Valkean öljyn pöllyttely ei asettunut ajamisella, tuntui pahentuvan vaan ja melkein kuukauden se onkin saanut seistä sen takia. Epäilin katkennutta öljyrengasta.
Eilen töiden jälkeen otin kannen pois ja kolmospytty melkein ui öljyssä. Tiputin etupalkin sekä öljypohjan ja tarkastin kolmosen männänrenkaat. Ei mitään vikaa, vaihdoin silti uudet varmuuden varalle ja laitoin öljypohjan sekä etupalkin takaisin paikoilleen. Mäntä lopsahti asennuskauluksen kanssa nätisti takaisin. Otin kolmosen venttiilit sekä imuohjurinkumit pois ja niissähän oli metallihituja sisäpuolella

Nähtävästi jäänyt ohjurin sisälle ja venttiili työntänyt ne ylös, vaikka kaikki olin putsaavinani.
Tänään purin venttiilit, vaihdoin kaikki imuvenojen ohjurinkumit ja neljä pakovenan kumia joista näytti tulleen vähän kosteutta läpi. Ois voinut vaihtaa kaikki ohjurinkumit, mutta tähän väliin ei saanut kuin 16kpl. Putsasin loput pakopuolen kumit uudelleenasennusta varten. Tein tulpanhattupihdeistä lisätaivuttelulla ja hiomalla ohjurinkumien irrotukseen sopivat, saa kumit ehjänä irti. Hioin venttiilien varret tonnisella paperilla pylväsporassa ja kasasin osat takaisin jäykkien venttiilijousien kanssa.
Kansi ja muut osat paikalleen, öljyt sisään, käyntiin ja odottelemaan alkaako savutus uudestaan hetken käynnin jälkeen. Ei alkanut, nyt vaikuttaisi öljy pysyvän poissa palotilasta. Odotellaan pahinta kunhan saa otettua varaosa-autosta laturin ja liikenteeseen

Olihan tuo noin 11,5h operaatio työn osalta, ei kovin paha sinällänsä muttei viitsis kovin usein tehdä.