Jaa tota joo..
Punasen kanssa niin että V nokka läks myyntiin, A-nokka takasin. Paljon parempi vetoalue.
Parempi vetoalue kuin ennen V-nokalla kokeilua, no ullatus jos venat kannellu..
Vakiosumut laiteltu takasin ja ajeltu bensalla, ongelma jatkuu.
Säädettävä paineensäädin mittarilla ja b200et 2,5bar säädin teurastettu poraamalla, niin toimii adapterina ku säätimessä letkulähöt. Säädetty siihin 3bar, ko mitattuna se 2,8 tais vakiolla olla tyhjäkäynillä.
Ei vaikutusta. Eikä kyl 3,5 nostossakaan.
Bilteman 044 kopio laitettu, ei vaikutusta kulkuun eikä satunnaisiin seospiikkailuihin tasakaasulla sekä vedossakaan.
Käytettyjä extra osia nurkissa immu, kaasuläpän asentotunnari, joita jumppailtu tyyliin 100km välein toiseksi ilman vaikutuksia, myös asentotunnarin, vaijerin ja vivuston säätöjä tutkailtu suht vaikutuksetta.
Milloin equn virrattomaksi ottoakin.
Nopeustietoa tuntuu ilmesesti välillä saavan ja välillä ei(144 koodi).
Laittelin flexitunen takasin kiinni vaikka bensalla ajelin ja sekään ei autuaaksi tee vaikka vaihtelis vaihtokytkimestä bensa/e85 asentoa, hetken piikkaa kytkiessä joskus rikkaalle.
Joskus sit ei mitään pientäkää eroa, piti sit oikein selvittää piipparilla ja flexitunen ohjeista että onko varmasti piuhat oikein ja missä asennossa se kytkin olikaan mitäkin ja toimiiko ees kytkin, toimii.
Plx vaan näyttää sellasia lukemia, että heräs epäilys tekeekö flexitune välissä juur mitään..
Tk-mottia myös monessa välissä tutkailtu ja crc/wd40/teflonsprayssä uiteltu, milloin autossa ja milloin irrallaan virtalähteessä tallin pöyvällä testailtu.
Ko jättää tyhjäkäyntiä välillä 1500.
Imuvuotoja ei letkuja luttaamalla ilmene, ei tehostimesta. Mutta toisinaan ehkä tk-moottori elää omaa elämääsä.
Spreijattu bräkistä ja jossai välissä crc:tä ympär imusarjaa ja kaasuläppää, ei muutu käynti.
Siitä huolimatta pien nitkautus kireemmälle imusarjaa ja kaasuläppärungon muttereita, ei vaikutusta.
Alettu riskillä tankkaamaa taas e85 ja ajeltu pääosin pintakaasulla flexitunen kera.
Härövalo palaa toisinaan ja toisinaan ei mittarissa, ei juur huomattavaa vaikutusta käyntiin ja käytökseen ajossa paloko valo vai ei.
Tähän väliin taisin valon palaessa katella koodit. 144, 213, 214, 311.
Vaihoin taas kaasuläpän tunnarin toiseen jo autossa aijemmin kiinni olleeseen.
Putsasin kampparin tunnarin, joka oli kyllä suht hyvässä öljy/pohjamassa/pöly möhnässä.
Taisin vaihtaa takasin toisen immunkin ja samalla tarkastelin sitä immun ja kaasuläpän välin haitariputkea HYVIN!
Putsasin senkin huohotustöhnistä kuten kaasuläpän.
Kun aikanaan b200f aikana oli veetumaisesti haitarin taitoksissa reikiä piilossa. Niitä ei nyt ollut.
Nyt tulee tuosta nopeustiedosta sillotällö koodia, muista päästiin.
Toiminta ei tuntunu muuttuvan, eikä plx käytös nimeksikään

Tällä kirjottamisen hetkellä takana 150km takana taas pelkällä e85 flexitunella.
Ko ajelun 70km kohilla tulppasin tk-moottorin letkun.
Nyt seoskäytös on sentään järkevän tasaista, tyhjäkäynti ei heittele/jää päälle.
Pysyy siinä tonnin ja viisarin verran päällä lämpösenä.
Kylmänä just ja just päälle 500rpm.
Joskin inasen se laihalle vetää edelleen vedossa ja yli 100:sta ajaessa nousee yli 1,06 ja välillä tippasee satunnaisesti 0,97-0,99 huiteleen.
Muistelen kyllä että aikanaan kun tuo flexitune tuli, kävi se myös vähän laihalla vakiosumuilla toisinaan vedoissa.
Jos ois 440cc sumut hyllyssä, ottasin flexitunen varmaa pois ja ko sumuilla e85 koittae kui menee.
Eli melko vahva diagnoosi tk-moottoriin ja sen ohjauksessakin ehkä pesii joku mielisairaus.
Saatan tähän kohtaan alkaa hetken ajaan taas bensalla flexi kiinni sekä poissakin taas kokeeksi.
Jos sit rokkaa ok, niin kaiketi uutta tk-moottoria ja uutta kaasuläpän tunnaria metästään kun talous sallisi.
Meinaan mulla olevien immujen, kaasuläppätunnareitten ja tk-motin käyttötunneista ei ole mitään käryä,
uusisin yhtälailla kuin lambdankin ns turhaan.
Hyvä vaan mielenrauhan saamiseks vaihella, toki nyt toistaseksi talous ei salli ku ihan pakottavassa tilanteessa.
Niin ei noita "huvikseen" osien uusimisia raati suorittaa toistaseksi.
Täten tää vian etsintä o tämmöstä ja nurkissa lojuvien osien ees taas jumppailuaki harrastaa ku ei maksa mitään.
Nyt vaihetun kaasuläppätunnarin heitin jo roskiin, etten erehy sitä käytettyä enään laittaan taas kiinni, joku tolkku edes..
Nyt kuiteki pystyy ajella. Mut kumin polttoja ja pitkiä matkoja kaasu pohjassa ei raaski suorittaa.
Vedossa nyt kuitenki lambda-arvo huitelee plx mittarissa 1,06-1,18 väliä edes...
Ennen tk-motin tulppausta omituisia laihalle piikkailuja miten sattuu ja vedossa jo persdynolla nykivää puutumista ko mittarissa vedossa piikkaili ihan asteikon ohi "lean" tekstiä tauluun. Myös bensalla.
Nyt joo tosiaan tk-motti tulpattuna seuraavaks liikkuessa 98 bensaa tankkaamaa tankkiin ja katotaan kuin käy.
Annan flexitunen olla kiinni, niin voi bensalla sitte laitella viina-asennolle koemielessä jos laihistelee edelleen.
Saatan kokeilla myös ilman.
Sitte toki täysin rokkaavasta autosta ehkä immua, tk-mottia, kaasuläpän tunnarin kokeiluun, jos joku tuttu lainais säkällä kokeiluun.
Toki jos tässä rahatilanne muuttuu, luovun tästä "sekoilusta" ja haen ainakin uuden kaasuläpän tunnarin, tk-motin ja kaiketi kampparin asentotunnarinkin uuden ens alkuun.
Ps ilmansuodatin on vakio. Tais olla jopa ennen V-nokka kokeilua tai viimestään sillon vaihtu vakioks.
Tässäki ku ois maxxecu, niin tunkis vaan kakkua vaikka lisää, tai riippuu mitä löydöksiä eteen sattuisi läppär kii ajellessa.
Saattais vaikka jonkun osan signaali/voltit/sytty/polttoainekartoissa tapahtua sellanen heitto, josta vetäisin johtopäätöksen vaikka kaasuläpän asentotunnariin näin esimerkkinä.
Esim ecu ymmärtäis sitä väärin, vaikka itse anturi pelais itessään.
Kun siinä ajais kaasulla ja vaihteilla miten sattuu leikkien ja kattois mitä näytöllä näkyy kussakin osastossa.
Nyt on täyttä utopiaa mitä lautasia lyöviä apinoita lh ja ezk sisällä elämöi.
Sekin meinaan kun näkis dataa mitä ohjaus tekee. Ainakin mun päässä selventäis että onko vika ohjauksessa vai komponenteissa.
Nyt kun ohjauksen tekoset on ihan harmaata aluetta, on vaikea vetää johtopäätöksiä kokonaiskuvan uupuessa.
Mm kaverilla kävi autonsa päin honkia, lainasin sille multa muunmuassa immua, eikä mitään muutosta hällä.
Saa aika säkä vaan olla, että ns yhtä paskana olis osia, esim se immu, läpän tunnari jne

Toistamiseen on myös puristukset katottu ja ohivuodotkin paineistamalla katottu, ei löyvy niissäkä sanomista.
Kun ongelmahan alko V-nokkakokeilun yhteydessä ja siinä huomattiin samalla kantavat venttiilit.
Niin kieltämättä tässä alkaa oleen visiot harvassa ja vit*ttaa ku ei tiedä pitäskö ittesä haukkua tyhmäksi jo.
Ainiin liekö sanoin.. B200f boxiakin koitettu, sekään ei juuri muutosta tee, pahentaa iteasiassa.
Ite plx syykskään en menis laittamaan, kun tosiaan ko taulussa on 1,15 tai laihempaa, tuntee ja kuulee sen jo ettei kaikki oo kotona.
Ainiin ja voisinha mää huviksein koittaa ottaa ezk:lta sen maamodin/ennakkomodin pois, sitä ei meinaan oo koitettu.
Ilmanen koetus oisi.
Aikanaan sen tehdessä alko tosin soppaa menemää vähempi inasen ja vetoalue oli parempi, tuskin siinäkään syytä.
Toisaalta mä en lh kanssa enää yllättyis vaikka ois kiinni ledi kilvenvaloista kohta..
Sen verran paskaa tuuria mulla on ollu jos on koittanu budjetilla, soveltaen ja vakiopalikoilla harrastaa.
Tulee pitkässä juoksussa vielä kalliimmaks ku sinisen laitto isolla rahalla, jos ei päätä luovuttaa jossain kohtaa vakio/tehaspalikoilla itkemisen ja siirry hipohipo palikoihi/aftermarket race osiin.
Niillä t5 valkosilla ajaessa tän aikalailla toimiessa ennen V-nokka koitosta, oli keskialueella ja rajotinta vasten vedossa lämpösellä koneella.
Öö olikoha 0,70 keskikierrosalueella rikkaimmillaan vedossa ja räpätintä vasten tai inasen sitä ennen 0,80-0,90.
Kylmäkäynnistys 10-15 pakkasilla vaati pari kolme pumpun "priimaukset"ilman starttia kolmannella startilla oli viimeistään jo käynnissä. ~17l/100km meni e85.
Nyt tuli kyllä niin sekavat jorinat että huomaa itekki. Mutta joo minkäs teet.
Vähän tässä ollaa lähellä taitekohtaa siinä että kannattaako tähän esim immuun panostaakaan,
Vaikka tossa aijemmin puhuinkin osien huvikseen vaihdosta.
Sekin muutama satku säästää jos heittäs lh kuikkaan ja aftermarket ecua map:illa tilalle.
Jos justiin sopivassa kohtaa fiiliksien, lompakon salliessa tulee eteen purku b230fk/ft boxeineen yms, pitäydytään vielä lh:ssa aluksi

Tai turbohilpeet vaan tuon b230f kylkeen, toinen kansi hyllystä kii ja jo joka hemmetin tuutissa facebookista instaan ja savumerkkeihin huutelis "tehkää nyt joku prkl tähän kartat".
Semi edullisesti toisinaan on t5 kattilalla olevia kosliaki purussa välillä, sekin vois olla vaihtoehto purkaa siintä kaikki ajoon ja käymiseen vaadittava tähän, tai miksei se 170hp vaparikin jos oikeen halvalla saa.
Kun kylhän tilojen, taloustilanteen ja vapaa-ajan salliessa tän punasenkin vois pitää toistaseksi vielä pitkään.
Tai kun tuo myynnissäkin on, niin tiiä vaik jäis tekemättä jos asiallinen ostaja tulee tai kiinnostava vaihdokki.
Mut niin monesta tekijästä/muuttujasta ja omista mielenhäiriöistä kiinni mitä tapahtuu ja mitä ei.
Tästä vois melkeen tehä itelle allekirjotuksen
SiniseenKytkimen pääsylkkä amazonin omasta vaihtaa jokskin muuks isommaks/pitkä liikkeisemmäkskin.
Ei prkl irrota.
Kardaanin etupätkä lyhentää.
Taka-akselin ylätuet kehitellä.
Torsenmurikkaa shimmilevyjä että vois siihe laittaa poskilaakerit ja sen kiinni.
Mittaristoon tulossa ebayn kautta 2kpl (1kpl tarvii) se uaf2115 chippi.
Jos sit loppuis vastuksen käryäminen nopeusmittarista virrat käynnissä olo asennossa ollessa,
sekä palais virrat päälle kääntäessä muutkin kuin öljypainevalo varotusvaloista..
Säkällä tämä sama osa voineis olla syypää punasessa volvossaki siihe nopeustiedon kettuiluun..
Vois siihe sen toisen laittaa, jos on sama komponentti.
Ehkä voisin hyödyntää täten maxxeculle tätä nopeustietoaki.
Tai sit pistänen sen alkujaan hihnapyörä triggerillä olleen anturin johonkin, pyörään tai kardaaniin.
Cherryn anturikin ois lisäksi jouten, jos jommalla kummalla houtuisi.
Tai säkällä toinen vaikka toiseen etupyörään, toinen kardaaniin.
Tähän pitää vielä perehtyä. Täten vois huvikseen vaikka sutimisen estoakin miettiä.
Sit joo toki sisustan siivousta kuolleista kärpäsistä, hämähäkin seiteistä, vöistä yms mahd homepilkut.
Koota kojelauta osastoa, suojata/vaihtaa rosvoliittimillä yms liitoksilla pilattuja johtoja uusiin.
Musavehkeiden laittelua... Onhan siinä..
Jatketaan, ja anteeksi...