappaleen sarjanumero on 828 120. Ja napa järjesty näytti olevan sama ainaki merkkien mukaan ku kytkentäkaavioissakin. Joten miten tästä?vois varmistaa että onko pala 240mallin pohja pala vai tähän malliin kuuluva?

Ainakin 940:ssä on sama kappale.

Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #41 : 22.03.2011, 14:39:11 »
Eli nyt on virtalukon pohjan napajohdot kytketty kaavion mukaan oikeen. Ja mittasin jännitteet uudestaan. Nyt ei jännite enään katkea vaan tipahtaa startatessa n. 10 volttiin. Mutta edelleen ei kipinää. Ja jännitteen pystyy lukemaan myös puolan miinusnavasta. Eli sensorin toiminnnassa tai sytkäkiven maadotuksessa on edelleen vikaa, tai jossain muualla.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #42 : 22.03.2011, 15:01:36 »
Maadoitus on helppo todeta mittaamalla sitä kiven johtosarjasta pinni 2, ruskea johto runkoa vasten ohmipuolella.

Tuo sytytys on kyllä aika nopea tapahtuma, joten yleismittari ei välttämättä ehdi siinä mukaan, kun mittaat puolan miinusnavasta.

Vitosnavasta vois mitata myös startatessa, että tuleeko ECU:lta ohjauspulsseja. Mutta millainen mittari sinulla on? Kuvassa taitaa näkyä fluken johto?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #43 : 22.03.2011, 15:05:45 »
Mittaa myös, että kiven napaan 4 tulee 12V startatessa. Johdon pitäis tulla puolan +navasta.

Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #44 : 22.03.2011, 15:54:05 »
Maadotus pinniltä 2 on ok.
Ja 4pinnille tulee lähemmäks 11V eli senki pitäs olla kunnos. Ja vitoselle tulee n. 1V impulsseja. Eli ihan ok arvoilta nuo kuulostas. Mutta ei minkäänlaista kipinää...

 

KL-varaosat  Race.fi