Englantilaisen uusilla paloilla ja levyillä satulat menee taas vanteita hipoen. Lisäksi on jo keväällä Motoparkissa todettu hyvin kevyt eturenkaiden hierominen jousiin, koska BC:n jousi on isommalla halkaisijalla kuin vanhat. En haluaisi laittaa spacereita, mutta pakko se on kun tarvikevanteitakaan ei "voi" käyttää. Siitä syystä sorvari pyöräytti eteen 3mm teräslätyt ja taakse tuli pultattava spacer ohennettuna. Keskitysolake lähti ohentaessa, joten sisälle on krympätty teräsholkki jossa on keskitys napaan ja vanteeseen. Lätyssä ja spacerissa on sama ulkohalkaisija kuin vanteen keskiössä jotta asennus näyttää suht siistiltä ja vanne saa täyden tuen.
Tottakai takana tulee nyt selvästi esiin miten kaaren muoto ei istu nätisti sen kanssa millä kohtaa pyöräkoteloa rengas on. Vähän tekisi mieli korjata tilanne siirtämällä kaarta taaemmas. Tai jos oikein hurjaksi lähtee, vaihtaa 700/900 taka-akselin ja levittää takakylkiä vähän reilummin

Helpommalla pääsisi tukivarsien kanssa pelaamalla, mutta sinällänsä ei houkuttaisi ja siinä vaiheessa pakoputkisto vaatii muutoksia. Jo nyt putki kääntyy aika jyrkästi etupöntön jälkeen eikä tilaa ole liikaa. Eihän se ole kuin 3,5".
Tänään tuli muutama uusi pusla ja vaihtelin ne paikalleen. Ajattelin kokeilla Powerflexin jäykempää versiota eli mustaa, tosin vain etutukivarsiin ja panhardille. Etutukivarsien takahelat olen vaihtanut jo kerran aiemmin. Jätin keskiholkit tukivarsiin ja vaihdoin vain uudet ulkoholkit. Panhardilla helat on olleet jo vuosia ja toinen hela ei lähtenyt ehjänä irti. Ei ihmekään, koska pesä oli ruostunut sisäpuolelta aika rankasti.

Kytkintä varten tuli yleismallin 0,813" pääsylinteri. 1,65mm isompi halkaisija kuin vakiossa. Varmasti tulee jäykempi kytkin, mutta eipä polkimella tarvitse olla koko aikaa ja pääasia, että liikkeen saa lyhemmäksi.