Ohjekirjan mukaan punainen osuus on 8 litraa.
Ajan myötä arvot muuttuvat yksilöllisiksi. Tässä yksi esimerkki:
http://www.lintsi.info/wx/volvo/korjaamo/bensatankki.htm10 litraa tankissa nostaa neulan punaisen alarajalle.
Anturin liittimet ovat syvennyksessä tankin päällä. Vesi ja lumi kertyvät koloon ja ruostuttavat liitokset puhki noin 15-20 vuodessa.
Tämä on yleinen syy polttoainemittarin toimimattomuuteen sekä siihen että auto sammuu koska ei saa bensaa vaikka tankissa on yli puolet jäljellä. (Oireena epämääräinen moottorin sammuminen. Auton seisottua muutaman minuutin käynnistyy taas ja käy vähän aikaa kunnes sammuu taas.)
Anturin liitokseen ruostunut reikä estää imun vajaasta tankista. Polttoainepumppu imee ilmaa eikä riittävästi bensaa.
(Erityisesti K-koneissa joissa ei ole sähköistä polttoainepumppua tankissa)
Tässä kuvia (ja muuta infoa polttoainemittarin ja sähköpumpun vaihdosta) :
http://cleanflametrap.com/transferPump.htmVolvon alkuperäinen anturi on kallis mutta kannattava ostos. Taisi olla jotain 150€ muutama vuosi sitten.
Oma kokemus mittarista on sama kuin Panssarivaunun: mittari ei ole lineaarinen eli aluksi ei laske juuri ollenkaan ja sitten puolivälin jälkeen nopeasti.
Tankki saa myös helposti kolhuja, oman Sportswagonin (B230K) tankin tilavuus on enää 53 litraa.
Bensa loppuu jo ennen punaista aluetta (Täydellä tankilla mittari on asteikon yläpuolella, mustan alueen yläreunassa.). Tämä on aiheuttanut yllätyksiä autoa lainaaville...
Tyhjällä autolla (vain kuski eikä tavaraa) kulutus on ollut noin 8 litraa/100km maantie nopeuksissa (80-100km/h). Volvon 5 vaihteella ei kyllä paljon ohiteltu ja mäkeenkin saa vaihtaa 4s vaihteen.