KL-varaosat  Race.fi

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1446 Vastauksia
  • 602154 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1275 : 22.02.2021, 21:44:10 »
Nyt on videotodistekin ladattu. Eihän se kovin kummoiselta näytä, vaikka onhan siinä vähän paremmin kulkua kuin samaan aikaan radalla olleessa vakiossa 244:ssä nastarenkain :D Noin 130km/h taisi jäädä huiput. Kolmosella pystyi kuitenkin ajamaan koko radan ympäri, mutta yhdessä tiukemmassa mutkassa tuli vaihdettua kakkoselle.

Pakoäänet on koventuneet ja muuttuneet selvästi syksyn jälkeen ja nyt kuuli videolta ensimmäisen kerran ulkoa. Ei ihan kuulosta sellaiselta kuin ennen.

https://youtu.be/bDdIP4ySiWY
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1276 : 08.03.2021, 23:36:26 »
Perjantaina vaihdoin valkeaan moottoriöljyt ja kokeilin välyksiä. Oikea alapallo oli väljistynyt ja vaihdoin sen tänään. Samalla kiristin molemmat etupyöränlaakerit ja laitoin vähän uutta rasvaa. Hiljalleen alkaa ns. parempilaatuisten osien saatavuus olemaan vähenemään päin. Lemförderin palloja ei enää Koivusen kautta saa. Sattumalta varaosaliikkeellä oli hyllyssä molemmille puolille, mutta nekin löytyivät vain alkuperäisellä numerolla. Suoraan auton tiedoilla katsomalla tarjosi vain halvempaa.

Vaihdoin englantilaiseenkin moottoriöljyt tänään, syksyllä jäi vaihtamatta. Pientä veivaamista vaati päästä tarpeeksi alle, koska tilaa on sivuilla sen verran vähän. Käyttelin hetken ja nythän se onkin valmiina ajoon.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1277 : 09.03.2021, 06:17:42 »
Melkein jokaisen automallin kohdalla käynyt niin, että tulee vaihe kun osia ei tahdo saada. Sitten niitä alkaa jokin kiinapaja taas tekemään.

Halpiksia pystyy onneksi usein tekohengittämään juurikin lisärasvauksella. Monesti ne halvemmat pallonivelet on joko kuivia tai lähes kuivia.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1278 : 25.03.2021, 22:03:26 »
Saattaa olla muutakin eroa nivelissä kuin rasvan määrä.

Valkean pakoääni on muuttunut talven aikana koko ajan kovemmaksi ja räkäisemmäksi, kuulee jääratavideoltakin. Vaihdoin tiistaina uuden takapöntön ja ääni palautui ennalleen. Reikäputki on ehjä pöntön sisällä eikä kuulosta siltä että villatkaan olisi lähteneet. Mikä lie sitten tullut.

Viime viikolla hiekkapuhallutin uudet takatukivarret ja niihin oli samalla ohimennen vedetty epoksipohja päälle. Maalasin ne tiistaina ja laitoin tänään paikalleen. Asennuksen jälkeen vähän kiveniskumassaa päälle. Jos vähän paremmin kestäisi ruostumatta kuin suoriltaan asennettuna ::) Kilvenvalojen ja lisäjarruvalon johdot katkesivat jossain vaiheessa talvea, vedin niille uudet ja taas pelaa.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1279 : 27.03.2021, 23:54:37 »
Pesin valkean, kiillotin tuulilasia vähän ja kävin katsastuksessa. Taas voi ajella vuoden ilman korjauskehoituksia. Lasin kiillotus päässyt venähtämään, toissa kesänä jo meinasin koska pientä naarmua ja muuta kulumaa on. Nyt niitä on vähemmän, voisi kiillottaa lisääkin kunhan saa aikaiseksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1280 : 17.04.2021, 16:57:23 »
Viime viikonloppuna pesin valkean taas ja vaihdoin kesäpyörät eli semisliksit alle. Eilen otin pois liikenteestä ja vein varastoon odottelemaan seuraavia ajoja.

