Jahas, ETS valo kyllä nollaantuu opd lukijan kautta ja pysyy ekan starttauksen jälkeen sammuksissa, seuraava käynnistys sen sitten jälleen sytyttää, muuten auto kyl pelaa normaalisti, on pelannut jo monta vuotta ohjelmoinnin jälkeen. 
"et jos jäi ETS-valo palamaan niin sit ei oo osattu nollata sitä. Vikaoodi jää itse läppäboksiin muistiin ja koodi tulee sieltä sitten uudelleen käynistettäessä. Sen nollaamiseen on ihan oma proseduurinsa"
Onko tuohon nollaukseen joku poppakonsti?
Yleisiä tietoja:  
Jos kaasuläpän ohjausyksikkö (ETM) 
havaitsee, että yhteys 
moottorinohjausyksikköön (ECM) puuttuu 
tai siinä on häiriöitä, kaasuläpän 
ohjausyksikön (ETM) muistiin tallentuu 
vikakoodi. Tieto viasta lähetetään 
moottorinohjausyksikköön (ECM) vasta 
kun CAN-yhteys toimii. Tämä merkitsee 
sitä, että moottorinohjausyksikkö (ECM) 
tallentaa näiden vikojen vikakoodit vasta 
kun kaasuläpän ohjausyksikkö (ETM) 
lähettää ne. Tämä puolestaan tarkoittaa, 
että vikakoodin jäädytetyt arvot 
tallennetaan tältä ajankohdalta. 
Kaasuläpän ohjausyksikön (ETM) 
kannalta tämä tarkoittaa sitä, että 
jäädytetyt arvot ovat myöhemmältä 
ajankohdalta vian ilmenemisen jälkeen.  
Vianetsinnän yhteydessä suositellaan, 
että sytytysvirta katkaistaan ja 
kytketään kaksi kertaa ennen 
vikakoodien tyhjäystä. Tämä johtuu siitä, 
että vikakoodit ovat ehkä tallentuneet 
kaasuläpän ohjausyksikön (ETM) 
komennon perusteella, mutta koska 
vikakoodit tyhjätään vain 
moottorinohjausyksiköstä (ECM), 
kaasuläpän ohjausyksikkö (ETM) pitää 
kytkeä kokonaan pois päältä 
(jännitteettömäksi), jotta sen 
vikakoodimuisti tyhjenee kokonaan. 
Tämä pitää suorittaa ennen koeajoa, 
muuten vika voi tallentua uudelleen 
moottorinohjausyksikköön (ECM).  
Moottorinohjausyksikkö (ECM) ja 
kaasuläpän ohjausyksikkö (ETM) 
kytketään kokonaan pois päältä 
seuraavasti:  
Katkaise sytytysvirta, odota 3 
minuuttia, jotta 
päärele/järjestelmärele päästää 
jännitteensyötön mm. kaasuläpän 
ohjausyksikölle (ETM).  
Kytke ja katkaise sytytysvirta  
Odota vielä 3 minuuttia. Jos 
tuuletin on toiminnassa, odota 
vielä 2 minuuttia tuulettimen 
pysähtymisen jälkeen, jotta 
kaasuläpän ohjausyksikkö (ETM) 
kytketään oikealla tavalla pois 
päältä.
Kytke virrat päälle ja sitten nollataan vikakoodit lukulaitteella.
Oman kokemuksen perusteella riittää, 
kun odottaa, että järjestelmärele päästää n. 15s päästä, 
sen napsauksen kuulee kyllä. Ei tarvitse odottaa kolmea minuuttia.