Kulkukoira  Proturbo

B200ET kannen irroituksen jälkeen ei käy kunnolla.

  • 21 Vastauksia
  • 5389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B200ET kannen irroituksen jälkeen ei käy kunnolla.
« Vastaus #15 : 10.09.2013, 08:24:53 »
Haluaako jengi jauhaa täälä offtopiccia, voin kertoo koko motin tarinan jos kiinnostaa...

Keero nyt, niin joku voi jotain oppiakkin.

Lassii lopettaa sen turhanpäiväisen pään aukomisen nyt sitten tähän paikkaan.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: B200ET kannen irroituksen jälkeen ei käy kunnolla.
« Vastaus #16 : 10.09.2013, 08:59:24 »
Haluaako jengi jauhaa täälä offtopiccia, voin kertoo koko motin tarinan jos kiinnostaa...
Nyt rupes kiinnostamaan, joten kerrotko  :o
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: B200ET kannen irroituksen jälkeen ei käy kunnolla.
« Vastaus #17 : 10.09.2013, 09:57:48 »
Auto tuli meikäläiselle parikuukautta sitten, haettiin espoosta, ahtimen öljynpaluu vuosi tai alkoi vuotamaan matkalla, paikanpäällä ei pystynyt toteamaan kunnolla kun oli märkää ja hiekkaparkkiksella tutkittiin autoa.
N.150km myöhemmin kotona ihmeteltiin kun auton perä aivan öljyssä, katottiin tikkua, ei edes kastunut. Lisättiin ööliä koneeseen ja mylly oli jo ottanut vaurioo matkalla, piti vähän epämäärästä meteliä. Sille ei voinut mitään, autolla ajeltiin varmaan yli 7tkm ilman vikoja.

Seuraavaksi oma tyhmyys iski peliin. Lastu motronicciin, ahdot sinne ~1bar. Jonain päivänä ahdot oli laskenut puoleen kiloon. Tai niinhän sitä luultiin. Imusarjasta lähtevä letku hyttiin oli rikkoutunut yhdestäkohtaa antaen väärää tietoa ahtopaine mittarille. Ruuvattiin ahdot mittarinmukaan sinne kiloon, oikeita ahtoja en osaa sanoo, ehkä 1.5bar.

Seurauksena yhden männän sulaminen, täysin omaa tyhmyyttä.

Samalla viikolla kone purettiin, sylinteristä hakattiin vasaralla ja taltalla isoimman männänroippeet pihalle, hiomapaperia ja biltsun kivihoonia perään. Auto toimi moitteetta ~2.5tkm. Ei huohotellutkaan mitenkään erikoisesti, huohotti kuitenkin. Puristukset oli OK. Mäntä ja kanki kaivettiin n.400tkm ajetusta vinokoneesta josta oli tullut ykkösen kanki lohkosta pihalle, pari kankee oli solmussa ja yks oli ehjän näkönen niin lainasinpa sen siittä sitten omaan käyttöön. Oli muuten samaa vuosimallia ja samanvärinen :D joku kirous noissa hopeissa volvoissa?

Pakko oli saada vehje läjään että pääsee toihin.

Jonkin aikaa sitten ahdin hajosi, öljynkulutus nousi aika tähtitieteellisiin lukemiin. Luultiin että öljyrengas tms. katkesi, aika jokkismoottori kun olikin niin ei edes kiinnostanut tutkia asiaa. Ajeltiin about 500km jäteöljyillä, kunnes päätin tutkia asiaa ja tulin tulokseen että ahdinhan siittä on tullut tiensä päähän. Ahdin vaihdettiin ja samalla laskettiin kunnon öljyt koneeseen.

Samana iltana alkoi koneesta kuulua epämiellyttävää kolinaa, kotiin päästyä otin koneen leväälleen, ja todettiin että ykkösen kangen alapään laakeri paskana. Kampurakaan ei ollut enään ihan uuttavastaava. Uudet laakerit koneeseen, paska nippuun. Hetken ajelun jälkeen kuulosteltiin että koneessa varmaan käynyt joku pikku käpy, kun sahas käymään niin kuulosti kun ei ois ollu tulppia koneessa, vetojakaan ei ollu enään samaan malliin kun ennen. Pienen kumiensauhuttelun (paras koe/sisäänajo :D ) jälkeen huomattiin että oli huohottanut reilusti öljyä pihalle. Laitettiin lisää ööliä koneeseen ja n.1km ennen kotipihaa alko konehuoneesta kuulumaan aika kovaa kolinaa. Kotipihassa polkasin vapaalla lapun lattiaan ja loput olenkin jo kertonut.
 
Jos tästä nyt voi jotakin oppia niin ainakin uutta autoa kotiin ajaessa kannattaa pysähtyä muutaman kerran tarkastamaan öljyt ym. elintärkeät asiat. Ja jos jotain kummallista tapahtuu niin kannattaa ottaa silmä käteen. Jos olisin sulamis iltana jaksanut tutkia n.10sec konehuonetta oltaisiin vältytty sulamiselta. Ja jäteöljyilläkin oli varmaan oma näppinsä sopassa. Olihan se nyt varmahan kahen minuutin homma tarkastaa ahtimen kunto, ja toisen ahtimen sain 30e, vaihto kesti ehkä 30min...

Puhelimella ei jaksa enempää sepustaa, entiä onko tossa tekstissä mitään järkeä, mutta olipahan jotain tekemistä koulussakin. ;D

Eipä noitakaan tuskin olisi kannattanu tutkia ennenkuin tekee hätiköityjä päätöksiä.  ;)
Volvoilusta parantunut

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET kannen irroituksen jälkeen ei käy kunnolla.
« Vastaus #18 : 10.09.2013, 20:43:51 »
Auto tuli meikäläiselle parikuukautta sitten, haettiin espoosta, ahtimen öljynpaluu vuosi tai alkoi vuotamaan matkalla, paikanpäällä ei pystynyt toteamaan kunnolla kun oli märkää ja hiekkaparkkiksella tutkittiin autoa.
N.150km myöhemmin kotona ihmeteltiin kun auton perä aivan öljyssä, katottiin tikkua, ei edes kastunut. Lisättiin ööliä koneeseen ja mylly oli jo ottanut vaurioo matkalla, piti vähän epämäärästä meteliä. Sille ei voinut mitään, autolla ajeltiin varmaan yli 7tkm ilman vikoja.

Seuraavaksi oma tyhmyys iski peliin. Lastu motronicciin, ahdot sinne ~1bar. Jonain päivänä ahdot oli laskenut puoleen kiloon. Tai niinhän sitä luultiin. Imusarjasta lähtevä letku hyttiin oli rikkoutunut yhdestäkohtaa antaen väärää tietoa ahtopaine mittarille. Ruuvattiin ahdot mittarinmukaan sinne kiloon, oikeita ahtoja en osaa sanoo, ehkä 1.5bar.

Seurauksena yhden männän sulaminen, täysin omaa tyhmyyttä.

Samalla viikolla kone purettiin, sylinteristä hakattiin vasaralla ja taltalla isoimman männänroippeet pihalle, hiomapaperia ja biltsun kivihoonia perään. Auto toimi moitteetta ~2.5tkm. Ei huohotellutkaan mitenkään erikoisesti, huohotti kuitenkin. Puristukset oli OK. Mäntä ja kanki kaivettiin n.400tkm ajetusta vinokoneesta josta oli tullut ykkösen kanki lohkosta pihalle, pari kankee oli solmussa ja yks oli ehjän näkönen niin lainasinpa sen siittä sitten omaan käyttöön. Oli muuten samaa vuosimallia ja samanvärinen :D joku kirous noissa hopeissa volvoissa?

Pakko oli saada vehje läjään että pääsee toihin.

Jonkin aikaa sitten ahdin hajosi, öljynkulutus nousi aika tähtitieteellisiin lukemiin. Luultiin että öljyrengas tms. katkesi, aika jokkismoottori kun olikin niin ei edes kiinnostanut tutkia asiaa. Ajeltiin about 500km jäteöljyillä, kunnes päätin tutkia asiaa ja tulin tulokseen että ahdinhan siittä on tullut tiensä päähän. Ahdin vaihdettiin ja samalla laskettiin kunnon öljyt koneeseen.

Samana iltana alkoi koneesta kuulua epämiellyttävää kolinaa, kotiin päästyä otin koneen leväälleen, ja todettiin että ykkösen kangen alapään laakeri paskana. Kampurakaan ei ollut enään ihan uuttavastaava. Uudet laakerit koneeseen, paska nippuun. Hetken ajelun jälkeen kuulosteltiin että koneessa varmaan käynyt joku pikku käpy, kun sahas käymään niin kuulosti kun ei ois ollu tulppia koneessa, vetojakaan ei ollu enään samaan malliin kun ennen. Pienen kumiensauhuttelun (paras koe/sisäänajo :D ) jälkeen huomattiin että oli huohottanut reilusti öljyä pihalle. Laitettiin lisää ööliä koneeseen ja n.1km ennen kotipihaa alko konehuoneesta kuulumaan aika kovaa kolinaa. Kotipihassa polkasin vapaalla lapun lattiaan ja loput olenkin jo kertonut.
 
Jos tästä nyt voi jotakin oppia niin ainakin uutta autoa kotiin ajaessa kannattaa pysähtyä muutaman kerran tarkastamaan öljyt ym. elintärkeät asiat. Ja jos jotain kummallista tapahtuu niin kannattaa ottaa silmä käteen. Jos olisin sulamis iltana jaksanut tutkia n.10sec konehuonetta oltaisiin vältytty sulamiselta. Ja jäteöljyilläkin oli varmaan oma näppinsä sopassa. Olihan se nyt varmahan kahen minuutin homma tarkastaa ahtimen kunto, ja toisen ahtimen sain 30e, vaihto kesti ehkä 30min...

Puhelimella ei jaksa enempää sepustaa, entiä onko tossa tekstissä mitään järkeä, mutta olipahan jotain tekemistä koulussakin. ;D

Eipä noitakaan tuskin olisi kannattanu tutkia ennenkuin tekee hätiköityjä päätöksiä.  ;)

En ymmärrä tarkoitustasi.
Olisihan sen saanut hajalle ajamalla ilman öljyjäkin.  ???

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET kannen irroituksen jälkeen ei käy kunnolla.
« Vastaus #19 : 10.09.2013, 21:08:31 »
No tässähän nyt on selkeesti tarkotuksella hajotettu moottori. Ja remontti on jätetty puolitiehen.

JuhaU varmaan nyt tajuaa miks kommentoin aika kärkkäästi. Omaa syytä se on jos tarvii polkee konetta ja hilut lentää mäelle ja ei perusasiat oo kunnossa.

V70 TDI

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: B200ET kannen irroituksen jälkeen ei käy kunnolla.
« Vastaus #20 : 10.09.2013, 21:23:19 »
Kerroppas Lassii, oonko väittänyt että tää olis ittekseenkään hajonnut?  :idiot2:  ;D mitä olisit sitten tehnyt toisin kun auto oli saatava viikonlopun aikana rullaamaan? Ja tämä viimeinen rutistus oli tavallaan puolitiehen jätetty remontti ja ehkä tahallaan rikottu. Mutta mitä se teikäläisen persuuta nuin kaivaa? Oonko kitissy täälä foorumilla asiasta jotain? Ja tuohon liitin hommaan, en ihan sillä vaan ymmärtänyt koko asiaa kun meikäläisen laitoksessa niitä ei saa väärinpäin...

Ja mitä tuommotteesta jokkismoottorista voi odottaa kestävyyden kannalta?

Ja veikkaisin että ilman sulatusta, tuolla nakuttavalla vinokoneella olis ajettu vielä pitkään.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2013, 23:52:08 kirjoittanut Pohjola »
Volvoilusta parantunut

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200ET kannen irroituksen jälkeen ei käy kunnolla.
« Vastaus #21 : 11.09.2013, 11:43:47 »
Ottamatta kantaa työn tarkkuuteen tai muuhun, niin kyllä siellä on kaksi liitintä jotka saa ristiin, starttisuuttimen liitin ja taempi kannessa oleva lämpöanturin liitin. Jos se nyt tässä kohtaa enää isolti lohduttaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy