Molemmat laitteet selvisivät päivän ajeluista ilman ihmeempiä. Mitä nyt valkeasta oli eilen illalla jäänyt öljykorkki irti koneen päälle, onneksi tilanne tuli huomattua tankkauksen yhteydessä. Tasaista kyytiä kun 7km matkalla ei hyppinyt pois. Enimmät putsaillen ja matka jatkui. Sen päälle Tiiriön ja radan välillä ylävesiletku repesi hieman klemmarin vierestä ja se huomattiin vasta paikanpäällä. Letkusta huonot lyhentäen ja 2l nestettä järjestelmään. Muuta vastoinkäymisen tapaista ei päivän aikana tullutkaan. Molemmat heilahtivat meluista läpi heittämällä ja muutama "valitus" tuli, ettei englantilaisen kulkua radalla kuullut juuri ollenkaan

Takapönttö onnistui siis oikein hyvin.
Englantilaisella tuli radalla noin 20 kierrosta. Ei kovin paljoa, mutta ensimmäistä kertaa tälle vuodelle radalla ylipäätään ja ensimmäistä kertaa nykyisillä jarruilla, etujousilla ja turbolla. Ensimmäisen ajokerran jälkeen lisää soppaa 1bar tuntumaan ja siitä ylöspäin. Sen jälkeen oli turvallisen paksulla. Kunnollista säätöä ei ole päässyt tekemään aiemmin sisäänajon takia. Alusta toimi etujousien vaihdon jälkeen toivotulla tavalla eli käytös radalla oli omaan makuun juuri oikeaa. Samanlaista selvää kallistelua ei enää tule kuten vanhoilla jousilla. Jarrujen suhteen ajelut meni totutellessa. Hiljalleen tuli jätettyä jarrutuksia myöhemmäksi ja ois vaan ajeltava, että löytyy niiden rajat. Nythän ajelu oli lähinnä aiemmin mainittua kruisailua, varsinkin kun HX55 ei aivan alhaalta lähde vetämään. Semisliksit alle ja ajettavuus radalla ois kohillaan, ei tarvii kuin hyllyssä odottavan remmin antamaan puhtia alas. Nykyisillä renkailla käyttäytyi paremmin kuin odotin, vaikka ne hieman lötköiltä tuntuvatkin alustaan verrattuna. Jotain videota tuli otettua ajosta, laittelen jos onnistuivat.
Kokonaisuudessaan tämän päivän ratailujen perusteella englantilaisesta jäi todella hyvä fiilis, eikä sellaista että ois mennyt hommat ihan hukkaan

Kulutus radalla oli maltilliset noin 41l/100km

Etuiskareita vois esim. Motoparkkia varten säätää tiukemmalle pari naksua, tuolla meni vanhojen jousien säädöillä just kohilleen. Edellisessä tekstissä jäi päivittämättä tilanne takapyöränpulttien suhteen ja se tilanne ratkesi 700 takapulteilla. Niissä on pituutta juuri sen verran enemmän, että mutterin sai tarpeeksi kierteelle. Onneksi oli samantyyliset kupumutterit laittaa taakse tilalle.
Konehuone tällä hetkellä:

Valkeallakin tuli jokunen kierros kierrettyä. Ei mitään ihmeitä, kaikki pelas. Ensimmäinen kerta tällä radalla ylipäätään, joten totutellessa meni. Englantilaiseen verrattuna varsinkin alustan käytös aiheutti muutoksia ajotyyliin. Vaikka vakaajat ja etujouset ovat englantilaisen vanhat, niin silti tuntuu että kallistelee enemmän kuin englantilainen niiden kanssa. Tiedä sitten onko vain harhaa. Siitä huolimatta alusta toimi hyvin ns. käyttömukavaksi. Ilman maskia lämmöt pysyivät pidempään ja paremmin kohillaan. Griffinin syyläri on siihenkin ollut ajatuksissa, mutta vielä ei ole saanut hommattua. Lukkoa ois kaivannut parissa mutkassa ja/tai jäykempää keulaa.
Lopuksi kaverikuva:
