Carcom Oy  Elekma

Kanavan volyymi, maksvirtaus ja kaikki muukin kansitöihin liittyvä jutustelu

  • 376 Vastauksia
  • 205433 Lukukerrat

Dalonen76, Chall ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Onko tuhoon tuomittu ajatus käyttää 214N rosteri venoja valurautaohjureiden kans?
Venoisa kyllä kromattu varsi.

Vapari B20 kyseessä.

E:Niin ja pakovenoista kyse.

Paikalla Dalonen76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Ajatusleikki: Volvon viimeisestä B230 turbokoneesta itoaa 350hv ahtimen ja coolerin vaihdolla
Mitä pitää tehdä että saada 450hv?
Säännöt: Vakio-osia: kampi, lohko, kansi ja imusarja

Mitä tehdä kannelle; täytetäänkö vai avarretaanko? Venttiilit?
Voiko ajaa kadulla, onko vääntöä?
Päästöt?


Mulla juuri tää tilanne, 360whp tällä hetkellä ja ois tarkotus saada sinne 450 hp tuntumaan. Tällä hetkellä 531 koskematon kansi vx3 nokalla.

Mikäs ois järkevin vaihtoehto tähän sillain kustannusedullisesti? Vaihtaa 2mm isommat venttiilit ja nokka ja käyttää vakioseetiä? (siistis kanavia siinä samalla) Vaiko mennä helpoimman kautta ja käyttää vakioventtiileitä ja vaihtaa esim t3  nokka ja jäykät venttiilinjouset ja käyttää raha isompaan ahtimeen ja nostaa vaan ahtopainetta?

Mikä ois suositeltavin tapa tähän noin 450 heppaan renkailta. Kuitenki isompi ahdin taas herää huonommin eli kansityöt ois siihenkin nähden fiksu päätös että saadaan vähän eloa moottoriin jo pienemmillä kierroksilla. Auto tulee kuitenki kadulle. Vaikeita päätöksiä ja budjettikin suhtkoht tiukilla  ;D

 

Carcom Oy  Elekma