Ateho  Elekma

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut

  • 1168 Vastauksia
  • 375435 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Daywalker

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 273
  • Laahustaja
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1155 : 18.08.2019, 23:07:52 »
 O0 -H-
V50 2.4 -04"Toppinen" + V40-03 "irmeli"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5022
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1156 : 18.08.2019, 23:08:19 »
Huuhtasin englantilaisen ja pesin molemmat vannesetit.

Tilasin uudet kumit kadulle, vanhat on niin kuluneet ettei niillä enää kovin sateisella säällä viitsi ajella. Hankook Ventus V12 Evo2 on toiminut hyvin ennenkin joten samalla linjalla jatkuu. Ostin kääntölaakerit yläpäihin ja ne on Postissa odottamassa. Ois ollut kiva saada paikalleen ennen kesämiittiä.

Kamera tuli laitettua vähän huonoon kohtaan, kyytiläinen peittää ison osan ja B-pilari loput :( Oli tarkoitus ajaa muutama kierros ilman kyytiläistäkin, mutta se jäi ::)
Siellä ne niskantuijottelut: https://youtu.be/ZUW6QccKCXk
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5022
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1157 : 19.08.2019, 22:15:13 »
Tilasin joku aika sitten englantilaiseen kääntölaakerit ja ne tuli sopivasti vasta tänään. Mieluusti oisin ennen kesämiittiä laittanut, olisi tullut esiin muutakin samalla.

Oikea puoli olikin jälkien perusteella ollut jo jonkun aikaa vähän väljä. Ei itse laakeri vaan laakerin ulkokooli pesään pystysuunnassa. Onko sovitus ollut alunperinkin vähän liian löysä? Ulkokooli oli naputellut itsensä pikkaisen väljäksi ja kuluttanut alla olevaa lukkorengastakin. Uusi laakeri ja lukkorengas korjasi sen tilanteen. Alkuperäinen lukkorengas on normaalia kapeampi, uutta piti hioa vähän jotta sai ujutettua paikalleen.

Vasemmalle jätin vanhan laakerin, koska molemmilla puolilla pääsyy kolinaan oli ajastaan löystyneet iskarinmutterit. Muttereissa on lyhyt ja hieman kartio ohjaus iskarin yläpäälle eli tolpat on päässeet elämään vähän sivuttain. Pyöränkulmat seuranneet säädettyä varmasti todella hyvin ja säätelin ne uusiksi. Ajettavuus sekä ajomukavuus parani kummasti kun kolina on poissa ja kaistaa vaihtaessa vetelee vähemmän.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5022
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1158 : 27.08.2019, 20:22:03 »
Sunnuntaina vaihdoin englantilaiseen öljyt ja suodattimen. Jälleen Valvoline VR1 10W60 sisään. Ei ole tainnut kertaakaan aiemmin haissut vanha öljy yhtä palaneelta kuin tuo Redline, eikä se ole käynyt edes reilusti kuumana.

Tänään vaihtelin alle uudet katukumit kun toinenkin pari saapui. Eturenkaat menee noin neljä kesää ja takarenkaat kaksi. Mikähän sellaisen epätasapainon aiheuttaa ???

Tilasin Wisecon männänasennuskauluksia Summitilta ja ne tuli tänään. Loppuu se venkoilu ohuiden öljyrenkaiden kanssa. Oishan nuokin pitäny tilata jo vuosia sitten, mutta aina unohtunut sen jälkeen kun on saanut koneen kasaan.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2019, 21:17:05 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5022
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1159 : 09.09.2019, 19:41:35 »
Jos on jotain muuta myyty, niin on taas ostettukin.

Vähän aikaa sitten sain haltuun valkeaan lasikuituiset etulokasuojat. On kevyet ja pitääkin vahvistaa yläpintaa jotta kestää nojailla. Ja on lisättävä kantit sisälokaria varten, liimailee alumiinikulmaa sopivin välein. Takaluukun tilailen lähiaikoina RPglasfiberiltä ja sen jälkeen oiskin löydettävä jostain kuituset takaovet. Koneeseen tulee boostilta jäykemmät venttiilijouset, Kent Cams VS5, eli samat kuin englantilaisessa.
Vielä ois tälle syksylle kaikenlaista hankittava ja asennettava.

Englantilaiseen tilasin Finjectorilta AEM "044-tyylisen" 400l/h pumpun ja laitoin viikonlopulla paikalleen. Talven aikana voisi laittaa jämäkämmät virtajohdot, sisustan joutuu purkamaan joka tapauksessa jos/kun hitsaa kaaret katon sivukoteloihinkin kiinni. Jos sillä pääsee eroon katon sauman elämisestä.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5022
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1160 : 11.09.2019, 23:25:56 »
Joku pieni ostos unohtui mainita. Valkeaan ostin toisen alakerran varalle, piti vaan ostaa koko S80 sen takia ja se onkin osina myynnissä.
Eilen muutin englantilaisen megan ja siihen liittyvän sulakerasian virransyöttöä paremmaksi.

Tänään tuli täyteen 9 vuotta englantilaisen ostamisesta :o Ns. sen kunniaksi kävin tutun luona kokeilemassa miten kampe toimii sen penkissä. Ensimmäinen kerta HX45:n kanssa. Painetta nostellessa, ennakkoa kokeillessa ja nokkia säätäessä saikin noin 2,5h kulumaan. Vetoja tuli noin 18 ja huvin vuoksi lopuksi yksi veto vaihteita läpi käyden.

Inertiapenkki ei kovin todenmukaista kuvaa anna koneen toiminta-alueesta kun tahtoo mennä rankasti rikkaallakin liian pienen kuorman takia, mutta nokkia kääntelemällä sai käppyrään yläpäähän lisää aluetta. Jos uudemman kerran sitten kunhan on saanut ohjelmistopäivityksen ja jarrun käyttöön.

Lukemat on ainakin reilut 1,95bar paineelle(moottorilta) ;D Oli varmaan aika sopivan kostea kelikin. Tuossakin vedossa yläpäässä meni törkyrikkaalle.
Klikkaamalla taasen isommaksi.


Jonkinlaista kuvamateriaalia, imusarjan runnereiden kumit elää aika paljon.
https://youtu.be/V3rXUrgwUgQ
« Viimeksi muokattu: 11.09.2019, 23:28:17 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5022
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1161 : 14.09.2019, 21:48:00 »
Valkean öljyn pöllyttely ei asettunut ajamisella, tuntui pahentuvan vaan ja melkein kuukauden se onkin saanut seistä sen takia. Epäilin katkennutta öljyrengasta.

Eilen töiden jälkeen otin kannen pois ja kolmospytty melkein ui öljyssä. Tiputin etupalkin sekä öljypohjan ja tarkastin kolmosen männänrenkaat. Ei mitään vikaa, vaihdoin silti uudet varmuuden varalle ja laitoin öljypohjan sekä etupalkin takaisin paikoilleen. Mäntä lopsahti asennuskauluksen kanssa nätisti takaisin. Otin kolmosen venttiilit sekä imuohjurinkumit pois ja niissähän oli metallihituja sisäpuolella :buck2: Nähtävästi jäänyt ohjurin sisälle ja venttiili työntänyt ne ylös, vaikka kaikki olin putsaavinani.

Tänään purin venttiilit, vaihdoin kaikki imuvenojen ohjurinkumit ja neljä pakovenan kumia joista näytti tulleen vähän kosteutta läpi. Ois voinut vaihtaa kaikki ohjurinkumit, mutta tähän väliin ei saanut kuin 16kpl. Putsasin loput pakopuolen kumit uudelleenasennusta varten. Tein tulpanhattupihdeistä lisätaivuttelulla ja hiomalla ohjurinkumien irrotukseen sopivat, saa kumit ehjänä irti. Hioin venttiilien varret tonnisella paperilla pylväsporassa ja kasasin osat takaisin jäykkien venttiilijousien kanssa.

Kansi ja muut osat paikalleen, öljyt sisään, käyntiin ja odottelemaan alkaako savutus uudestaan hetken käynnin jälkeen. Ei alkanut, nyt vaikuttaisi öljy pysyvän poissa palotilasta. Odotellaan pahinta kunhan saa otettua varaosa-autosta laturin ja liikenteeseen ;D Olihan tuo noin 11,5h operaatio työn osalta, ei kovin paha sinällänsä muttei viitsis kovin usein tehdä.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 372
  • vapari
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1162 : 14.09.2019, 22:07:37 »
Ei kuitekaa ollu väljiä ohjureita?
Mut hyvä että selvisi öljyn polttamisen syy. O0
Volvo 960 -91 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 B200F+M47 [harrastekäyttis]

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5022
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1163 : 14.09.2019, 23:54:42 »
Ei olleet väljistyneet. Kokeilin ennen kannen kasausta alunperin ja nuo eniten vuotaneet nyt uudestaan.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5022
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1164 : 17.09.2019, 21:56:38 »
Eilen otin purkuautosta laturin ja tehostimenpumpun. Tänään laitoin pumpun englantilaiseen, laturin valkeaan ja vaihdoin valkeaan öljyt. Tällä kertaa Valvoline VR1 5W-50. Jos se ois vähän notkeampaa niin tulee lisää tehoa :D Tehostimenpumppuun vaihdoin lyhennetyn jousen vanhasta.

Aukaisin englantilaisessa olleita latureita sen verran että näki mikä vaivaa. Alunperin kiinni olleessa oli liukurengas kulunut loppuun ja hiili kääntynyt syrjälleen. Toisessa oli jännitteensäätimestä katkennut ulkopuolella mutterin alle tuleva johde. Siinäkin toisen hiilen alta on liukurengas kulunut enemmän, mutta uudella jännitteensäätimellä saa toimivan vielä pariksi kesäksi.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1168
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1165 : 18.09.2019, 22:03:18 »
Eilen otin purkuautosta laturin ja tehostimenpumpun. Tänään laitoin pumpun englantilaiseen, laturin valkeaan ja vaihdoin valkeaan öljyt. Tällä kertaa Valvoline VR1 5W-50. Jos se ois vähän notkeampaa niin tulee lisää tehoa :D Tehostimenpumppuun vaihdoin lyhennetyn jousen vanhasta.

Aukaisin englantilaisessa olleita latureita sen verran että näki mikä vaivaa. Alunperin kiinni olleessa oli liukurengas kulunut loppuun ja hiili kääntynyt syrjälleen. Toisessa oli jännitteensäätimestä katkennut ulkopuolella mutterin alle tuleva johde. Siinäkin toisen hiilen alta on liukurengas kulunut enemmän, mutta uudella jännitteensäätimellä saa toimivan vielä pariksi kesäksi.

Mitäs toi tarkottaa käytännössä ja miten vaikuttaa?

Poissa JoonasH

  • Hallituksen varapuheenjohtaja - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5114
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1166 : 18.09.2019, 22:21:44 »
Mitäs toi tarkottaa käytännössä ja miten vaikuttaa?

Otin englantilaisen tehostimenpumppua vähän syrjään, purin paineventtiilin osat pöydälle ja lyhensin jousta noin 2,8mm. Noin 1,6mm lyhennyksen jälkeen muutos ei ollut enää niin suuri, mutta nyt pääsi sentään eroon täysin ylitehostetusta ohjauksesta.

Teipinpalan alla tulppa:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ja osat:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Alentaa tehostimen tuottamaa painetta ja siten myös tehostuksen määrää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5022
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1167 : 19.09.2019, 23:04:47 »
Eilen vaihdoin englantilaiseen uuden penkin kuskille, Sparco Circuit II. Täytyy saada vaan pari senttiä taaemmas, nyt istuu liian edessä. Takareunan joutui jättämään pykälän ylemmäs, koska penkin pohja menee syvemmälle kuin vanhassa. Korjaa tilanteen paremmin kunhan poistaa vakiokiskon ja tekee kunnolliset lattiakiinnikkeet penkeille.




Otin valkean liikenteeseen, pesin sen ja pari settiä vanteita. Kaivoin Galaxyt varastonnurkasta ja vaihdoin ne alle. Ei tarvitse enää kuin madaltaa lisää jottei ole isoa rakoa pyöränkaariin 205/50 kumeilla. Samankokoiset semisliksit meinasin Hydrille. Eihän ne ns. ratarenkaiksi ole yhtään liian leveät, mutta englantilaisellakin pärjännyt 215 ja 225 leveillä.



Tuolileikkiä tuli jatkettua ja nyt valkeassakin on kupit molemmilla. Englantilaisen Pro2000 siirtyi kuskille ja Sprint apparille. Molemmat vanhat etupenkit on sinisessä odottamassa paikoilleenlaittoa.

444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5022
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1168 : 21.09.2019, 21:21:50 »
Tänään tein valkeaan takaosastolle lasinkorvikkeet 3mm polykarbonaatista ja samalla muutaman ruostekorjauksen takasivulasien alle. Laitoin liimaa reunojen alle ja varmistus parilla ruuvilla. Butyylinauhalla ois saanu heti nätimmän, nyt joutuu maalaamaan reunat. Takaovista poistin lasinnostinmekanismit ja liimasin sekä kiilasin levyt paikalleen.








444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy