Proturbo  Autodiagnoosi

850 GLT 20v lambdavalo/vikakoodit, nykiminen+ airbagvalo

  • 3 Vastauksia
  • 1023 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Lambda/moottorinohjaus (tms)valo palaa ja vikakoodit 1-2-1 ja 2-2-1 eli ilmeisesti ilmamäärämittari ja seos liian laiha, mahtaako mennä pelkällä ilmamassamittarin putsauksella, vai mihin viittaa toi liian laiha seos. En ole näitten vanhojen volvojen kanssa ennen pelannut joten suorat vinkit asiantuntijoilta olis tervetulleita. Auto käy hyvin muuten mutta tyhjäkäynniltä kaasua painaessa pykii hieman ennen kun ottaa kierroksia, ja täyskaasukiihdytyksessä  pätkii 3-4 tuhannen kierroksen välillä etenkin 3. vaihteella. Huohotinsysteemin putsasin ja nykiminen tasakaasulla 1200-2000 kierroksilla loppui. Muutenkin ois vinkit tervetulleita. Käytin hakuakin mut toimii huonosti, en löydä mitään järkevää.

Ja tosiaan srs-valokin palaa, ja vikadiagnostiikkahärdellissä ei B5:ssä ole edes liitintä, mitäthän sen kanssa tekis :D
« Viimeksi muokattu: 10.09.2013, 22:59:33 kirjoittanut uuli »

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 GLT 20v lambdavalo/vikakoodit, nykiminen+ airbagvalo
« Vastaus #1 : 12.09.2013, 20:00:15 »
missä kunnossa tulpat/johdot pyörijä ja kansi bensa puolella suodatin vaihdettu ? bensan paineet onko ok alkoko ongelma kun merkkivalo sytty, srs valoon en osaa kyllä neuvoa viisaamat auttakoon.
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa uuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 GLT 20v lambdavalo/vikakoodit, nykiminen+ airbagvalo
« Vastaus #2 : 13.09.2013, 21:46:50 »
No niin, vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän+ tulpanjohdot, ja putsailin ilmamassamittarin sillä crc:n siihen tarkoitetulla aineella ; lopputulemana perstuntumalta auto kulkee paremmin ja varmasti ainakin tyhjäkäynniltä kaasua painettaessa vastaa heti kaasuun, ainut mikä jäi, oli toi ihmeellinen rykiminen ja hyytyminen ainoastaan kolmosvaihteella 3-4 tonnin välissä kun kaasu pohjassa. Ilmamäärämittari poistui vikakoodeista mut "liian laiha seos" 2-2-1 jäi. 1. ja 2. vaihteella ei pätki yhtään koko kierrosalueella. Mitä helvettiä? Tulpat tarkistin ja kaikki näytti hyviltä, putsasin nekin mutten nähnyt syytä uusia. Niin, ja se lambdavalo palaa yhä. Voiko muka olla bensansuodatin, en millään jaksais rälläköidä kiinnikkeitä auki kun kokemuksen mukaan tukossa oleva bensansuodatin oireilee muutenkin kuin vain noin omituisesti. Testasin myös lambdan sytkärillä ja siinäkään ei näytä olevan mitään vikaa.
Bensaakin menee mun mielestä liikaa, ei kai näiden pitäis kuluttaa 14 litraa kaupungissa ja 11 maantiellä. Kone ei savuta eikä vie yhtään öljyä jne.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2013, 22:03:49 kirjoittanut uuli »

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: 850 GLT 20v lambdavalo/vikakoodit, nykiminen+ airbagvalo
« Vastaus #3 : 14.09.2013, 13:23:09 »
Kyllä siellä menee nyt selvästi liikaa bensaa syöttöön, kun ohjaus yrittää pitää seoksen oikeana liian ilmansaannin takia. Oletko yrittänyt tutkia, olisiko siellä jossain imuilmavuotoa, josta saisi ylimääräistä ilmaa ilmamassamittarin jälkeen?
Muuten ei tule mieleen kuin bensapaineensäädin tai jostain muusta syystä alhainen bensanpaine, sittenkin viallinen ilmamassamittari tai lambda-anturi. Imuilmavuodosta voisi aloittaa.
Kerran kanssa kaverin autosta etsittiin kauan vikaa, kun herjasi seoksista laihaa. Silloin vika löytyi pakoputken alkupään jousto-osasta, jossa oli vanhuuttaan reikä, mistä lisäilmaa pääsi sekoittamaan lambdan mittausta.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2013, 13:44:55 kirjoittanut Kuoma »
Volvo - Ihanan kallista...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo