Itse en ole nostanut kanavaa/lattiaa yhtään kertaa, eikä sille ole ollut tarvettakaan tämän tyypin kannessa. Imukanavan huolellinen ja oikeaoppinen porttaus riittää vakio 44mm imuvent. tuottamaan hyvin voimaa aina 2,3L alakerroissa.
Paljon surkeampiakin imukanavia on toisissa kansissa ja silti ne tuottavat hyvin voimaa käyvässä moottorissa. Virtauspenkki/ virtausnopeus hevoset on monesti ihan eri juttu, kuin todellisuus. Oikein hyvin onnistuneissa 2v koneissa on päästy +110 hp:n litratehoihin ja kansien virtaus on ylitetty reilusti.
Pakopuoli on paljon tärkeämpi tehon saavuttamiseksi vapaastihengittävässä moottorissa. Olen laittanut noihin kansiin 37mm pakoventtiiliä, mikä menee turvallisesti alkuperäiseen istukkarenkaaseen ja sillä saa hyvin hyödynnettyä juuri sen 2mm suuremman venttiilin.
Lisäksi pääsee muutenkin muuttaman alkuperäisen istukanalueen paremmaksi. Ja pakosarja tietysti täytyy olla mahdollisimman hyvä, josta puhuttaessa kollektori on se tärkein juttu+ siitä taakse lähtevä pakoputkisto. Toisinaan pakosarjan kanssa saa painiskella tuhottoman paljon, ennenkuin löytyy se kulloiseenkin tarpeeseen oikea kokonaisuus.