Turbobricksiltä huomasin aiheen jossa oli listattuna pari eri painekytkintä öljynpaineenmerkkivalolle. Englantilaiseen tilasin 1,24bar(18psi) kytkimen. Antaa vähän lisää marginaalia jos öljynpaine laskee eikä huomaa katsella mittaria. 2,07bar(30psi) painekytkinkin olisi saatavilla, mutta se on vähän turhan korkea lämpimänä joutokäynnille. Autometerin 18psi tuotenumero on 3241 ja 30psi 3242. Molemmat 1/8" NPT kierteellä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1281 : 11.05.2021, 21:41:33 »
Illalla kaivelin englantilaisen esiin varastosta ja otin liikenteeseen. Päivällä ehti ennen katsastusta vilaisemaan keulasta välykset ja kiristämään etupyöränlaakerit sekä käsijarrun. Katsastus puhtain paperein, mutta jostain syystä etujarruissa oli aika paljon heittoa. Kokeiltava kovempia jarrutuksia josko asettuisi.

Kotimatkalla alkoi tuntumaan nyhtämistä pintakaasulla ja lopulta toisen bensapumpun ääni muuttui kovaksi. Joku vika siihen iski eli vaihdettava uusi. Äsken huuhtasin talven aikana kertyneet pölyt pois, eilen pyyhkäisin vain tuulilasin puhtaaksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1282 : 30.05.2021, 22:17:09 »
Vaihdoin Englantilaisen bensapumpun jo toissaviikolla ja sen osalta tilanne on normaali. Testasin millä kohtaa öljynpaineenmerkkivalo syttyy. Jarrua vasten nostin kytkintä ja valo syttyy mittarin näyttäessä 1,5bar. Painekytkin ja mittari on tarpeeksi lähellä toisiaan ja oletettavasti oikeaa.

Välillä pitää ulkoiluttaakin ja nappasin pikaisesti pari kuvaa. Päivällä pesin ja matkalla oli niin paljon ötökkää liikkeellä, että pestävä heti uudestaan. Vähän ekstrapainoa kontissa.


245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1283 : 18.07.2021, 00:52:49 »
Jo jonkin aikaa sitten tuli mieleen muuttaa valkean tekniikkaa(eli lisätä tehoa) ja nyt ei enää malttanut olla tekemättä vaan perjantaina illalla aloitin tekniikan irrotuksella. Eilen jatkoin vähän jonka myötä "vaihtokone" sekä laatikko on nyt paikallaan ja sen jäljiltä Englantilaisessa ei ole enää tekniikkaa :idiot2: Pääsee testaamaan miten paljon eroa on käytöksessä kun koppa painaa noin 200kg vähemmän.




Syylärinaluspalkin muuttamiseen en halunnut käyttää nyt aikaa ja siirsin sen vaan Englantilaisesta. Otin siitä myös koko putkiston, lisämittarit, isompituottoisen bensapumpun ja painelinjan pumpuilta. Moottorinohjauksia en alkanut siirtämään, Englantilaisen MS3 jää tulevalle koneelle(mikä sitten lieneekään). Putkiston takaosan laitoin paikalleen, etupöntön reikäputki oli mennyt niin huonoon kuntoon että pönttöä irrottaessa karisi lattialle.

Hieman on eroa ulkonäöllisesti 3" ja 3,5" putkistolla, pöntöillähän ei tosiaan ole mitään eroa. Käsivaralta painoero on aika pieni.



Englantilaisen tulevasta koneesta voi sen verran spekuloida, että nykyisillä säännöillä ja otteeseen merkityllä omamassalla suurin sallittu teho on 301hv.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2021, 00:54:52 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1284 : 19.07.2021, 20:43:22 »
Eilen ja tänään jatkoin valkean kanssa ja kaikki pieni säätö on vienyt hyvin aikaa. Etuputken takia otin takalattiasta palan kuten Englantilaisessakin ja kanttasin pellin tilalle. Etupöntön korvasin suoralla putkella, ettei reikäputken paloja mene takapönttöön pärisemään. Huohotukseen on tehtävä muutoksia. Pönttö ei mahdu, koska 960 sähkökeskus on tiellä. Muutaman johtomuutoksen jälkeen asetukset sisään ja käyntiin. Tankkipumppu on rikki ja se tilanne on korjattava.

Ensimmäisellä koeajolla hammastanko oksensi öljyt pihalle oikealta puolelta ja sen jälkeen muistin, että suojakumin sisään on talvella valunut suolavettä joka on ruostuttanut tangon. Eli se on menetetty. Suojakumit oltava tiukasti kiinni kun varret osoittaa reilusti yläviistoon. Vaihdoin toisen tangon ja toistaiseksi kestää öljyt sisällä. Vielä on ~päivän hommat jäljellä, mutta saa ajeltua samalla.

Perävälitys tuntuu sopivalta normaalissa ajossa. Kunhan polttoainepuolen saa kohilleen niin voi katsella vähän säätöjä ja kevyttä vetoa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1285 : 20.07.2021, 23:58:45 »
Töiden jälkeen poistin valkeasta tankkipumpun ja loppui painepumpun vaikerointi. Jos laittaisi tankkiin Hellcat-pumpun ja jättäisi auton alta pois. Ajelin säätöajoa ja huomasin, että mappi näyttää väärin paineilla. Koetin muuttaa raja-arvoja, muttei sitä saa näyttämään ihan kohilleen. Atecun kanssahan on ulkoinen GM-tyylinen anturi. Käytössä tarvike 4bar versio. Aluksi ero oli 0,4bar, nyt näyttää 1,5bar kohdalla 0,2bar liian vähän. Eipä sinällänsä haittaa kun tietää. Yksi vara-anturi on, voisi kokeilla käyttäytyykö samalla tavalla.

Odotuksien vastaisesti ei vielä 1,5bar kohdalla ollut pidon kanssa mitään ongelmaksi sanottavaa 205 leveillä Federalin semislikseillä. Oletin että laitettava jo Polarikset leveämmillä kumeilla alle. Pitäisi muutenkin testata mahtuuko ne edes pyörimään takana. Liikahtaa aika kivasti ja vakiot iänikuiset 960 puolat antaa riittävästi kipinää ainakin 10.9AFR asti. Painonnousun myötä keula on suht mukavuuspainotteinen 7kg jousilla. Voisi hommata eteen 8 tai 9kg ja taakse 5kg.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1286 : 22.07.2021, 23:14:16 »
Eilen pääsi toteamaan jälleen, miten pieni unohdus voi aiheuttaa ylimääräistä remonttia kun kannentiiviste alkoi vuotamaan töistä tullessa. Samalla tuli ilmi ettei paisarinkorkki laske painetta ulos ja ylävesiletkuun tuli pieni vuoto.

Ensikäynnistyksen yhteydessä ei ollut ajoituslamppua käsillä niin se sitten jäi. Atecussa on näköjään asentotunnistimen signaali kytketty eri tavalla kuin megan V3.0 levyllä ja triggaa hampaan eri reunalta. Eroa tulee siis 15-16 astetta. Vähän ohuenlaista oli veto paineella ja ei ihmekään ettei lähtenyt pito irti, koska ennakkoa oli niin paljon liikaa ::) Muuten ei voi sanoa että olisi ollut mitään Ilman korsettia tiiviste olisi pettänyt jo aiemmin ja vuotanut pahemmin. Nyt pystyi vielä ajamaan paisarinkorkki löysällä. Toisaalta männät joutuu kovemmalle koska kannentiiviste kestää paremmin. Ei kumminkaan huohottanut normaalia enempää. Pakolämpömittariakaan en vielä ehtinyt laittamaan kiinni.

Äsken otin kannen pois sarjoineen pakettina ja näkymä oli odotettu. Keskimmäisistä pytyistä tiiviste siirtynyt enemmän kuin päistä. Ja nytkin imupuolelle niin kuin ilman korsettiakin. Männissä ei ollut minkäänlaisia nakutusjälkiä tai muutakaan erikoista. Ei ollutkaan tiivistettä hyllyssä joten kasaus meni huomiselle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1287 : 24.07.2021, 01:41:54 »
Kasasin kamppeet, leikkelin uuden ylä- ja alavesiletkun ja käytin lämpimäksi. Motoparkkiin olisi tehnyt mieli käydä ajamassa pari kierrosta Radalle.comissa, mutta ekstraremontti vei ajan muulta laitolta. Vakiokokoiset etujarrutkaan tuskin kestää montaa kierrosta. Josko ois sunnuntaina kuosissa vartille.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1288 : 25.07.2021, 18:14:21 »
Eilen jatkoin valkean kanssa. Laitoin lisämittarit ja huohotinpurkin paikalleen, tein ilmanputsarille alumiinipalasta pienen lämpösuojan, vaihdoin kolmeen puolaan pätkät johtoa, ym. aikaavievää näpertelyä. Parin testivedon perusteella sytkä loppuu 1,3bar paikkeilla. Ei pahasti, mutta tulee pientä nyhtämistä. Aamupäivällä laitoin vielä liimaa termarintiivisteeseen koska sieltä sihisi. Oli mennyt jo suht pehmeäksi. Laitettava siihen uusi.



Motoparkissa vartilla vedot meni aika pitkälti pakettiin tutustuessa. Noin 1-1,1bar paineella paras oli 12,256s, 198,13km/h, 60ft 2,309s :P Kahteen viimeiseen lähtöön nostin painetta vähän ja oli 1,2-1,3bar kohdalla. Niistä parempi oli 12,032s, 204,20km/h, 60ft 2,420s. Kaikkiaan 13 vetoa.

Lähdössä joko stumppasi tai suti, sutimalla sai marginaalisesti paremmat 60-jalkaiset vaikka ne onkin kaukana hyvästä. Lähtörajoitin ois ihan hyvä ja ehkä paineenrajoitus kakkosvaihteelle. Leveämmästä renkaastahan ei olisi mitään apua :D Kakkonen tuntuu vieläkin vähän pitkältä, muuten välitykset osuu hyvin. Huiman eron tekee kokonaisuudessaan välitykset ja paino suhteessa Englantilaiseen. Nyt on käytössä paljon vähemmän tehoa ja on silti aika lähellä vaikka Englantilaisen 60ft oli ihan eri maata. Siinä siis 11,670s, 211,51km/h, 60ft 2,078s.

Olisin käynyt ajamassa lisää jos ois päässyt vahingossa 11 puolelle, mutta viimeisten vetojen jälkeen tuli lämpöoireita. Huomasin että flektin sulake oli palanut, eihän sitä kuule pyöriikö vai ei. Kesti ajaa kotiin hyvin, eikä tarkastelun jälkeen tee painetta vedossakaan. Seurattava tilannetta, kantta ei ole kuitenkaan oikaistu. Ei huohota yhtään enempää kuin aiemminkaan, eikä huohottimesta tullut mitään ulos. Ajoin muutamaan kertaan pari vetoa peräjälkeen eikä sillä ollut mitään vaikutusta kulkuun, mutta etujarrut höyrys jo ;D Etujarruihin tulee päivitystä 302mm levyillä ja ne saa riittää.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2021, 18:57:55 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1289 : 26.07.2021, 09:53:32 »
Olin Motoparkissa katsomon puolella. Hienosti kulki valkea vaatimattomillakin paineilla :)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo