D5 sai tänään osakseen perushuoltoa. Vaihdoin huohottimenkannen kalvoineen, moottoriöljyt ja suodattimen. Edellisestä vaihdosta ehti kulumaan noin 12tkm. Etusumpun tyhjennysroppu on odottanut uusintaa koneen asennuksesta asti, nyt jopa muistin hankkia sen ja uusin samalla molemmat. Öljynpaineanturi näyttäisi hikoilevan öljyä läpi eli uusiksi menee.
Perään vaihdoin pinjonin tiivisteen. Laipan tiivistepinnassa ei näy syytä miksi edellinen alkoi vuotamaan niin nopeasti. En edes muista milloin viimeksi tuli tarkastettua perän öljymäärä, muttei sinne tarvinnut lisätä kuin puoli desiä vaikka alapuoli on koko ajan kosteana. Laatikkoon on vaihdettava kardaanilaipan tiiviste, koska sen vuoto puolestaan pitää laatikon takapään kosteana vaikkei vuodakaan paljoa.
Vedin putsarilta tulevan imuputken ja ahtoputken yhteen, koska ahtoputki vapisee koneen käydessä huomattavasti ja yhdistäminen vaimensi hieman koneesta tulevaa ääntä. Moottorintukikumeille en vaivautunut vetämään alipainelinjoja ja nyt korjasin sen tilanteen. Olihan sekin "iso" homma

Käytin vasemman etutolpan auki, koska yläpään uniball takertelee hieman auton ollessa pyörillään. Käsin liikkui oikein herkästi. Kokeiltava uutta tilalle. Sillä osastolla ollessa kiristin pyöränlaakerista ylimääräiset tyhjät pois.
Kesämiittiä ajatellen kävin jarruttelemassa reilummin jotta tietää tarvitseeko jarrulevyjä vaihtaa ravistuksen takia. Ravistuksia ei ollut ja tulikin todettua etupalojen savuavan rutkasti jo satasesta tehdyn kovemman jarrutuksen jälkeen

Voisi laittaa jotkut paremmat arkiajoakin varten.
Tekniikanvaihdoksen jälkeen 1,5 vuoteen on tullut mittariin noin 33tkm. Puoleen vuoteen ei ole tullut kuin 8tkm kun ollut muutakin kalustoa ajossa.