Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Juiken 945

  • 101 Vastauksia
  • 35510 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #75 : 28.02.2014, 21:52:16 »
Joo, omassa huomas kyllä melkosen eron 13c:llä, 3" ilman kattia vs vakio DP+katilla... Oli vaan onglemia 3 tuumasella ahtojen karkailun kanssa, niin pitää mennä tuolla vakio tukkosella  :buck2:

Joo kuullukki hieman juttua ahtojen karkailusta vakio 13c:llä, niin turhalta tuntunut alkaa vakioturbolla mitään tekemään putkelle/DP:lle, downpipeä pitäisi kuitenkin sitte muokata sen 15g:n kans.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #76 : 05.03.2014, 23:35:19 »
Tänään tuli purettua tuo potilas osiin ja vähän putsailtua, pakopesässä oli suunnilleen 5mm kerros öljykarstapaskaa sisällä, se ja pakosiipi sai pineline kylvyn.







Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #77 : 16.03.2014, 20:49:22 »
Nyt on volvo taas työn alla, kansirempan aikainen seisotus ilmeisesti tappoi kampuran takastefan, vuotaa kuin seula. Uusi Volvolainen tulossa, samalla muitakin osia, vauhtipyörän pultit ja pääasiassa tiivisteitä yms "varastoon" :buck2:

Tänään en jaksanut alkaa laatikkoa repimään alas, joten aloin nyt keulaan vaihtamaan niitä keskiheloja, jotka odotellut takapenkillä.

Ulkoapäinhän ne ei tosiaan hirveän pahalta näyttänyt.



Mutta järkytys odotti sisäpuolella...







Tässä vanhat



Uudet paikallaan



Samalla tuli vaihdettua vakaajan päähän puslat, nekin oli aika hapristuneet.



Pitää tuohon valkoiseenki vaihtaa nuo helat, sillä on ajettu 312tkm, omassa tuossa kunnossa jo reilu 280tkm jälkeen... suosittelen muillekkin uusimaan, tuskin ainakaan huonompaan suuntaan menee, eikä ollut kalliit... :idiot2:

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Juiken 945
« Vastaus #78 : 16.03.2014, 20:51:48 »
ja vielä kun laittaa ne vahvistetut niin avot ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #79 : 16.03.2014, 20:54:17 »
ja vielä kun laittaa ne vahvistetut niin avot ;)

Ne laitoin! 8)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Juiken 945
« Vastaus #80 : 16.03.2014, 20:55:57 »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #81 : 17.03.2014, 23:08:48 »
Tänään tuli kuskinpuolelle vaihdettua helat ja ryömittyä auton alla.

Kuskinpuolella helat näytti tältä:





Eli siis aivan paskana sielläkin. Myös ne vakaajan puslat uusiutui kuskinpuolelle.

Auton alla ryömintä tuotti hieman "tuloksia", putken savuaminen sammutettuna auton keskikohdilta johtuu ilmeisesti päälle tippuvasta öljystä, jolla koko kone ja laatikko on päällystetty..

Tässä yksi erittäin huono kuva:



Ne (lämpö/äänieristys??) levyt mitä on putken yläpuolella korissa kiinni, oli hieman ottaneet siipeen ajan myötä, taka-akselin ylityksen kohdilla roikkui putkessa kiinni, mutterit oli kahlanneet läpi rei'istä, myös vaihdelaatikon takaa oli putkessa lähes kiinni, siitä oli tippunut öljyä tuohon korvakkoon, joka putkessa näkyy märkänä ylemmässä kuvassa. Ihmekkään kun sammuttaessa pikkusen rämisee...

Pakoputki oli aika huonon näköinen akselin ylityksen kohdilta. Hyvä syy tehdä/ostaa isompi putkisto? :2funny:

Tämä tuli myös tarkistettua, vaikka onhan se käytännössäkin jo todettu: ::)




Öljyä on tosiaan jokapuolella pohjaa, mutta eniten ihmetytti se, että kardaanin tukilaakerin se kiinnikepelti tms, oli myös ihan öljyinen, pari tippaa oli tiputtanutkin tallin lattialle parin päivän aikana. Vaihteistoöljyt? laatikon stefa?

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #82 : 19.03.2014, 23:19:47 »
Tänäänkään en jaksanut auton alla ryömiä, tuli todettua se, että jostain muualta(kin?) sitä öljyä tulee kuin kampuran stefasta. Lohko oli nelospytyn kohdalta märkä sillon kun meni kannentiiviste, se vuoti nelosen palotilaan ja pihalle. Nyt oli kuitenkin enemmän öljymäistä se töhnä siinä lohkon kyljessä/takana. Viimeksi kansirempan aikana en sitä lohkoa kylläkään putsannut. Lohkon takaosa on kummaltakin puolelta märkä, hieman kun alhaalta katsoi lampulla niin näytti että olisi jotain tullut venakopan välistä, siihen uusin tiivisteen. Kansirempan aikaan laitoin siihen jonkun "uuden" joka oli virunut tallissa ties kuinka kauan avatussa paketissa...

Nämä huomiot tein, kun irrotin ahtimen ja pakosarjan kun meinas supsutella. No, ei ihmekkään, tarvikelaatuiset pakosarjan tiivisteet oli jo pettäny...(pakopaineet :o?!) Ykkösestä oli tiiviste poikki, kolmosesta päästäny välistä. Uudet Volvolaiset tilalle, huomenna.

Tämän näköstä tavaraa tuli:



Huohotinpöntön O-rengas, pakosarjantiivisteet, kaasuläppäkotelon tiiviste, öljyntäyttökorkin tiiviste, kampuran takastefa, venakopan tiiviste(puuttuu kuvasta) sekä lämpöanturi.

Vaihteistoöljyt vaihdoin vihdoin. Vanhat oli aika ruskeat





Tämmösellä kaatelin sisään, jostain Castrolin pöntöstä tuo nokka.



Enimmät paskat hinkkasin vaihteiston tukipalkista ja tosta kiinnikehärpäkkeestä.




Sitten kun ahdin oli irti, aloin hieman vertailemaan 13C:n pakopesää tuohon 15G:n pesään. Onhan niillä eroja aikalailla, mutta DP:n lähtö olikin kummassakin sama, kartiolähtö vai mikä nimeltään?

13C:n pakopesä



13C:n hukkaportin "nielu(?)"



15G:n pakopesä, näköjään vieläkin tuota öljypaskaa tuolla perällä...



15G:n hukkis auki



15G:n hukkis kiinni



Onhan niissä eroja.. Melkein voisi tuon JT:n downpipen tilailla, kun se menee tuon 15G:n kanssa myös. Ei tarvis alkaa väkertämään, tuskin siinä kuitenkaan loppupeleissä paljoa säästää. Rosterisen aattelin..?





Kysymys, pyttyjen 2 ja 3 pakokanavissa oli karstaa sen verran, että vähän kanavan metalli kuulsi läpi. Ykkösen kanava oli sen verran karstainen, ettei näkynyt muuta kuin mustaa. Nelosessa taas oli aika vähän karstaa, eli siis kannen matskun päällä vaan vähä värinä.. Puristuspaineet kaikissa mukeissa samat, ei kai se uusi imusarjantiiviste voi vuotaa nelosesta? :idiot2: No, samakai sekin on vaihtaa....

2 ja 3 siis suht normin näkösiä, ykkönen musta ja nelonen hyvin vähän karstainen.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #83 : 27.03.2014, 20:26:26 »
Hyvin näyttäis etenevän :)

Kävitkö pyytämässä tiskiltä M90 öljyt valmiilla osanumerolla vai pyysitkö myyjää hakemaan numeron?

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #84 : 28.03.2014, 00:08:40 »
Hyvin näyttäis etenevän :)

Kävitkö pyytämässä tiskiltä M90 öljyt valmiilla osanumerolla vai pyysitkö myyjää hakemaan numeron?

Noh, mitään ei ole nyt tapahtunut... Auto on tallissa pukkien päällä, öljyä ei ole valunu nyt parkissa, tiputellut vain niitä jotka siellä on ollut. Pitäis ilmeisesti saada auto käyntiin niin löytäisi kaikki vuotopaikat. Tänään kävin juomassa tallilla pari olutta ja hajottamassa virranjakajan pohjan. Hommasin aiemmin virranjakajan tiivitesarjan, joka sisältää stefan, sekä ison ja pienen o-renkaan. Tiivisteiden vaihdon yhteydessä halkes se isomman O-renkaan ura. Pakosarjaa viimeksi tarkastelin, ja näytti että ois ollu halki, tänään varmistu seki. Kaikki vastustaa.

Ainut hyvä uutinen on se, että vihdoin tuli viesti että turbon ja bypassin huoltosarjat on tulossa.

Valmiiksi oli osanumero öljyille. Tuolla nokalla kun valutin öljyt, niin purkki vaan lepäämään kardaanitunnelin ja kardaanin kiekon väliin (pientä väkivaltaa käyttäen) ja odotella, suosittelen.

Ainiin, vikakoodinlukijan tekasin, ei vikoja, eli 1-1-1 antoi. Ja niille jotka ihmettelee missä vastus, niin kyseessä on 12V ledi. Ja liitoksien päällä on kirkkaat liimakutistesukat. Hintaa lukijalle tuli n. 2,5e.

Pari kuvaa:





Sieltä sitä öljyä tippasee vielä seisonnan jälkeenkin. Itse jakaja oli suht kuiva.




tossa sisäpuolella halkeema, siihen suihkutin kliineriä ja heti tuli läpi.

e. löyty kuva pakosarjan sisäpuoleltakin.







e2. Homman nimihän olis nyt saada tukittua kaikki vuodot, öljyä katoaa johonkin aivan helvetisti (1 litra/300km), mutta parkissa ollessa ei niin paljoa tiputa että tuo määrä kävisi toteen. Sinistä ei myöskään tule yhtään, eikä pakokaasu haise öljylle, joten jostain se vuotaa, mutta vain ajaessa. Pakovuodot myös ongelmana, pakopuolta en ole vielä kasannut, mutta vanhat pakosarjan tiivisteet oli paskana, uudet Volvolaiset hommattu. Turbon laipan pultit käyty läpi kierrepakalla, siihen kuparimutterit ja 15G:n DP:n kiinnitykseen hommattu uudet pinnapultit ja kuparimutterit. Pakopaineet ilmeisesti aika jäätävät, kun tarviketiivisteet ei kestäneet kuin 1000km ja pakosarjaan ilmestynyt halkeama. Seuraavan kerran tämä on ajossa 3"DP:llä ja 15G:llä. Loppuputkistoonkin tehdään mahdollisesti muutoksia.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2014, 00:40:31 kirjoittanut Juike »

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #85 : 02.04.2014, 04:12:07 »
Pikkusen edistystä, antaa kuvien puhua.



Tämmönen setti tipahti postiluukusta:




Ei muutaku kasailemaan:








Vanha kompurapuolen laakeri:



Ja uusi vieressä



Kasausta:



Uusi tiiviste ja laakeri turbiinipuolella





Lähes valmis



Ja valmis, pesät käännettynä ja valmiina asennukseen hukkiksen kellon telinettä ja bypassia lukuunottamatta.



Tuli timmi, aikaa kului pari tuntia. Bypassin korjaussarjan haen postista aamusella, iltahukin jälkeen asentelemaan se.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #86 : 03.04.2014, 16:22:52 »
Tuli tosiaan tuo Bypassin sarja, sekä käyttäjältä Bonantza uusi virranjakaja , kiitos siitä! :hello:

Kävin heittämässä pässin paikalleen. Vanha kalvo oli öljyinen reikäjuusto, ja se kotelokin täynnä paskaa. Hukkaportille saan tehtyä telineen maanantaina kun pääsee hitsivehkeitten luo, downpipe saapunee lähipäivinä, ehjä pakosarja uupuu.

Vähän todisteita taas..









Oli aika jämy tuo kalvon reuna, ja kun pulttasin tuon ahtimeen kiinni, niin reikien välille jäi vähän rakoa, josta kalvon reuna näkyy. Pitääkö koittaa taittaa niitä reikien kohtia vähän ylemmäs, tai tiivistää sitä jollakin? Havainnollistamiskuvaa ei nyt tähän hätään ole, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2014, 17:22:50 kirjoittanut Juike »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Juiken 945
« Vastaus #87 : 03.04.2014, 16:57:52 »
Onko tuossa pässin pakkauksessa mitään osanumeroa, että voisi etsiskellä? Tai onko tietoa mistä noita saa?   :P

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #88 : 03.04.2014, 17:01:31 »
Onko tuossa pässin pakkauksessa mitään osanumeroa, että voisi etsiskellä? Tai onko tietoa mistä noita saa?   :P

Jostain joskus luin, että Volvolla maksaa kalvo mansikoita ja vähän päälle, joten tilasin ebaysta samalla kun ton ahtimen huoltosarjan.

Hintaa tuli kummallekkin setille yhteensä, veroineen ja kotiin toimitettuna n. 100e. Bypassin osuus siitä n. 55e

e. Virranjakaja siis käyttäjältä Bonantza, ite tilasin tuon setin. Muokkasin tekstiäkin hieman.

http://www.ebay.com/itm/Turbo-BOV-Bypass-Repair-Kit-VOLVO-TD04HL-15G-16T-19T-/380868805929?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item58ad8cc529&vxp=mtr
« Viimeksi muokattu: 03.04.2014, 17:24:32 kirjoittanut Juike »

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #89 : 12.04.2014, 00:42:09 »
Laajakaistalambda tulossa, pakosarja hitsattu kuntoon, 3"DP "käyttiksen" peräkontissa odottaa jatkoa, vakio dp ja katti katsastuksen ajaksi paikalleen. Hukkiksen kellon teline tehty 15G:hen. Ensi viikolla jos pääsis ajeleen. Hukkiksen kellon teline tuli 3x20mm rosterilatasta, tommonen aika customi? 8)



e. lisää todisteita





Puuttuu enää pari mutkaa ja pätkä suoraa niin putkisto ois valmis. Materiaalina tietysti RST...
« Viimeksi muokattu: 13.04.2014, 00:15:41 kirjoittanut Juike »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy