Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60 103kw 2001 Kysymys venttiileiden säätötarpeesta ?

  • 3 Vastauksia
  • 2064 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Hei taas
Otsikossa mainutun auton moottorissa ei ole hydraulisesti säätyvät venttiilin nostimet,ja mielestäni
venttiililoneiston ääni on melko raakaa,,,raksuttaa aika voimakkaasti.
Moottorilla ajettu 170tkm ilmeisesti pitkillä öljynvaihtoväleillä,ja muutenkin huonolla huollolla.
Kysymys kuuluu,,, minkälainen homma tuo olisi jos tuon tekisi/teettäisi,merkkiliikkeessä sanoivat,että pitää olla repullinen säätöpaloja kun tuohon hommaan ryhtyy,niitä säätöpaloja kun on eri kokoisia riippuen kuluneisuudesta.
,,,vai kuuluuko tuo raksutus asiaan,edellisissä autoissani on kaikissa ollut hydr nostimet jotka
eivät pahemmin ääntele.
En tunne näitä volvon uudempia koneita,mutta B18 ja B20 ovat hyvinkin tuttuja,mutta :-)


S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: S60 103kw 2001 Kysymys venttiileiden säätötarpeesta ?
« Vastaus #1 : 11.09.2013, 15:15:03 »
Onkos tässä jo säätyvä pakonokan ajoitus?
Sehän näissä usein alkaa raksattamaan...

Volvoissa on todella harvoin ongelmaa nokkien kuluneisuuden suhteen ellei sitten ole todella heikolla huollolla ollut. Eli voisin arvailla, että vika voisi olla jossain muualla kuin liian suuressa venttiilinvälyksessä.
Se säätö tosiaan on aikamoinen homma, koneessa kun ei ole venttiilikoppaa tai edes nokka-akseleille laakeripukkeja erikseen.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 103kw 2001 Kysymys venttiileiden säätötarpeesta ?
« Vastaus #2 : 11.09.2013, 20:35:22 »
Onkos tässä jo säätyvä pakonokan ajoitus?
Sehän näissä usein alkaa raksattamaan...

Volvoissa on todella harvoin ongelmaa nokkien kuluneisuuden suhteen ellei sitten ole todella heikolla huollolla ollut. Eli voisin arvailla, että vika voisi olla jossain muualla kuin liian suuressa venttiilinvälyksessä.
Se säätö tosiaan on aikamoinen homma, koneessa kun ei ole venttiilikoppaa tai edes nokka-akseleille laakeripukkeja erikseen.

Kiitos vastauksesta :-)

Eikös tässä koneessa on vain säätyvä imunokan ajoitus ?
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: S60 103kw 2001 Kysymys venttiileiden säätötarpeesta ?
« Vastaus #3 : 11.09.2013, 20:43:04 »
Vaparissa on pelkästään imunokka säätyvä. Turboja on pelkästään säätyvällä pakonokalla tai sitten molemmat ovat säätyviä.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

 

KL-varaosat  Race.fi