Periaatteessa releen + ja miinuksella ei ole väliä. Tosin tasavirralla voi jääädä rele vetäneeksi jos väärin päin.
Maadoitus kannattaa ottaa siitä oikeasta maadoituspisteestä eikä akusta. 86 on ohjaus + ja 85 sitten maihin. Jos kytkimen
laittaa niin miinus tuon kytkimen kautta.
Yhdessä kiinteistölaitteessa piti miinusta katkoa, muuten jäi rele aina vetäneeksi.
Autoreleissä ei ole mitään erityistä syytä laittaa miinuskatkottua ohjausta eli kumpi vaan käy, mutta toki tuo on helpompi tehdä noin päin, kun tuo ohjauksen lampulta releelle.
Kelan napaisuudellakaan ei ole väliä, mikäli siellä ei ole sisäistä suojadiodia!
Suosittelen laittamaan aina releen napoihin suojadiodin estosuunnassa. ->vältytään jännitepiikin siirtymiseltä muuhun auton sähköjärjestelmään. Parhaiten tuon piikin huomaa autoradiossa, kun releen kela päästää.
http://kompo2010.wikispaces.com/SuojadiodiJos oli tommonen rele joka jää päälle, niin se oli viallinen, tai sitten väärän tyyppinen.