Kävin valkean kanssa konttorilla eilen. Liikaa happea päästöissä ja satunnaisesti toimivat jarruvalot. Muuten ei moitittavaa ja jarrutkin piti tasan. Kattelin kyllä, että pientä vuotoa on liitoksissa, mutta määrä vähän yllätti. Jarruvalot tietysti toimi silloin kun niitä testailin.
Eilen käytin valokytkimen irti, uitin kontaktisprayssa, painelin aikani ja nyt toimii joka kerran. Kaikissa pakoputkiston liitoksiin etupäätä lukuunottamatta oli jäänyt vuotoa kun putkisto on vaihdettu joskus. Pääasiassa vääriin kohtiin kiristettyjen klemmareiden takia. Laitoin ne kuntoon ja kävin mittarilla uudestaan, mutta vähän näyttää siltä ettei katti ole enää menossa mukana. Koetettava laittaa siihen joku tilalle kun ei siitä pysyvää ratkaisua tule kuitenkaan.
Moottoriosastoakin tuli edistettyä. Vaparikutonenhan tähän on "yllättäen" tarkoitus tehdä ja alkuunsa tulee ihan vaan sellainen versio jolla kamppeen saa toimintaan. Tuumasin, että "evo 1" on helpoin koota 965:n vanhan alakerran ympärille, koska se on edelleen nipussa kaksoismassan ja kytkimen kanssa. Ei tässä vaiheessa haittaa vaikka vähän väljä onkin. Varsinainen kone vaatii vähän enemmän työstöä.
Aloitin eilen jakopään päivittämisestä leveämpään ja vaihdoin ns. koestetut osat paikalleen

Kiristinrullan kiinnitys lohkoon onkin vanhassa lohkossa M10 ja uudemmassa M8. Joku VAG jakopään pinnapultti oli sopiva, poistin vaan kiristimen oman pultin ja vedin kaikki lukitteella kiinni. Otin hyllystä 2,5l kannen, katselin jarrukliinerillä venttiilien vuodot, jätin aamulla koneistamolle ja päivällä siitä lähti 1,5mm siivu. Laitoin kannen paikalleen ja periaatteessa tässä vaiheessa asentamatta on nokat, stefoja, jakohihna ja imu- sekä pakosarjat. Koneen perään saa koottua M90:n olemassaolevista osista.
Evo 2 sisältää mm. etuvetovaparin(ja T6) kampiakselin, vaparin 147mm veivit ja vakiot männät, reilusti kevennetyn vitoskoneen vauhtipyörän, pikku koneistuksia puristussuhteen nostamiseksi, imu- ja pakosarjat, teetetyt nokat, kunnon seetit kanteen, kevyen porttauksen, jne. Mielelläni kokeilen isoa plenumi-imusarjaa yhdellä kaasuläpällä, koska en jaksa kuunnella läppärunkojen molotusta. Konepelti tulee lasikuitua ja ääni kuuluu vielä reilummin sisälle.